محیط و شناسایی بازارهای صنعتی . انواع مشتریان صنعتی مؤسسات تجاری مشتریان دولتی مؤسسات نعاونی ها . مؤسسات تجاری مؤسسات تجاری عبارت از سازمان های بخش خصوصی هستند که هدف آنها کسب سود است. این مؤسسات شامل توزیع کنندگان صنعتی یا واسطه ها، تولید کنندگان تجهیزات اصلی و کاربران می باشند. توزیع کنندگان صنعتی و اسطه ها آنها کالاهای صنعتی را خریداری کرده و آن را مجدداً به همان شکل به مشتریان صنعتی دیگر از قبیل مؤسسات تجاری، مشتریان دولتی و سازمانی می فروشند. انها کانال های واسطه یا واسطه های یک بازاریاب صنعتی هستند. تولید کنندگان تجهیزات اصلی این ...
ادامه متن »بازاریابی صنعتی چیست؟
بازاریابی صنعتی چیست؟ بازاریابی صنعتی که به آنBusiness to Business Marketing یا Organizational Marketing یاBusiness Marketing نیز گفته می شود، بارتست از بازاریابی کالاها و خدمات در ارتباط با سازمان های کسب و کار. سازمان های صنعتی، کالاها و خدمات را به منظور تأمین اهدافی چون تولید کالاها و خدمات ، کسب سود، کاهش هزینه ها و غیره خریداری می کنند. برعکس بازاریابی محصولات مصرفی عبارتست از بازاریابی کالاها و خدمات در رابطه با افراد، خانواده ها و خانه دارها. نکته مهم در بازاریابی کسب و کار عبارتست از ایجاد ارزش برای سازمان های خریدار از طریق کالاها و ...
ادامه متن »ماهیت خرید صنعتی و رفتار خرید
ماهیت خرید صنعتی و رفتار خرید . اهداف خرید هدف مدیریت خرید را به عنوان خرید اقلام درست ، به مقدار درست، در قیمت درست، برای حمل در زمان و مکان درست تعریف می کنند. اهداف وظایف خرید: حمل/در دسترس بودن – یکی از اهداف اولیه، اطمینان یافتن از این مسئله است که محصولات خریداری شده در زمان و مکان مورد نظر، در دسترس باشند یا حمل شوند. کیفیت کالا – کیفیت کالا باید با مشخصات و موارد استفاده کالا تناسب داشته باشد. پائین ترین قیمت – خریداران خواهان آن هستند که به موازات دسترس بودن و کیفیت کالا، کم ترین ...
ادامه متن »روابط خریدار – فروشنده
روابط خریدار – فروشنده . تعامل بین خریدار و نماینده فروش مهم ترین بخش روابط خریدار – فروشنده عبارت از تعامل بین نماینده سازمان خریدار و نماینده ای از سازمان فروشنده است. زمانی که خریدار و نماینده فروش با یکدیگر ملاقات می کنند، ماهیت تعامل بین آنان به نقش، رفتار و ادراک آنان بستگی خواهد داشت. ادراک خریدار نسبت به نماینده فروش دو ادراک کلی نسبت به نمایندگان فروش وجود دارد. ادراک اول در موردنمایندگی های فروش که نوعی دیدگاه عمومی است، آنها را به عنوان حراف، حرف گوش کن، کنترل و بررسی کننده مسئله با مهارت، رقابتی، ...
ادامه متن »تقسیم بندی بازار، هدف گیری و جایگاه یابی صنعتی
تقسیم بندی بازار، هدف گیری و جایگاه یابی صنعتی . تقسیم بندی بازار یکی از مهم ترین تصمیمات یک سازمان، انتخاب مشتریان یا بازارهای خود است که می تواند به شکلی کارآمد به آن خدمت ارائه کند. تقسیم بندی بازار عبارت است از فرایند تقسیم کل بازار برای یک محصول به بخش ها یا گروه های خاص خریداران. شیوه پیگیری تقسیم بندی بازار روش مرسوم شامل سه گام است: تحقیقات بازاریابی در بازاریابی صنعتی، تحقیقات بر اساس منابع دست دوم از طریق گردآوری اطلاعات بازار، انجام می شود. اگر داده های دست دوم کافی نباشد، تحقیق توصیفی باید از طریق ...
