Test2

برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

انتظارات مشتری

انتظارات مشتری توقعاتی است که به طور حتم به آن نیاز ندارد، ولی برآورده شدن آن، احساس خوشایندی در او ایجاد می‌کند که پایداری رابطه را سبب می‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد که جلب رضایت مشتریان با تامین انتظارات آنها رابطه مستقیم خواهدداشت. به طور کلی می‌توان انتظارات مشتریان را به دو گروه دسته‌بندی کرد: ۱- انتظارات مرتبط با کالا و خدمات از آنجایی‌که مشتریان یک سازمان را اقشار و گروه‌هایی با فرهنگ‌های مختلف تشکیل می‌دهند، در مواجهه با این گروه‌ها توجه به اعتقادات همه آنها، اصلی خدشه‌ناپذیر است. اقداماتی از قبیل رعایت محرمات برای برخی مشتریان، مانند: ذبح شرعی ...

ادامه متن »

وفاداری مشتری؛ یک مزیت اقتصادی

درحالی‌که ممکن است عوامل متعددی برای این عدم موفقیت وجود داشته باشد، مطالعات نشان می‌دهند این امر ناشی از وجود شکافی قدیمی و گریزناپذیر میان احساسات و عملکرد است. وفاداری کامل در واقع نشان‌دهنده احساس مثبت مشتریان نسبت به خدمات یا محصولات شرکت یا سازمان شما است. در حقیقت مشتری تمایل به تعامل بیشتر با سازمان، استفاده از خدمات و حتی در میان گذاشتن تجارب خود در این خصوص دارد؛ اما سود اقتصادی این وفاداری تنها در صورتی قابل لمس است که احساسات عملی شوند و سازمان و شرکت شما واکنش و سیاست مناسبی را برگزیند. به‌طور خلاصه می‌توان گفت ...

ادامه متن »

برندسازی اینترنتی | برندسازی دیجیتال

  انقلاب رسانه‌های دیجیتال ارتباطی، تغییرات شگرفی در روش‌های برقراری ارتباطات ایجاد کرده است. بسیاری از کسب‌وکارهایB2C از این رسانه‌ها به‌منظور توسعه استراتژی‌های برندسازی خود استفاده می‌کنند، با این حال اغلب کسب‌وکارهای B2B از این رسانه‌ها بهره‌برداری مناسبی به عمل نیاورده‌اند. در طول چند سال گذشته، شرکت‌های B2C تمرکز خوبی بر بازاریابی دیجیتال با هدف برندسازی، تعامل با مشتری و برقراری ارتباط با جوامع مختلف داشته‌اند. مطالعه اخیر که توسط eMarketer انجام شده است، نشان می‌دهد ۸/۱۳۰ میلیون نفر از جمعیت هند در سال ۲۰۱۵ دست کم ماهی یکبار از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اند. با وجود چنین آمار و ارقام ...

ادامه متن »

نحوه ی نوشتن برنامه ی بازاریابی

برنامه‌ریزی منابع سازمانی (Enterprise resource planning)

 در دنیای رقابتی و مشتری گرای امروز، بازاریابی شغل همه افراد است، چه شما در یک کارخانه یا واحد فروش سازمانی کار کنید یا کسب‌وکار مستقلِ خود را داشته باشید، نیاز دارید با مفاهیم و ابزار بازاریابی آشنایی کامل داشته باشید.اصل اساسی در بازاریابی، ارزش قائل شدن برای مصرف‌کننده است و جهت دستیابی به موفقیت، سازمان‌ها باید به تغییرات بیرونی، پاسخ مناسب دهند. چنین پاسخ‌هایی مستلزم تهیه یک برنامه استراتژیک است؛ برنامه استراتژیک باید از برنامه بازاریابی پیروی و برنامه بازاریابی باید به مقوله آمیخته بازاریابی توجه کند.پس باید بازار خود را بخش بندی کنید، مطمئن شوید که این بخش‌ها ...

ادامه متن »

تدوین استراتژی بازاریابی بر اساس تحقیقات بازاریابی

واحد تحقیقات بازاریابی تنها واحدی است که تمام اطلاعات موجود در بازار، مشتریان و خود شرکت را توامان در دست دارد. از آنجا که هزینه‌های این واحد همیشه جزو دغدغه‌های مدیران ارشد و مدیران بازاریابی بوده است، فعالان در این حوزه باید ثابت کنند که این هزینه‌ها در بازه زمانی مطلوب به شرکت برخواهد گشت و این واحد به‌عنوان تاثیرگذار ترین بخش در پیشرفت فعالیت‌های بازاریابی و فروش شناخته خواهد شد. این به این معنا است که تحقیقات بازاریابی از چارچوب کلاسیک خود که معمولا تنها به تهیه گزارش و تولید داده از وضعیت بازار، محصول و مشتریان می‌پردازد تبدیل ...

