مدیریت فروش

راهکارهای تضمین شده در زمینه فروش موفقیت آمیز

بررسی راهکارهای کلیدی فروشندگی از سوی مجله INC / فروشندگان موفق چه می کنند؟ بخش فروش یکی از ارکان مهم در زمینه بازاریابی است. به هر حال تمام فعالیت های یک شرکت یا موسسه در نهایت به نقطه فروش ختم می شود. توانایی اعضای این بخش در جذب مشتری و کسب درآمد برای شرکت ضمانت تداوم فعالیت آن برند را در پی دارد. در این مقاله «آماندا آبلا» در مجله INC  به بررسی راهکارهای تضمین  شده در زمینه فروش موفقیت آمیز در حوزه کسب وکار پرداخته است. به عنوان یک متخصص در حوزه فروش اخیرا تجربه ای که برای بسیاری از فعالان حوزه صنعت آشناست از سر گذرانده ام؛ شکست در یک معامله فروش بزرگ. فرآیند ...

ادامه متن »

۸ استراتژی فروش B2B

نگاهی به ۸ استراتژی فروش B2B بر کسی پوشیده نیست که فروش به کسب و کارهای دیگر، مهارت های خاص خودش را می طلبد. اگر فروش B2B را همان گونه که هست نبینید، هرگز نمی توانید در آن موفق شوید. فروش B2B فروشی در میزان بالاست که در مقایسه با فروش مستقیم به مشتری، مستلزم رویکردی کاملاً جدید است. به گزارش سایت chetor زمانی که فروش B2B به درستی انجام شود، می تواند به شدت سودآور و فوق العاده باشد. هشت استراتژی فروش که در ادامه بیان می شوند، توصیاتی کاربردی از متخصصانی هستند که به طور دائم فروش های ...

ادامه متن »

دانش فروشندگی

تعریف فروش از نظر تام هاپکینز فروشندگی، حرفه ای است پیچیده و قابل تامل. موفقیت در این حرفه در گروی برخورداری از مهارت فنی و تخصصی و مهارت برقراری ارتباط و تعامل با دیگران می باشد. بر خلاف تفکرات رایج، فروشندگی، مجبور ساختن مشتری به خرید نیست. فروشنده حلقه ارتباطی زنجیره سازمان با مشتری است.فروشنده کسی است که نیاز مشتری را درک نموده، به منظور انتخاب صحیح، مشتری را صادقانه راهنمایی نماید و سرانجام قادر باشد و توافق و اعتماد مشتری را برای خرید، جلب نماید. دانش فروشندگی فشارهای فراوان موجود در فعالیت های تجاری در بازارها، باعث آن شده ...

ادامه متن »

مراحل مدیریت فروش

مراحل مدیریت فروش Sales management process مراحل اصلی مدیریت فروش که بر گرفته از مراحل فروشندگی شخصی است را می توان به شرح زیر نام برد: تعیین مشتریان واجد شرایط : که به مفهوم مشتری یابی است و مشتریان بالقوه و واجد شرایط را نشان می کند. برای فروش هر کالا مدیر فروش بایستی با تعداد زیادی مشتری بالقوه ارتباط برقرار کند. برای پیدا کردن مشتریان بالقوه می توان نام و نشانی آنها را از مشتریان فعلی گرفت. نوشتن مقالات و یا ارائه سخنرانی در محلهایی که جلب توجه می نماید و استفاده از شرکتهایی که مشتریان بالقوه در آنها ...

ادامه متن »

مدیر فروش Sales Manager

مدیر فروش مدیر فروش در درجه اول باید واجد شرایط برونگرائی و شم بازاریابی و فروش باشد. اگر شخصی ذاتاً فاقد این ویژگیها باشد نباید روی وی سرمایه گذاری شود. چه بسا این فرد مناسب بسیاری از شغل های دیگر که ماهیت و ذات آنها نیاز به انسانهای درونگراست، بوده و در آن جایگاه موفق باشد. پس اولین شرط برای پرورش مدیر فروش، دارا بودن شم و ذات این حرفه است. خوشبختانه امروزه با بهره گیری از علوم روانشناسی و بازاریابی متخصصان مربوطه این افراد را مورد شناسائی قرار میدهند. ـ ویژگی دیگر مدیر فروش پس از شم بازاریابی، دارا ...

