لوازم یدکی و قطعات خودرو

بازاریابی و برندسازی لوازم یدکی و قطعات خودرو

مدیریت و بازاریابی شرکت های بزرگ خودروسازی

نمایشگاه خودرو

شرکت های بزرگ خودروسازی از چه الگویی برای موفقیت پیروی می کنند / مدیریت و بازاریابی به سبک غول های خودروسازی اتومبیل وسیله نقلیه محبوبی است که اکنون اغلب مردم جهان از آن استفاده می کنند. شرکت های خودروسازی با توجه به سطح درآمد طبقات مختلف جامعه اقدام به عرضه گونه های متفاوتی از اتومبیل کرده اند. از خودروهای ۲هزار پوندی شرکت های کوچک هندی گرفته تا مدل های لوکس بنتلی، همگی نوید نهادینگی این غول های آهنی در زندگی بشر را می دهد. علاوه بر تحول زندگی مصرف کنندگان باید به نقش مهم صنعت خودروسازی به عنوان عرصه موفقیت ...

ادامه متن »

دوره مهندسی فروش و بازاریابی و فروش حرفه ای در صنعت لوازم خودرو

  دوره مهندسی فروش و بازاریابی و فروش حرفه ای در صنعت لوازم خودرو مدرس و سخنران: علی خویه    

ادامه متن »

مراحل تدوین برنامه استراتژیک برای شرکت

با توجه به اینکه هدف  تدوین استراتژی می باشد لذا فرآیند تدوین استراتژی مورد بررسی قرار می گیرد و یادآور می شود که تعیین استراتژی فرآیندی دارد که مراحل آن عبارت است از تعیین ماموریت بنگاه، بررسی برای تعیین نقاط قوت و ضعف داخلی همین طور فرصت ها و محدودیت های بیرونی تحلیل عوامل کلیدی داخلی و خارجی اهداف میان برد و استراتژی های شرکت و . . . . استراتژی ها بایستی با توجه و استفاده هر چه بیشتر از نقاط قوت داخلی، کنار زدن نقاط ضعف، بهره گیری از فرصت های بیرونی کلیدی و احتراز از محدودیت های ...

ادامه متن »

خدمات پس از فروش در صنعت خودرو

نمایشگاه خودرو

فروختن از ساختن به مراتب سخت‌تر است؛ این را هر خودروسازی که در یک بازار رقابتی و متنوع کار می‌کند به سرعت متوجه می‌شود. حتی برندهای بزرگ صنعت خودرو نیز ناگزیر از بازاریابی هستند چرا‌که‌ در هر سطحی از خودروسازی باشند، در نهایت رقبایی دارند که آماده هستند سهم بازار آنها را تصاحب کنند. در حال‌حاضر در میان استراتژی‌های فروش که از سوی خودروسازان مورد استفاده قرار می‌گیرد، دو استراتژی تست‌درایو یا همان آزمایش‌رانندگی با خودرو پیش از خرید و خدمات پس از فروش دو استراتژی برتر و دارای کارکرد سریع و مناسب شناخته شده‌اند. اگر تا یک دهه پیش ...

ادامه متن »

بازاریابی و تبلیغات در صنعت خودرو

بازاریابی خودرو- نمایشگاه های خودرو

بازاریابی و تبلیغات در سیستم فروش خودرو   به دلیل گسترش بیش از اندازه صنعت خودرو در جهان و افزایش رقابت بین خودروسازان، بازاریابی این محصول پرطرفدار بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به طور کلی بازاریابی یک محصول چگونه باید کنترل شود؟ مدیریت بازاریابی را کوششی آگاهانه برای دستیابی به نتایج مبادله مطلوب با بازارهای مورد نظر می‌دانند. سازمانها فعالیت‌های بازاریابی خود را بر اساس پنج دیدگاه قرار می‌دهند، این دیدگاه‌ها عبارت اند از: تولید، محصول، فروش، بازاریابی و بازاریابی اجتماعی. ● دیدگاه تولید: گرایش تولید یکی از قدیمی‌ترین فلسفه‌ها برای رهنمود دادن به فروشندگان است. گرایش تولید بر ...

