مقالات بازاریابی

مقالات خود را برای ما ارسال کنید:
DrKhooyeh@gmail.com

حقایق جدید در بازاریابی (مارکتینگ)

khooyeh marketing branding business

حقایق جدید در بازاریابی (مارکتینگ) می توانیم با اطمینان خاطر بگوییم که بازار دیگر تعریف گذشته خود را از دست داده است. تعریف امروز بازار تا حد بسیار زیادی با تعریف حتی ۱۰سال قبل از آن فرق دارد. به گزارش هورموند، امروزه نیروهای اجتماعی اصلی و گاهی از درون مرتبط باعث به وجود آمدن رفتارها، فرصت ها و چالش های جدی بازاریابی شده اند. فناوری اطلاعات شبکه انقلاب دیجیتال باعث به وجود آمدن عصر اطلاعات شده است که وعده  آن را می دهد که به سطوح دقیق تری از تولید، ارتباطات هدفمندتر و قیمت گذاری مرتبط تر بینجامد. در ادامه ...

ادامه متن »

بازاریابی رویدادی

management marketing khooyeh (3)

بازاریابی رویدادی چیست؟ در میان هزاران روش بازاریابی آنلاین و آفلاینی که امروزه پدید آمده اند، برخی از روش ها از بازگشت سرمایه بسیار بالایی برخوردار هستند. امروزه بسیاری از افراد به روش ها و تاکتیک های بازاریابی اینترنتی روی آورده اند، چون برای بسیاری از کسب  وکارها نتیجه بخش بوده است. با این حال، یک استراتژی صحیح بازاریابی از ترکیبی از استراتژی آنلاین و آفلاین را استفاده می کند. به گزارش ibazaryabi بازاریابی رویدادی یکی از بهترین انواع بازاریابی آفلاین است که برندها از آن برای تبلیغ محصول یا خدمات شرکت خود بهره می گیرند. رویداد در واقع به ...

ادامه متن »

بازاریابی علمی و عملی

شروع هر کسب‌وکاری باید با ایده باشد؛ آن هم ایده‌ای که مشتریان آن را به‌عنوان یک نیاز بیان کرده باشند. سپس ایده اگر به محصول تبدیل شود، حال چه کالا و چه خدمات، همان مشتریان باید آن را مطالبه کنند. کالا و خدمات حاصل از این ایده مورد نیاز مشتری باید قیمت مناسب و کیفیت لازم برای جذب مشتری را داشته باشد و از عنوان و محتوای مناسب نیز برخوردار باشد. این محصول باید به‌راحتی به مشتریان معرفی شود و اگر مشتریان آن را خواستند، به‌راحتی به آن دسترسی پیدا کنند یا اگر این محصولات دارای عیبی بودند، به‌راحتی مورد ...

ادامه متن »

الگو های بازاریابی برندهای بزرگ

برندهای بزرگ در عرصه بازاریابی از چه الگوهایی پیروی می کنند؟ / بازاریابی به وسعت جهان به لطف اینترنت و شبکه های اجتماعی دسترسی به مخاطب جهانی دیگر نیازمند صرف هزینه های گزاف نیست. این امر به معنای خروج انحصاری مخاطبان جهانی از دست برندهای بزرگ و اولویت برنامه هدفمند است. در واقع امروزه عرصه بازاریابی روی تمامی برندها با ایده های خلاقانه باز است. اکنون آنچه تفاوت ها را رقم خواهد زد، ایده برتر است. در ادامه به بررسی سازوکار بازاریابی برخی برندهای معتبر خواهیم پرداخت. آشنایی با نحوه بازاریابی جهانی نیازمند کسب آگاهی در زمینه های مختلف است. ...

ادامه متن »

تکنیک دیمتل در حل مسائل بازاریابی

دیمتل تکنیک دیماتل توسط موسسه )Memorial Bettelle ( بین سال های ۱٫۱۹ و ۸٫۱۹ ایجاد شد و برای مطالعه و حل مسائل پیچیده و درهم تنیده مورد استفاده قرار گرفت و با این هدف معرفی شد که اسنفاده مناسب از روش های تحقیق علمی،می تواند ساختار پیچیده مسائل را بهبود بخشد و در شناسایی راه حلهای علمی با ساختار مراتبی مشارکت نماید) ,Shieh ۰۲۰۲, Huan ,wu( تکنیک دیماتل مبتنی برنمودار های است که می تواند مولفه های دخیل را به دو گروه علت و معمول تفکیک نمایند.این نمودار ها روابط وابستگی میان عناصر یک سیستم را به تصویر میکشد. نمودار ...