ادامه متن »

مدیریت فروش

مدیریت فروش مدیریت فروش را به عنوان دانشی نوظهور، میتوان حاصل پیشرفت و گسترش تکنولوژیک دانش جوامع بشری، تنوع و تعدد محصولات، مشابهت هـای فنی و تکنیکی کالاها و رقابت نزدیک شرکتهای مختلف در دهه های اخیر دانست. اگر چه اطلاع رسانی وسیع و همه جانبه رسانه های فراگیر و ظهور و حضور ابزارها و ترفندهای متنوع تبلیغاتی، به کمک افزایش فروش کالاهای فوق العاده فنی و پیچیده آمده اند، بسیاری از اجناسی که در بازار محصولات فنی یافت می شوند، کالاهایی اند که فروشنده نیاز به دانش وسیع تکنیکی دارد و به عبارتی، تنها با از بر کردن مشخصات ...

ادامه متن »

مدیریت بازاریابی Marketing Management

مدیریت بازاریابی قسمتی از فعالیتهای عمده بازاریابی به کارهای پیش تولیدی معطوف میشود ازجمله فعالیتهای بازاریابی پیش تولیدی، شناخت مصرف کنندگان و رفتار آنان در بازار را میتوان نامبرد. فعالیت دیگر شامل بررسی بازار کالا جهت تولید و فروش مقرون به صرفه آنها میباشد باز هم قبل از اینکه واحد تولیدی به ساخت محصول اقدام کند مدیر بازاریابی باید کالا را طوری طرحریزی کند که پس از تولید موردپسند مصرفکنندگان قرار گرفته و نیازها و خواستههای آنها را برآورده سازد. نوآوری محصولات و خرید کالا و قطعات به منظور تولید و فروش نیز از جمله فعالیتهای بازاریابی پیش تولیدی میباشد. ...

ادامه متن »

ارتباط و تعامل میان واحدهای بازاریابی و فروش

ارتباط و تعامل میان واحدهای بازاریابی و فروش ارتباط میان واحدهای بازاریابی و فروش و جنبه های مختلف آن تا کنون مورد توجه بسیاری از پژوهشگران قرار گرفته است. برخی پژوهشگران، پیش نیازها و پیامدهای این ارتباط را مورد بررسی قرار داده اند برخی دیگر بر جنبه های فرهنگی که میتواند بر کیفیت این تعامل تاثیر داشته باشد، تمرکز کرده اند. تعداد کمی از مطالعات هم این واقعیت را تبیین کرده اند که ضعف هماهنگی و عدم همکاری بین این دو واحد در سازمان منجر به بی ثباتی و ناهماهنگی بین استراتژیهای بازاریابی ، فرآیندهای مدیریت فروش و فعالیتهای نیروی ...

ادامه متن »

مدیریت بازاریابی و فروش

تلاش برای یافتن مشتریان کافی برای محصولات فعلی شرکت نیست، بله نیست! این تعریف، دیدگاه عوام نسبت به مدیریت بازاریابی و فروش است . هر شرکتی برای محصولات خود یک سطح تقاضای مطلوب دارد. گاهی پیش می آید شرکت با فقدان تقاضا، تقاضای غیر معمول و یا حتی تقاضای بیش از حد روبرو میشود. این وظیفه مدیریت بازاریابی است که راه حل های لازم برای روبرو شدن با این وضعیتها پیدا کند. وظیفه مدیریت بازاریابی نه فقط جستجو برای تقاضا و افزایش آن ، بلکه حتی کاهش آن نیز از وظایف او میباشد. به زبان ساده تر مدیریت بازاریابی و ...

ادامه متن »

۳۰ نکته طلایی مدیریتی

نکات طلایی در مدیریت

۳۰ نکته طلایی مدیریتی ۱- در انجام کارها روی شیوه ای خاص تاکید نکنید. شاید کسی بتواند از مسیر کوتاه تر و بهتری شما را به مقصد برساند. ۲- توجه داشته باشید دانش و تجربه، هیچ کدام به تنهایی راه گشا نیستند، مثل اکسیژن و هیدروژن که از ترکیب معینی از آنها هوای تنفس ما تامین می شود، می توان با آمیختن دانش و تجربه، راهکارهای حیاتی و استثنایی خلق کرد. ۳- از هر فرصتی برای استخدام و به کارگیری افراد برجسته استفاده کنید. ۴- به خاطر داشته باشید رعایت استانداردهای محیط کار در کارآیی کارمندان موثر است. ۵- با ...

ادامه متن »