بازاریابی خدمات

بازاریابی و برندسازی بانک

برندسازی برندینگ

برند در صنعت بانکداری در گذشته ارزش یک سازمان برحسب املاک، دارایی های ملموس، کارخانه ها و تجهیزاتش اندازه گیری می شد، اما اخیراً خبرگان بازاریابی به این نتیجه رسیده اندکه ارزش واقعی سازمان، جایی بیرون از آن، یعنی در اذهان خریداران بالقوه قرار داشته و این برند است که ارزش واقعی را در ذهن مشتریان ایجاد می کند. بنابراین توجه به فعالیت های بازاریابی به عنوان ابزاری برای حضور در ذهن مشتریان و ایجاد دارایی معنوی به نام برند، دیدگاه نسبتاً جدیدی در علم مدیریت بازاریابی محسوب می شود. باتوجه به موارد مطرح شده برند، بخش مهمی از تمامی ...

ادامه متن »

ضرورت‌ برندسازی در دنیای کنونی

ضرورت‌ برند در دنیای کنونی تجارت و بازرگانی دهه‌های‌ اخیر بستر تحولات‌ عمیقی‌ در اقتصاد جهانی‌ بوده‌ است‌ و تحولاتی‌ که‌ نمود آن‌ در اقتصادهای‌ ملی‌ و منطقه‌ای‌ بیش‌ از پیش‌ به‌‌چشم‌ می‌خورد. امروز در دورانی‌ به‌سر می‌بریم‌ که‌ در آن ‌اقتصاد ملی‌ و منطقه‌ای‌ نیز معنایی‌ نمی‌یابد. حلقه‌ رقابت‌ در عرصه‌ تجارت‌ هر روز تنگ‌تر و پیچیده‌تر می‌شود و خلق‌ مزیت‌ها و تولید و فروش‌ کالا محور فعالیت‌های‌ اقتصادی‌ قرار می‌گیرد. بدون‌ تردید آینده ‌ازآن‌ کسانی‌ خواهد بود که‌ با تدبیر و به‌‌کارگیری‌ مناسب‌ترین‌ روش‌ها و ابزار، گوی‌ سبقت‌ را از رقیبان‌ بی‌‌شمار و قدرتمند بربایند. ما نیز اگر ...

ادامه متن »

عوامل برندسازی

management marketing khooyeh (1)

پنج بازیگر اصلی برندسازی پنج بازیگر اصلی جهان برندسازی عبارتند از: تبلیغ‌کننده[۱] آژانس برندسازی[۲] رسانه[۳] یاریگر[۴] مخاطبین[۵] تبلیغ‌کننده: برندسازی با تبلیغ‌کننده شروع می‌شود. تبلیغ‌کننده فرد، شرکت و یا سازمانی است که تصمیم نهایی را درباره مخاطبین، رسانه و بودجه برندسازی می‌گیرد. آژانس برندسازی: بازیگر دوم در جهان برندسازی آژانس برندسازی است، بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان آژانس‌های مستقل را به‌منظور انجام تمام یا قسمتی از فعالیت‌های برندسازی خود به خدمت می‌گیرند. این‌گونه فعالیت به‌عنوان مشارکت آژانس ـ مشتری شناخته شده است. بعضی از تبلیغ‌کننده‌ها از آژانس‌های برندسازی خارجی (بیرون) استفاده می‌کنند زیرا اعتقاد دارند این‌گونه آژانس‌ها به‌واسطه تجربیات خود و همچنین پرسنل ...

ادامه متن »

بازاریابی و برندسازی در صنایع دستی و محصولات فرهنگی

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

فایل صوتی دوره ی بازاریابی و برندسازی در صنایع دستی و محصولات فرهنگی برای مدیران، مسئولین و پرسنل سازمان مدرس علی خویه محل: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری   دانلود فایل صوتی       متن فایل صوتی: روشهای ارتباطی روی سیستم شما تأثیر می گذارد یعنی شما باید روشهای ارتباطی خودتان و مخاطبان را هم بشناسید که مخاطبان شما در حال حاضر در چه فضا و چه جایگاهی هستند. اکنون دورانی که شما فکر می کردید رسانه های عمومی بتوانند کار شما را انجام دهند گذشت. ما یک تحقیق خیلی جالبی انجام دادیم، هر فرد در یک روز به ...

ادامه متن »

برندینگ Branding برندسازی

branding- برندسازی- ساخت برند

  برند چیست تاریخچه گونه های مختلف برند نکات مهم در طراحی برند مراحل طراحی برند تصویر برند وظایف برند وجوه برند انواع برند توسعه برند     عناوین نام گذاری محصول و انتخاب برند مراحل برند سازی روش های ارزش گذاری برند جشنواره انتخاب یکصد برند برتر ایران معیارهای ارزیابی برندهای خارجی در ایران ویژگی های نام های تجاری موفق چرا برند در فضای کسب‌وکار ایرانی از اهمیت منطبق یا در مقیاس منطقه‌ای برخوردار نیست؟ برای اهمیت یافتن برند به عنوان یک دارایی معنوی برای بنگاه‌های ایرانی باید چه تدابیری اتخاذ کرد. برند رهبری برند چیست   از دیدگاه ...

