برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

بازاریابی رویدادی

بازاریابی رویدادی چیست؟

در میان هزاران روش بازاریابی آنلاین و آفلاینی که امروزه پدید آمده اند، برخی از روش ها از بازگشت سرمایه بسیار بالایی برخوردار هستند. امروزه بسیاری از افراد به روش ها و تاکتیک های بازاریابی اینترنتی روی آورده اند، چون برای بسیاری از کسب  وکارها نتیجه بخش بوده است. با این حال، یک استراتژی صحیح بازاریابی از ترکیبی از استراتژی آنلاین و آفلاین را استفاده می کند.

به گزارش ibazaryabi بازاریابی رویدادی یکی از بهترین انواع بازاریابی آفلاین است که برندها از آن برای تبلیغ محصول یا خدمات شرکت خود بهره می گیرند. رویداد در واقع به جمع شدن تعدادی از افراد کنار هم و صحبت حول یک موضوع خاص گفته می شود. برندها می توانند میزبان رویداد، شرکت کننده یا حامی رویدادها باشند.

چرا شرکت ها از بازاریابی رویدادی استفاده می کنند؟

همانطور که گفتیم یک استراتژی صحیح بازاریابی ترکیبی از استراتژی های بازاریابی آفلاین و آنلاین است. کسب وکارها سعی می کنند از هر راهی شده، رشد و توسعه پیدا کنند.

بازاریابی رویدادی نقش بسیار مؤثری در رشد کسب وکارها دارد، بنابراین شرکت ها علاقه مندند که از آن بهره مند شوند. در ادامه برخی از مزایای بازاریابی رویدادی را می خوانید.

برندینگ و افزایش آگاهی از برند

یکی از بزرگ ترین دلایل شرکت ها برای میزبانی یک رویداد ایجاد و ساخت هویت تجاری شان است.

شما با بازاریابی رویدادی قادر خواهید بود خود را از سایر رقبا متمایز و شناخته شده تر کنید.

۷۴درصد از شرکت کنندگان رویدادها معتقدند که شرکت  آنها، برند و خدمات پس از رویداد آنها توسعه یافته است.

بیایید نگاهی به چند رویداد مهم در سراسر جهان بیندازیم و ببینیم چرا برندها در آنها شرکت می کنند؟

-هفته مد: یک برند سبک زندگی که می خواهد لوکس به نظر برسد.

– سوپرباول: برندهایی که می خواهند نام شان در کنار بزرگ ترین برندهای جهان دیده شود و به سیل مخاطبان آنها دست پیدا کنند.

– رویدادهای خیریه: برندهایی که می خواهند مسئولیت اجتماعی قبول کنند و دوست دارند از خیریه ها حمایت کنند.

– رویدادهای کارآفرینی: برندهایی که می خواهند نشان دهند برای رشد جامعه تلاش می کنند.

هنگامی که می خواهید رویدادی را میزبانی کنید، باید به این موضوع فکر کنید که مشتری شما کیست و حدس می زنید در چه رویدادهایی حضور پیدا کند؟

یکی دیگر از راه ها، ارتباط با خبرنگارانی است که در رویدادها حضور دارند. آنها می توانند سروصدای زیادی ایجاد کنند و توجهات را به سمت شما جلب کنند.

افزایش تعامل با مشتری با بازاریابی رویداد

هم اکنون بسیاری از برندها از طریق وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی با مشتریان خود در ارتباط هستند. همانطور که می دانید هیچ روش ارتباطی نمی تواند جایگزین ارتباطات رو در رو شود. بازاریابی رویدادی این امکان را برای شما و مشتریان تان فراهم می کند تا از نزدیک با هم در ارتباط باشید و مسلما تأثیر بسیار مثبتی در ذهن مشتری خواهد گذاشت.

براساس تحقیقات، افزایش تعامل با مشتری منجر به افزایش پنج برابری وفاداری مشتری و حفظ و نگهداری آنان می شود.

تولید سرنخ های بازاریابی

امروزه هیچ کدام از روش های بازاریابی به انداز ه بازاریابی دهان به دهان مؤثر و تأثیرگذار نیست.

بازاریابی رویدادی باعث سروصدای زیادی می شود و هر کسی که بخواهد در رویداد شرکت کند، مسلما به دنبال همراه است.

۷۹درصد از بازاریابان آمریکایی مشتریان بالقوه خود را از رویدادها جذب می کنند.

شما باید اطلاعات کسانی که در رویداد شما شرکت کرده اند را ثبت کنید. اطلاعاتی که جمع آوری می کنید باید سطح ارتباط مشتری با برند شما را نشان دهد. بدین ترتیب شما می توانید مشتریان بالقوه را از بین تعداد زیادی از افراد شرکت کننده شناسایی و با پیگیری های بعدی، آنها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید.

آموزش از طریق بازاریابی رویداد

۶۵ درصد از برندها معتقدند که رویدادها به آنها کمک می کنند نسبت به محصولات و برندها درک بهتری داشته باشند. آنها معتقدند رویدادها (آفلاین و آنلاین مثل وبینارها) روش مناسب تری نسبت به تبلیغات تلویزیونی و سایر انواع تبلیغات هستند.

آموزش در رویداد به طرق مختلفی می تواند صورت بگیرد؛ اگر نحوه استفاده از محصول شما پیچیده است، می توانید وبینارهایی برگزار کنید و نحوه استفاده از آن را آموزش دهید یا می توانید غرفه ای در یک نمایشگاه مشهور اجاره کنید و به آموزش کسب وکار خود بپردازید. همه چیز به ایده های شما و مشتریان تان بستگی دارد.

افزایش مشتری از طریق بازاریابی رویداد

رویدادها بسیار اعتمادساز هستند. در واقع، رویدادها نقش اساسی در اعتمادسازی ایفا می کنند.

مردم به برندهایی که از نزدیک با آنها آشنا هستند بیشتر اعتماد می کنند.

این نکته را هم فراموش نکنید که رویدادها می توانند آنلاین هم شکل بگیرند، مثل وبینارهایی که این روزها تعداد آنها بسیار زیاد شده است.

حتی وبینارهای آنلاین هم که اغلب با هدف آموزش صورت می گیرند، منجر به افزایش اعتماد می شوند. اعتماد باعث می شود تعداد مشتریان شما روز به روز افزایش پیدا کند زیرا مشتریان وفادار بهترین مبلغان برند شما خواهند بود.

http://forsatnet.ir

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

اخلاق فروش اخلاق بازاریابی

اخلاق فروش اخلاق بازاریابی چالشی ترین حوزه مورد بحث در اخلاق حرفه ...