ادامه متن »استراتژی محصول و ارائه محصول جدید
استراتژی محصول و ارائه محصول جدید . یک سازمان هنگام تدوین استراتژی های کالا باید دوهدف عمده را مد نظر داشته باشد: ۱- حصول اطمینان نسبت به این مسئله که آمیخته کالا در راستای اهداف کلی شرکت و اهداف بازاریابی آن قرار دارد. ۲- اراده رهنمودهای لازم برای مرور عملکرد کالاهای فعلی با استفاده از عواملی نظیر فروش، سود، رقابت و پذیرش مشتری. تعریف یک کالای صنعتی کالای صنعتی را صرفاً بعنوان یک شیی فیزیکی تعریف نمی کنند بلکه آن را به عنوان مجموعه ای پیچیده از روابط اقتصادی ففنی، حقوقی و فردی بین خریدار و فروشنده تعریف می نمایند. ...
ادامه متن »مدیریت فروش محصولات صنعتی
مدیریت فروش محصولات صنعتی . نقش فروش شخصی استراتژی بازاریابی صنعتی بطور عمده از طریق کارکرد فروش شخصی تحقق می یابد. توان مؤسسه فروشنده برای برآوردن نیازهای مؤسسات خریدار تا حد زیادی بوسیله نیروهای فروش تأمین می شود. در نتیجه فروش شخصی دو نقش اساسی را ایفا می کند: ۱- بعنوان بخشی از توانمندی هایحل مشکل مؤسسه۲- بعنوان بخشی از آمیخته ارتباطی. نمایندگان فروش بعنوان بخشی از توانمنئی های حل مشکل کار مهم نماینده فروش کمک به مشتریان برای تعریف مشکل خرید است. اگر جنبه فنی کالاها بسیار پیچیده باشد، فروشنده باید در مورد کالاها و مسائل فنی انها آشنایی ...
ادامه متن »بازاریابی خودرو های وارداتی و گران قیمت (لوکس)
بازاریابی خودرو و تجهیزات خودرویی و لوازم یدکی خودرو | بازاریابی خودرو های وارداتی و گران قیمت (لوکس) دوره های بازریابی، فروش، برند، تبلیغات و مذاکره بسمه تعالی سرفصل های آموزشی مخاطبان: نمایندگان و فروشندگان خودرو و تجهیزات خودرویی مدرس: استاد علی خویه سیلابس ساعت شکل برگزاری مهارت های فروش حرفه ای خودروهای ۴ کارگاهی تکنیک ها و روشهای حرفه ای متقاعد کردن مشتریان خودرو های ۳ کارگاهی و نمونه فرایند حرفه ای فروش خودرو ۲ تئوری تکنیکها ی معرفی و پرزنت خودرو ۳ عملی روانشناسی مشتریان خودرو های گران قیمت، تیپ شناسی و آنالیز رفتاری و روانی مشتریان ...
ادامه متن »سرفصل های کلی دوره های آموزشی
سرفصل های کلی دوره های آموزشی حسابداری | کسب و کار و محیط زیست | کسب و کار و روابط دولتی | کارآفرینی | مالی | مدیریت عمومی | بهداشت و درمان | مدیریت منابع انسانی | بین المللی کسب و کار | بازاریابی | رفتار سازمانی | فروش | اجتماعی شرکت | استراتژی | مدیریت زنجیره تامین Accounting | Business and Environment | Business and Government Relations |Entrepreneurship | Finance | General Management | Health Care | Human Resource Management| International Business | Marketing | Organizational Behavior | Sales | Social Enterprise |Strategy | Supply Chain Management حسابداری بر ...
ادامه متن »دوره ی آموزشی اصول بازاریابی
اصول بازاریابی پوشش اصول اساسی و مفاهیم بازاریابی، در این دوره نشان میدهد که چگونه بازاریابان می توانند موفقیت شرکت را با جذب مشتریان وفادار را تحت تاثیر قرار دهند. با بررسی نظریه اساسی بازاریابی، به بررسی مطالعات موردی از موفقیت در بازاریابی پرداخته می شود. همچنین نکات طراحی برنامه ی بازاریابی به شرکت کنندگان در این دوره آموزش داده می شود که می تواند تفاوت فوری در شرکت های خود را ایجاد نمایند . این دوره علاوه بر بازاریابان تازه کار به بازاریابان با سابقه نیز توصیه می شود، می توان با بهره گیری از مطالب این دوره نگرش جدید ...
ادامه متن »