ادامه متن »

بازاریابی ازدیدگاه مدیریت ارتباط مشتری CRM

crm2

به منظور پوشش ادبیات عملکرد بازاریابی و اهمیت آن در پی آن هستیم که با استفاده از روش های کیفی شاخص ها و سنجه های کلیدی عملکرد بازاریابی را مشخص و از دیدگاهای متفاوت به بررسی آن بپردازیم. لذا به بررسی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با عملکرد بازاریابی و از طرفی دیگر به بررسی تاثیربنیان های بازاریابی رابطه مند بر وفاداری مشتریان در بانک های خصوصی و دولتی می پردازیم .در ساختار کلی پژوهش ابعاد مشتری ،برند ، بازار ، نو آوری وبعد مالی در تعیین عملکرد بازاریابی تعیین می شود و در ادامه crm بعنوان مدلی مشتری مدار ...

ادامه متن »

بازاریابی خدمات بانکی

بانک

بازاریابی یک جزء کلیدی در کسب و کار های امروز است . مفاهیم و روشهای بازاریابی‌، متناسب با توسعه و گسترش کسب و کارها و تکنولوژی در حال تغییر و بهبود است. اقدامات حوزه بازاریابی امکان پایداری و بقای سازمان ها و همچنین توسعه آنها را فراهم می نماید و بدون اقدامات این بخش تداوم حیات آنها به مخاطره می افتد. در عین حال فعالیت های بازاریابی برای کالاها و خدمات از اصول ثابتی پیروی می کنند اما به لحاظ ویژگی های خاص خدمات لازم است روش های خاصی برای موفقیت در کار بازاریابی آنها مورد استفاده قرار داد. در ...

ادامه متن »

ایجاد جایگاه برند خود در ذهن مشتری

business marketing khooyeh (10)

ایجاد جایگاه برند خود در ذهن مشتری برای ایجاد جایگاه خود در ذهن مشتری ، باید از درون کسب و کار خود شروع نمایید. هر عضو از سازمان که با مشتری در ارتباط است باید نمادی کامل و بی‌نقصی از جایگاه برند باشد . تا زمانی که همه به‌ گونه‌ای با مشتری در ارتباط هستند، باید بهترین بیان و تجلی را از جایگاه را داشته باشند. حالا به قسمت سخت ماجرا می‌رسیم. هر آنچه را که نشان‌دهنده برند شماست، روی دیوار قرار دهید. تمام شرایطی که از طریق آن با مشتریان خود در تعامل هستید را لیست کنید. چگونه می‌توانم ...

ادامه متن »

اشتباهات بازاریابی بانک ها

بازاریابی بانک و بیمه bank marketing

علم مدیریت برای مشاهده و تجزیه و تحلیل سازمان‌ها از شیوه‌ای بهره می‌گیرد که به تئوری سازمان معروف است . یکی از مفاهیم مورد بحث در تئوری سازمان ساختار سازمانی است. ساختار سازمانی که به طور معمول در نمودار سازمانی نمود و ظهور می‌یابد نمادی از کل فعالیت‌ها و فرآیندهای سازمان است. در تعریف ساختار سازمانی به ۳ رکن اصلی اشاره می‌شود که عبارتند از: تعیین روابط رسمی ‌گزارشگری که نشان‌دهنده سلسله مراتب اداری و حیطه کنترل و نظارت مدیران است،‌ تعیین افرادی که در دوایر کار می‌کنند و نهایتا سیستم‌هایی که به وسیله دوایر هماهنگ و یکپارچه می‌شوند. ساختار ...

ادامه متن »

بانک،بازاریابی و مزیت رقابتی

بازاریابی بانک ها

بانکداری سودآورترین صنعت در دنیاست که در رتبه بندی صنایع مختلف دنیا در سال ۲۰۰۶ با داشتن حدود ۸۰۰ میلیارد دلار،بالاترین سود را به خود اختصاص داده است (مصاحبه مطبوعاتی دکتر طالبی، ۱۳۸۷) و صنایع: نفت ،گاز، معادن ، فلزات و … با فاصله بیشتری در رتبه های بعدی قرار دارند. همچنین پیش بینی می شود که در ده سال آینده، رشد سود آوری آن ، دو برابر افزایش رشد ناخالص داخلی دنیا بشود. آنچه که امروزه مهار بازدهی و سودآوری موسسات و شرکتها را در بر گرفته و توانایی آن را دارد که حتی بتواند به یک اسکیمو، یخچال ...

ادامه متن »