آگوست 26, 2016
957 بازدید
همانطور که تاکنون در مقالات متعددی گفته شده، سیر تکاملی کسبوکار «چندکاناله» فرآیندی پیچیده است و در برخی موارد دسترسی به آن امکان ندارد. سازمانها با ترکیب فروشگاههای فیزیکی، موبایل و اینترنت، بهطور فزایندهای در حال ارائه تجربه خردهفروشی چند کاناله هستند که بسیاری از مشتریان دنیای مدرن به آن تمایل دارند. همزمان، سازمانها از استراتژیهای تحویل و عودتی که مشتریان تنوعطلب را پوشش میدهد، استقبال میکنند. در ضمن، برندها به سرعت کشف میکنند که چگونه میتوانند تجربهای تعاملیتر و شخصیتر را از طریق کانالهای چندگانه بهعنوان بخشی از استراتژیهای بازاریابی خود انتقال دهند. خدمات چندکاناله بزرگترین چالش در ...
ادامه متن »
آگوست 26, 2016
596 بازدید
امروزه بازاریابها و استراتژیستها و بهتر بگوییم صاحبان کسب وکارهای تولیدی و خدماتی حرفهای در دنیا به جای فروختن محصول، به دنبال انتقال یک تجربه خوشایند به مشتریان خود هستند و در اصطلاح برای لمس موفقیت، تجربه مشتریان خود را در اولویت کسبوکارشان قرار دادهاند که در اصطلاح به آن (CEM) یا مدیریت تجربه مشتریان گفته میشود.کمپانی بی.ام.و شعاری دارد که میگوید ما به شما تجربه رانندگی با یک خودروی متفاوت را میفروشیم نه خود خودرو را. شرکت مشاوره مدیریت مک کنزی تجربه همکاری با این شرکت را به شرکتهای مشتری خود میفروشد نه ایدهها و شیوههای مدیریتی را. اولین ...
ادامه متن »
آگوست 26, 2016
660 بازدید
دغدغه مشتریمداری مهمترین عامل موفقیت در هر موسسهای است، مشتری بزرگترین سرمایه هر موسسهای است. مشتری همه حقوق، دستمزد و مزایای ما را میپردازد. تحقیقات جهانی نشان میدهد که موفقیت در برخورد با مشتری و رضایت مشتری و ارباب رجوع یکی از رازهای تعالی سازمان است. در سازمان با دو نوع مشتری روبهرو هستیم: مشتریان برون سازمانی که از خدمات و محصولات سازمانی استفاده میکنند و مشتریان درون سازمانی که همان کارکنان سازمان هستند. لذا مشتری کسی است که محصول یا خدمتی برای تحویل به او فراهم میشود. هر فردی در یک سازمان مشتری است و خود او هم مشتریانی ...
ادامه متن »
آگوست 26, 2016
648 بازدید
مشتریان امروزه انتظار عرضه مداوم محصولات جدید و باکیفیتتری را از شرکتها دارند. نتایج مطالعهای در سال ۲۰۱۵ نشان میدهد که ۸۴درصد مشتریان به کسبوکارهای نوآور علاقه و گرایش دارند.متاسفانه، بسیاری از شرکتها از پاسخگویی به انتظارات مشتریان خود ناتوان هستند. بر اساس بررسیهایی که در مدرسه کسبوکار هاروارد صورت گرفته است، بیش از ۹۵ درصد از محصولات نوآورانه که به بازار راه پیدا میکنند، با شکست روبهرو میشوند. بهنظر شما چرا بسیاری از شرکتها در توسعه نوآوری شکست میخورند؟ با توجه به گستردگی اطلاعات موجود در دسترس رهبران کسب وکار، آیا کسب وکارها نباید از توان پیشبینی خواستهها و ...
ادامه متن »
آگوست 26, 2016
1,017 بازدید
سازمانها برای تضمین بقا و حفظ منافع خود، همواره در پی تداوم مراجعات مشتریان و افزایش تعداد آنها هستند. تکرار مراجعات افراد به یک سازمان در قالب مشتری، بیانگر افزایش درآمد سازمان است و این امر با تکیه بر مشتری مداری قابل دسترسی است. این مقاله میکوشد با شناسایی عوامل موثر بر تکرار مراجعات مشتریان به یک سازمان، راهکارهایی عملی برای تحقق این امر ارائه نماید. زندگی اجتماعی و جامعه متراکم انسانها ایجاب میکند که نیازهای گوناگون هر فرد از طریق مراجعه به دیگر گروههای انسانی تامین شود. این نیازها به بخشهای متعددی از قبیل خوراک، پوشاک، مسکن، خدمات فرهنگی، ...
