برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
Shopping sale, reduction, discount and promo concept with red bouncing spheres and percent symbol sign on white background.

تکنیک های قدیمی ولی کارآمد بازاریابی

تکنیک های قدیمی بازاریابی که هنوز کارآمد هستند

بازاریابی کار آسانی نیست و همه به دنبال پیدا کردن راه های جدید آن هستند، اما در این میان روش هایی وجود دارد که در گذشته جواب داده اند و اکنون نیز مفید هستند.

به گزارش زومیت، این روزها تکنولوژی تلفن های هوشمند همه گیر شده است و همین موضوع باعث شده که تکنیک های بازاریابی دیجیتال با سرعت بالایی تغییر کنند. از کمپین های ایمیلی گرفته تا تبلیغاتی که در سایت ها درج می شوند، می توان این طور نتیجه گیری کرد که رویکردهای دیجیتال سهم عمده بازاریابی را به خود اختصاص داده اند.

به همین دلیل اکثر بازاریابان معتقدند روش های سنتی، دیگر تأثیر مثبتی بر بازاریابی برند نخواهند داشت، هر چند گاهی اوقات روش های جدید نیز ممکن است برای یک کسب و کار مفید واقع نشوند. براساس نظرسنجی سایتEconsultancy ، در سال ۲۰۱۶، تنها ۲۲ درصد کسب و کارها نتیجه قانع کننده ای از فعالیت های مرتبط با بازاریابی خود گرفته اند. تفاوت بین کمپین ها و نرخ تبدیل نشان می دهد که بازاریابی دیجیتال دارای محدودیت های زیادی است.

غرق شدن در دنیای دیجیتال

کمپین های ایمیلی که به عنوان قهرمان بازاریابی دیجیتال شناخته می شوند، تنها در صورتی جواب می دهند که مخاطب داشته باشند. ۷۸درصد از مشتری ها اشتراک ایمیل خود را لغو می کنند زیرا نمی خواهند در طول روز پیام های اضافه دریافت کنند. تبلیغات پاپ آپ نیز مانند دو سال گذشته طرفدار ندارند و ۹۱درصد مردم معتقدند این تبلیغ ها نه تنها مفید نیستند بلکه بیشتر ایجاد مزاحمت می کنند.

مشتری ها ترجیح می دهند تبلیغی ببینند که توجه شان را خودبه خود جلب کند، نه اینکه از آنها تقاضا شود به یک تبلیغ توجه کنند، بنابراین وظیفه بازاریابان است که بتوانند نیازهای مشتری را برطرف کنند. ۸۰درصد از بازاریابان معتقدند که تلاش های شان تا حدودی تأثیرگذار بوده است و می تواند بهتر از این شود.

بازاریابان می توانند برای جذب مخاطب و ایجاد رابطه با آنها به ریشه های بازاریابی بازگردند و از روش های قدیمی استفاده کنند. این روش ها از قبل انجام شده  و جواب داده اند، بنابراین بازاریابان با کمی خلاقیت و به روزرسانی می توانند از آنها استفاده کنند.

۱- تابلوهای تبلیغاتی

استفاده از تابلوهای تبلیغاتی یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابی است که هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد؛ از سندان های قدیمی (ابزاری که آهنگران، آهن گداخته را روی آن می کوبیدند) جلوی در آهنگری های قرن ۱۵ گرفته تا تابلوهای چشمک زنی که امروزه مشتری ها را به سمت فروشگاه هدایت می کنند. تابلوهای تبلیغاتی سال هاست که مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین با یک شرکت باتجربه در این زمینه همکاری کنید تا حداکثر استفاده را از سرمایه گذاری خود ببرید.

شرکت های تبلیغاتی زیادی وجود دارند که در زمینه طراحی نشانه، خلاقانه عمل می کنند و می توانند توجه مشتری ها را به سمت برند شما جلب کنند.

۲- تبلیغ کننده با لباس مبدل

یکی دیگر از روش های سنتی تبلیغات استخدام کردن افرادی است که بیرون از فروشگاه می ایستند و توجه رهگذران را به برند شما جلب می کنند. دانشجویان زیادی وجود دارند که حاضرند در ازای دریافت مبلغی، لباس مبدل بپوشند و با در دست داشتن تابلوهای مخصوص برای برند شما تبلیغ کنند. این روش هنوز هم کارآمد است زیرا سخت می توان حضور این افراد را نادیده گرفت و هزاران رهگذر مخصوصا افرادی که پشت چراغ قرمز منتظر هستند به آنها توجه خواهند کرد.