ادامه متن »

روش انجام تحقیقات بازاریابی

تحقیقات بازاریابی می‌تواند برای یک کسب‌وکار مشخص کند که چه محصولات یا خدمات جدیدی ممکن است سودآور باشند و برای محصولات و خدماتی که در حال حاضر در دسترس هستند، مشخص می‌کند که آیا آنها توقعات و نیازهای مشتریان را برآورده می‌سازند یا خیر. صاحبان کسب و کارهای کوچک، با تحقیق برای یافتن پاسخ سوالات خاص، می‌فهمند که آیا نیازی به تغییر در طراحی بسته بندی‌شان یا روش‌های تحویل کالا یا خدماتشان وجود دارد و آیا باید خدمات اضافی ارائه کنند یا خیر. ویلیام بیل از شرکت گروه طرح ثروت می‌گوید: «کوتاهی و وجود عیب و نقص در انجام تحقیقات ...

ادامه متن »

تحقیقات بازار یا مطالعه بازار چیست؟

تعریف اول: تحقیقات بازار یا Market Research اصطلاحی است که به روند جمع‌آوری اطلاعات در مورد مخاطبان هدف و بازار هدف اشاره دارد. نقش اصلی تحقیقات بازار این است که به یک شرکت یا یک سازمان کسب‌وکار با نمایش عمیق از مشتریان یا مصرف‌کنندگان به‌منظور برآوردن نیازهای خود بهتر کمک کند. این فرآیند از تحقیقات بازار قادر به رقابت با بازیکنان دیگر در همان صنعت است و به تجزیه و تحلیل چیزهایی مانند اندازه بازار، رقابت و نیازهای بازار کمک می‌کند. تعریف دوم: در واقع تحقیقات بازار، جمع آوری و تجزیه و تحلیل سیستماتیک و هدفمند از داده‌هایی در مورد ...

ادامه متن »

خطاهای تحقیقات بازاریابی

تحقیقات بازاریابی

هدف اصلی تحقیقات و مطالعات بازاریابی رسیدن به استراتژی بازاریابی و فروش موثر در کسب‌وکار است در زیر به دو عامل مهم که جزو خطاهای تحقیقات بازاریابی است و نهایتا منجر به انتخاب استراتژی ناکارآمد می‌شود، می‌پردازیم. تله مشتریان وفادار یکی از اهداف مهم هر کسب‌وکاری به‌دست آوردن مشتری و تبدیل این مشتریان به مشتریان وفادار و حفظ آنها است؛ بنابراین مطالعه و بررسی روی مشتریان وفادار حال حاضر برای درک دغدغه‌ها و نیاز‌های آنها امری بی‌چون و چرا به‌نظر می‌رسد؛ اما سوال این است که مطالعه صرف روی این رده مشتریان تا چه اندازه می‌تواند هوشمندانه باشد.آنچه مسلم است ...

ادامه متن »

تحقیقات بازاریابی ضربتی

با توجه به حضور برندهای مختلف در بازار در حوزه‌های مختلف، شرکت‌ها ضرورت ابزار تحقیقات بازاریابی را بیش از پیش برای درک بهتر مشتریان و فعالیت‌های رقبا و اندازه‌گیری پیشرفت خود احساس می‌کنند. از طرفی، در اغلب کسب‌وکارها چرخه طول عمر محصول (product life cycle-PLC) روز به روز کوتاه‌تر می‌شود و حضور کالاهای متنوع، پررنگ‌تر. این به مفهوم فشرده‌تر شدن رقابت در بازار است. این در حالی است که هزینه مالی و زمانی برای انجام پروژه‌ای تحقیقات بازاریابی اغلب مورد بحث در شرکت‌ها قرار می‌گیرد. موثر بودن نتایج همیشه یکی از دغدغه‌های مدیران بازاریابی است. مدیرانی که اغلب تمایل ندارند ...

ادامه متن »

روش های توسعه ی برند

در تصمیمات مرتبط با بحث برند یک محصول در پروسه بازاریابی، روند تصمیم‌سازی به این صورت است که ابتدا در مورد خود برند و ماهیت وجودی آن تصمیم‌گیری می‌شود و پس از انتخاب یک نام برای برند، در مورد چگونگی سازماندهی و معرفی آن تصمیم‌هایی اتخاذ می‌شود. درواقع اسپانسر و حامی برند در این مرحله تعیین خواهد شد. در گام بعدی در خصوص نحوه تخصیص برند به محصولات مختلف شرکت و اتخاذ سیاست مناسب در این خصوص بحث می‌شود. براساس نظر کاتلر اصولا چهار نوع استراتژی در این رابطه وجود دارد: ۱٫ برندهای منفرد: مانند استراتژی گروه «گلرنگ» برای محصولات ...

ادامه متن »