ادامه متن »

بازاریابی، فروش و برندسازی صنعت کاشی و سرامیک در ایران

بازاریابی و فروش کاشی ، سرامیک و سنگ های تزئینی

صنعت کاشی و سرامیک ایران و مدیریت بازاریابی و مدیریت برند مقوله ی مدیریت بازاریابی موفق در صنعت کاشی و سرامیک ایران که با ذینفعان متعددی نظیر مالکان صنایع و کارخانجات ،مدیران ارشد وعالی،متخصصان و کارشناسان بخش های بازاریابی و فروش و عاملان نمایندگی های فروش و نصابان کاشی و سرامیک و مصرف کنندگان نهایی در حال فعالیت است و از نظر نگارنده حلقه ی مفقوده ی موفقیت در بازارهای داخلی و بین المللی عدم هماهنگی و همگرایی درست سه اهرم برندسازی و بازاریابی و فروش در ایران است. متاسفانه فضاهای ذهنی مناسبی از هیچ کدام از این اصطلاحات در ...

ادامه متن »

ترفیعات فروش

-ترفیعات فروش شاید در بین آمیخته های بازاریابی چهارمین پی یا همان ترفیع، در نگاه اول درک مفهومش مشکلتر باشد. ترفیع آن دسته از اقداماتی است که به منظور ایجاد ارتباط با مشتری صورت میگیرد. این ارتباط به منظور ایجاد احساس و ادراک مثبت در مشریان هدف صورت میگیرد. در نگاه کاتلر و آرمسترانگ، ترفیع به مجموعه اقداماتی اطلاق میشود که به بیان و افشاء محصول میپردازد و با آن مشتریان هدف را به خرید محصول راضی مینماید. . از این رو ترفیع شامل مواردی چون برنامه های تبلیغاتی، سیاست–هایی جهت برقراری روابط مناسب با مشتریان، برگزاری نمایشگاههای تجاری، اعطای ...

ادامه متن »

مفهوم بازاریابی اجتماعی

مدیریت منابع انسانی HRM

مفهوم بازاریابی اجتماعی این مفهوم جدیدترین مفهوم از این مفاهیم پنجگانه است . تاکید این مفهوم بر این است که سازمان میبایست بقا و بهبود رفاه مشتری و جامعه را همزمان در نظر بگیرد

ادامه متن »

khooyeh marketing branding business

طبق تحقیقات به عمل آمده، با رقابتی شدن کسب و کارها، اهمیت ارتباط مؤثر با مشتریان نیز بیشتر می شود . در این فضا از بین شیوه های مختلف ارتباط با مشتری نظیر تبلیغات، روابط عمومی، فروش شخصی، پیشبرد فروش و بازاریابی مستقیم، شیوه های ارتباط دو طرفه نظیر فروش شخصی و بازاریابی مستقیم مؤثرتر خواهند بود و علت آن هم تعامل دو طرفه ای است که بین بنگاه اقتصادی و مشتریان صورت می گیرد . در این ارتباط، علاوه بر اینکه بنگاه اقتصادی در شناساندن خویش به مشتری تلاش می کند تا بتواند تقاضای او را به سمت بنگاه ...

ادامه متن »

اخلاق بازاریابی توصیفی

customer-service

اخلاق بازاریابی توصیفی   این مقاله را بخوانید: اخلاق فروش اخلاق بازاریابی اخلاق توصیفی ، مطالعه وپژوهش در باب توصیف وتبیین اخلاق افراد ، گروه ها یا جوامع مختلف است . روش بحث و تحقیق در این نوع مطالعات اخلاقی تجربی و نقلی و نه استدلالی و عقلی است . هدف از آن نیزصرفا” آشنایی با نوع رفتار و اخلاق فرد ، گروه و یا جامعه ای خاص ونه توصیه و ترغیب افراد به عمل برطبق اخلاقیات گزارش شده و یا اجتناب از آن هاست . اخلاق بازاریابی توصیفی به دنبال پاسخ دادن به پرسش هایی نظیر پرسش های زیر ...

ادامه متن »