۳- استفاده از کیسه های مخصوص

تصور کنید مشتری ها از فروشگاه شما خرید کرده اند و محصول شما را داخل کیسه هایی قرار می دهند که عکس برند شما روی آن چاپ شده است و وارد خیابان می شوند. بسیاری از برندها برای کیسه های خود از طرح های خلاقانه ای استفاده می کنند که توجه بینندگان را به خود جلب می کند. این نوع تبلیغات هیچ هزینه اضافه ای برای شما ندارد و تنها به کمی خلاقیت احتیاج دارد.

۴- ایمیل های مستقیم

ارتباط مستقیم با مشتری ها و پیشنهاد تخفیف ویژه روی برخی محصولات یا خدمات، یکی دیگر از بهترین راه های قدیمی تبلیغات است. پایین آوردن قیمت ها برای برخی مشتری ها می تواند از مقدار سود شما بکاهد، اما اگر راضی باشند تبدیل به مشتری دائم برند شما خواهند شد و این برای شما بسیار ارزشمند خواهد بود.

۵- بروشورهای تبلیغاتی

پخش کردن بروشور تبلیغاتی در سطح محله کمک می کند که برند شما به مشتری های محلی معرفی شود. اگر بتوانید خودتان این کار را انجام دهید برای برند بهتر است زیرا می توانید به مشتری ها توضیحات اضافه ارائه دهید و با آنها ارتباط حضوری برقرار کنید. اهمیت پخش کردن بروشورهای تبلیغاتی زمانی بیشتر می شود که کسب و کار جدیدی راه اندازی کرده باشید و بدانید که مشتری های بالقوه زیادی دارد اما ندانید که چگونه باید آنها را پیدا کنید.

روش های سنتی بازاریابی مانند استفاده از تابلوهای تبلیغاتی، بروشورها، کیسه های چاپی مخصوص و فرستادن ایمیل های مستقیم هیچ موقع قدیمی نمی شوند. درحالی که روش های جدید بازاریابی دیجیتال ارائه و مورد آزمایش قرار می گیرند، تبلیغات تأثیرگذار سنتی روش های خوب و قابل اعتمادی برای کسب درآمد هستند.

  • منبع:INC
علی خویه استاد دانشگاه، مشاور، محقق و مدرس در زمینه های مدیریت،بازاریابی، فروش، برندسازی، تبلیغات، اصول و فنون مذاکره با ۱۸ سال تجربه ی احرایی موفق تالیف و ترجمه ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع

اجرای پروژه های QS ، بازاریابی، مدیریت و مهندسی فروش، برندینگ و تبلیغات، باشگاه مشتریان و CRM، دپارتمان بازاریابی، توزیع و پخش و فروش مویرگی، اجرای جشنواره های فروش، پیاده سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی، استقرار فرآیند های فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش، اجرای ساده ترین و مناسب ترین روش های فروش و بازاریابی در جهت ارتقا فروش و رضایت مشتری، بهبود عملکرد تیم فروش و بازاریابی، ایجاد واحد CRM، استخدام و بکارگیری منابع انسانی مناسب و اثر بخش با متدهای روز دنیا و آموزش و استقرار آنها در سازمان،تحقیقات بازار و بازاریابی، بازارشناسی و بازارسنجی، منابع انسانی، رفتار مصرف کننده، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روانشناسی فروش،مشاوره در حوزه های مدیریت، QS، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات، راهکارهای افزایش فروش

 
کانال تلگرام بازاریابی و برندسازی کانال تلگرام آکادمی مذاکره کانال آموزش اصول و فنون مذاکره - فن بیان و زبان بدن کانال تلگرام انجمن برند ایران - آموزش برندسازی، روش های برندسازی  

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

*

code

x

این مطلب را نیز بخوانید

اشتباهات بازاریابی

مدیرعامل گروه DLB می‌گوید: به جای تمرکز بر گروهی خاص، ابتدا تحقیقات ...