رفتار مصرف کننده

مشاور و مشاوره در مدیریت – مدیریت مشاوره – دکتر علی خویه Management consulting

Management consulting دکتر علی خویه مشاور مدیریت

مشاور مدیریت کیست؟ مشاوره مدیریت چیست؟ دکتر علی خویه وقتی که دو کلمه مشاور و مدیریت را می شنوید یا می بینید چه تصوری برای شما ایجاد می شود و چه سوالاتی در ذهن شما ایجاد می شود مشاور مدیریت کیست؟Management consulting مشاوره مدیریت چیست؟ یک مشاور مدیریت چه شرح وظایفی دارد؟ مشاور مدیریت خوب و حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟ مشاور مدیریت و مشاوره مدیریت باید دارای چه مهارت هایی باشد؟ آیا در دانشگاه رشته ای به نام  مشاوره مدیریت وجود دارد؟ شرح خدمات مشاور مدیریت را تشریح کنید؟ برای تربیت مشاور مدیریت باید چه دوره هایی را ...

ادامه متن »

روز ملی منابع انسانی و کارکنان صبور واحد منابع انسانی

دکتر علی خویه مشاور و مدرس منابع انسانی سرمایه انسانی

روز ملی منابع انسانی امروز #روزملی منابع_انسانی بود و از صبح خیلی سرم شلوغ بود و چندین جلسه آنلاین و غیر حضوری و یک #وبینار در این زمینه با واحد منابع انسانی یکی از شر کت ها داشتم این روز را به همکاران و همراهان گرامی تبریک عرض می کنم.‌ اهمیت وجود #واحدمنابع انسانی  در سازمان بر کسی پوشیده نیست. #منابع_انسانی  همیشه به عنوان مهمترین رکن هر سازمان شناخته می شود. این واحد خط مقدم هر شرکتی در #مدیریت بهره وری است و دیواری کوتاه تر از این واحد نیست🏘 از #مدیریت استراتژیک  گرفته تا #برندینگ شرکت، در حوزه‌های متعدد، ...

ادامه متن »

مشاور و مدرس رفتار مصرف کننده

مفهوم رفتار مصرف کننده در مطالعه متون و نوشته های مرتبط با رفتار مصرف کننده تعاریف زیر به چشم می خورد: رفتار مصرف کننده فعالیت هایی هستند که در آنها افراد درگیر استفاده واقعی و یا بالقوه از اقلام مختلف بازار «این یکی از تعاریف نسبتاً « . که شامل محصولات، خدمات، ایده ها و محیط فروشگاه ها می شود، هستند کلاسیک ارائه شده توسط برکمن و گیلسون است. (کانگ ) اوسمان و السون و همکاران رفتار مصرف کننده را بدین صورت تعریف می کنند: فعالیت های فیزیکی، احساسی و ذهنی ای که افراد هنگام انتخاب، خرید، استفاده و دور ...

ادامه متن »

مشتریان امروزی

خود را “به روز رسانی” کنید… مشتریان امروز با مشتریان گذشته متفاوتند. عجول ترند. پر توقع تر و آگاه تر و حساس ترند. آنها گزینه های بیشتری برای انتخاب دارند. تنوع بیشتری در مقابل خود میبینند. کیفیت بالا، خدمات بیشتر، قیمت مناسب، مشتری مداری بالاتر، همه ی اینها گزینه هایی هستند که در ذهن مشتریان امروزی به عنوان اولویت ها وجود دارد. هر چقدر خود را در کسب و کار خویش قدرتمند، آگاه و زبردست بدانیم، می بایست خود را با شرایط بازار و رقابت امروزی تطبیق دهیم. می بایست دانش و اطلاعات خود را بالا ببریم و از ” ...

ادامه متن »

شناخت رفتار مشتری

مصرف کنندگان هر روزه تصمیمات خرید بی شماری می گیرند و تصمیم خرید نقطۀاصلی و مرکزی تلاش های بازاریابی بشمار می رود . مطالعات جزئی  و موشکافانۀ بسیاری از شرکت های بزرگ روی تصمیم های خرید مصرف کنندگان در راستای پاسخ به این سوالات اساسی است که مصرف کننده چه می خرد ، چگونه و چه مقدار ، چه زمانی و چرا خرید می کند . یکی از جنبه های مشترک میان همۀ ما بدون توجه به میزان تحصیلات ، سیاست های یا تعهداتمان ، این است که همگی مصرف کننده هستیم و در مقطعی از زمان به منزلۀ مشتریان ...

ادامه متن »

تجزیه و تحلیل بازار تجاری و رفتار خریدار تجاری

برنامه‌ریزی منابع سازمانی (Enterprise resource planning)

    با مشتری خود همچون دارایی که هرروز بر قیمت آن افزوده میشود رفتار کنید تام پیترز —مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر — تجزیه و تحلیل بازار تجاری و رفتار خریدار تجاری         منظور از خرید سازمانی چیست ؟ وبستر و وایند خرید سازمانی را این چنین تعریف کرده اند: خرید سازمانی فرایند تصمیم گیری است که سازمان های رسمی به وسیله آن ،نیاز به خرید کالا و خدمات را به وجود آورده و آنگاه به تشخیص ، ارزیابی و انتخاب بین نام های تجاری و فروشنده اقدام میکنند.     بازار تجاری و مقایسه آن با ...

ادامه متن »

تجزیه و تحلیل بازار مصرف کننده و رفتار خریدار

    تجزیه و تحلیل بازار مصرف کننده و رفتار خریدار     یک ضرب المثل قدیمی اسپانیایی می گوید : اگر می خواهید یک گاو باز باشید، اول باید یاد بگیرید چگونه یک گاو  باشید. هرگز شخصی را به درستی نخواهید شناخت مگر اینکه به مسائل از زاویه دید او بنگرید به عبارت دیگردر  جلد او رفته و دراو خوب گردش کنید.   هدف بـازاریابی تامین و برآورده ساختن نیاز ها و خواسته های مشتـریان مورد نظر است.حوزه رفتـار مصرف کننده به بررسی نحوه انتخاب ،خرید،استفاده و مصرف کالاها ،خدمات، ایدها یا تجربیات از سوی افراد ،گرو ها  سازمانها برای ...

ادامه متن »

رفتار مصرف کننده

رفتار مصرف کننده ویژگی های رهبران عقیده Opinion Leaders آمیختگی و درگیری ذهنی طولانی مدت (در مقایسه با سایر افراد گروه) با رده خاص یک محصول نسبت به سایر افراد یک گروه اجتماعی تر بیش از سایر افراد در معرض تماس با رسانه های مرتبط داشتن تخصص ویژگی های مصرف کنندگان خبرۀ بازار (Market Maven) پاسخ دهی به درخواست اطلاعات بحث و تبادل نظر با دیگران در بازار در مورد ویژگی های محصولات و بازارها دسترسی به اطلاعات در مورد دامنه وسیعی از محصولات و خدمات و نوع مراکز خرید عدم تفاوت از نظر ویژگی های جمعیتی (سن، و …) ...

ادامه متن »