ادامه متن »

شناسایی بازارهای صنعتی

žمحیط و شناسایی بازارهای صنعتی . انواع مشتریان صنعتی žمؤسسات تجاری žمشتریان دولتی žمؤسسات žنعاونی ها   . مؤسسات تجاری مؤسسات تجاری عبارت از سازمان های بخش خصوصی هستند که هدف آنها کسب سود است. این مؤسسات شامل توزیع کنندگان صنعتی یا واسطه ها، تولید کنندگان تجهیزات اصلی و کاربران می باشند. توزیع کنندگان صنعتی و اسطه ها آنها کالاهای صنعتی را خریداری کرده و آن را مجدداً به همان شکل به مشتریان صنعتی دیگر از قبیل مؤسسات تجاری، مشتریان دولتی و سازمانی می فروشند. انها کانال های واسطه یا واسطه های یک بازاریاب صنعتی هستند. تولید کنندگان تجهیزات اصلی این ...

ادامه متن »

بازاریابی صنعتی چیست؟

بازاریابی صنعتی چیست؟   بازاریابی صنعتی که به آنBusiness to Business Marketing یا Organizational Marketing یاBusiness Marketing نیز گفته می شود، بارتست از بازاریابی کالاها و خدمات در ارتباط با سازمان های کسب و کار. سازمان های صنعتی، کالاها و خدمات را به منظور تأمین  اهدافی چون تولید کالاها و خدمات ، کسب سود، کاهش هزینه ها و غیره خریداری می کنند. برعکس بازاریابی محصولات مصرفی عبارتست از بازاریابی کالاها و خدمات در رابطه با افراد، خانواده ها و خانه دارها. نکته مهم در بازاریابی کسب و کار عبارتست از ایجاد ارزش برای سازمان های خریدار از طریق کالاها و ...

ادامه متن »

žماهیت خرید صنعتی و رفتار خرید

بازاریابی صنعتی

žماهیت خرید صنعتی و رفتار خرید . اهداف خرید هدف مدیریت خرید را به عنوان خرید اقلام درست ، به مقدار درست، در قیمت درست، برای حمل در زمان و مکان درست تعریف می کنند. اهداف وظایف خرید: حمل/در دسترس بودن – یکی از اهداف اولیه، اطمینان یافتن از این مسئله است که محصولات خریداری شده در زمان و مکان مورد نظر، در دسترس باشند یا حمل شوند. کیفیت کالا – کیفیت کالا باید با مشخصات و موارد استفاده کالا تناسب داشته باشد. پائین ترین قیمت – خریداران خواهان آن هستند که به موازات دسترس بودن و کیفیت کالا، کم ترین ...

ادامه متن »

žروابط خریدار – فروشنده

žروابط خریدار – فروشنده . تعامل بین خریدار و نماینده فروش   مهم ترین بخش روابط خریدار – فروشنده عبارت از تعامل بین نماینده سازمان خریدار و نماینده ای از سازمان فروشنده است. زمانی که خریدار و نماینده فروش با یکدیگر ملاقات می کنند، ماهیت تعامل بین آنان به نقش، رفتار و ادراک آنان بستگی خواهد داشت. ادراک خریدار نسبت به نماینده فروش   دو ادراک کلی نسبت به نمایندگان فروش وجود دارد. ادراک اول در موردنمایندگی های فروش که نوعی دیدگاه عمومی است، آنها را به عنوان حراف، حرف گوش کن، کنترل و بررسی کننده مسئله با مهارت، رقابتی، ...

ادامه متن »

تقسیم بندی بازار، هدف گیری و جایگاه یابی صنعتی

žتقسیم بندی بازار، هدف گیری و جایگاه یابی صنعتی . تقسیم بندی بازار یکی از مهم ترین تصمیمات یک سازمان، انتخاب مشتریان یا بازارهای خود است که می تواند به شکلی کارآمد به آن خدمت ارائه کند. تقسیم بندی بازار عبارت است از فرایند تقسیم کل بازار برای یک محصول به بخش ها یا گروه های خاص خریداران. شیوه پیگیری تقسیم بندی بازار روش مرسوم شامل سه گام است: تحقیقات بازاریابی در بازاریابی صنعتی، تحقیقات بر اساس منابع دست دوم از طریق گردآوری اطلاعات بازار، انجام می شود. اگر داده های دست دوم کافی نباشد، تحقیق توصیفی باید از طریق ...

ادامه متن »