ادامه متن »
آگوست 26, 2016
963 بازدید
انتظارات مشتری توقعاتی است که به طور حتم به آن نیاز ندارد، ولی برآورده شدن آن، احساس خوشایندی در او ایجاد میکند که پایداری رابطه را سبب میشود. بنابراین به نظر میرسد که جلب رضایت مشتریان با تامین انتظارات آنها رابطه مستقیم خواهدداشت. به طور کلی میتوان انتظارات مشتریان را به دو گروه دستهبندی کرد: ۱- انتظارات مرتبط با کالا و خدمات از آنجاییکه مشتریان یک سازمان را اقشار و گروههایی با فرهنگهای مختلف تشکیل میدهند، در مواجهه با این گروهها توجه به اعتقادات همه آنها، اصلی خدشهناپذیر است. اقداماتی از قبیل رعایت محرمات برای برخی مشتریان، مانند: ذبح شرعی ...
ادامه متن »
آگوست 26, 2016
837 بازدید
درحالیکه ممکن است عوامل متعددی برای این عدم موفقیت وجود داشته باشد، مطالعات نشان میدهند این امر ناشی از وجود شکافی قدیمی و گریزناپذیر میان احساسات و عملکرد است. وفاداری کامل در واقع نشاندهنده احساس مثبت مشتریان نسبت به خدمات یا محصولات شرکت یا سازمان شما است. در حقیقت مشتری تمایل به تعامل بیشتر با سازمان، استفاده از خدمات و حتی در میان گذاشتن تجارب خود در این خصوص دارد؛ اما سود اقتصادی این وفاداری تنها در صورتی قابل لمس است که احساسات عملی شوند و سازمان و شرکت شما واکنش و سیاست مناسبی را برگزیند. بهطور خلاصه میتوان گفت ...
ادامه متن »
آگوست 25, 2016
1,105 بازدید
انقلاب رسانههای دیجیتال ارتباطی، تغییرات شگرفی در روشهای برقراری ارتباطات ایجاد کرده است. بسیاری از کسبوکارهایB2C از این رسانهها بهمنظور توسعه استراتژیهای برندسازی خود استفاده میکنند، با این حال اغلب کسبوکارهای B2B از این رسانهها بهرهبرداری مناسبی به عمل نیاوردهاند. در طول چند سال گذشته، شرکتهای B2C تمرکز خوبی بر بازاریابی دیجیتال با هدف برندسازی، تعامل با مشتری و برقراری ارتباط با جوامع مختلف داشتهاند. مطالعه اخیر که توسط eMarketer انجام شده است، نشان میدهد ۸/۱۳۰ میلیون نفر از جمعیت هند در سال ۲۰۱۵ دست کم ماهی یکبار از شبکههای اجتماعی استفاده کردهاند. با وجود چنین آمار و ارقام ...
ادامه متن »
آگوست 25, 2016
1,398 بازدید
در دنیای رقابتی و مشتری گرای امروز، بازاریابی شغل همه افراد است، چه شما در یک کارخانه یا واحد فروش سازمانی کار کنید یا کسبوکار مستقلِ خود را داشته باشید، نیاز دارید با مفاهیم و ابزار بازاریابی آشنایی کامل داشته باشید.اصل اساسی در بازاریابی، ارزش قائل شدن برای مصرفکننده است و جهت دستیابی به موفقیت، سازمانها باید به تغییرات بیرونی، پاسخ مناسب دهند. چنین پاسخهایی مستلزم تهیه یک برنامه استراتژیک است؛ برنامه استراتژیک باید از برنامه بازاریابی پیروی و برنامه بازاریابی باید به مقوله آمیخته بازاریابی توجه کند.پس باید بازار خود را بخش بندی کنید، مطمئن شوید که این بخشها ...
ادامه متن »
آگوست 25, 2016
842 بازدید
واحد تحقیقات بازاریابی تنها واحدی است که تمام اطلاعات موجود در بازار، مشتریان و خود شرکت را توامان در دست دارد. از آنجا که هزینههای این واحد همیشه جزو دغدغههای مدیران ارشد و مدیران بازاریابی بوده است، فعالان در این حوزه باید ثابت کنند که این هزینهها در بازه زمانی مطلوب به شرکت برخواهد گشت و این واحد بهعنوان تاثیرگذار ترین بخش در پیشرفت فعالیتهای بازاریابی و فروش شناخته خواهد شد. این به این معنا است که تحقیقات بازاریابی از چارچوب کلاسیک خود که معمولا تنها به تهیه گزارش و تولید داده از وضعیت بازار، محصول و مشتریان میپردازد تبدیل ...
ادامه متن »