تحقیقات بازاریابی میتواند برای یک کسبوکار مشخص کند که چه محصولات یا خدمات جدیدی ممکن است سودآور باشند و برای محصولات و خدماتی که در حال حاضر در دسترس هستند، مشخص میکند که آیا آنها توقعات و نیازهای مشتریان را برآورده میسازند یا خیر. صاحبان کسب و کارهای کوچک، با تحقیق برای یافتن پاسخ سوالات خاص، میفهمند که آیا نیازی به تغییر در طراحی بسته بندیشان یا روشهای تحویل کالا یا خدماتشان وجود دارد و آیا باید خدمات اضافی ارائه کنند یا خیر. ویلیام بیل از شرکت گروه طرح ثروت میگوید: «کوتاهی و وجود عیب و نقص در انجام تحقیقات ...
ادامه متن »تحقیقات بازار یا مطالعه بازار چیست؟
تعریف اول: تحقیقات بازار یا Market Research اصطلاحی است که به روند جمعآوری اطلاعات در مورد مخاطبان هدف و بازار هدف اشاره دارد. نقش اصلی تحقیقات بازار این است که به یک شرکت یا یک سازمان کسبوکار با نمایش عمیق از مشتریان یا مصرفکنندگان بهمنظور برآوردن نیازهای خود بهتر کمک کند. این فرآیند از تحقیقات بازار قادر به رقابت با بازیکنان دیگر در همان صنعت است و به تجزیه و تحلیل چیزهایی مانند اندازه بازار، رقابت و نیازهای بازار کمک میکند. تعریف دوم: در واقع تحقیقات بازار، جمع آوری و تجزیه و تحلیل سیستماتیک و هدفمند از دادههایی در مورد ...
ادامه متن »خطاهای تحقیقات بازاریابی
هدف اصلی تحقیقات و مطالعات بازاریابی رسیدن به استراتژی بازاریابی و فروش موثر در کسبوکار است در زیر به دو عامل مهم که جزو خطاهای تحقیقات بازاریابی است و نهایتا منجر به انتخاب استراتژی ناکارآمد میشود، میپردازیم. تله مشتریان وفادار یکی از اهداف مهم هر کسبوکاری بهدست آوردن مشتری و تبدیل این مشتریان به مشتریان وفادار و حفظ آنها است؛ بنابراین مطالعه و بررسی روی مشتریان وفادار حال حاضر برای درک دغدغهها و نیازهای آنها امری بیچون و چرا بهنظر میرسد؛ اما سوال این است که مطالعه صرف روی این رده مشتریان تا چه اندازه میتواند هوشمندانه باشد.آنچه مسلم است ...
ادامه متن »تحقیقات بازاریابی ضربتی
با توجه به حضور برندهای مختلف در بازار در حوزههای مختلف، شرکتها ضرورت ابزار تحقیقات بازاریابی را بیش از پیش برای درک بهتر مشتریان و فعالیتهای رقبا و اندازهگیری پیشرفت خود احساس میکنند. از طرفی، در اغلب کسبوکارها چرخه طول عمر محصول (product life cycle-PLC) روز به روز کوتاهتر میشود و حضور کالاهای متنوع، پررنگتر. این به مفهوم فشردهتر شدن رقابت در بازار است. این در حالی است که هزینه مالی و زمانی برای انجام پروژهای تحقیقات بازاریابی اغلب مورد بحث در شرکتها قرار میگیرد. موثر بودن نتایج همیشه یکی از دغدغههای مدیران بازاریابی است. مدیرانی که اغلب تمایل ندارند ...
ادامه متن »بازاریابی تجهیزات پزشکی، بیمارستانی و بهداشتی
Medical Equipment دانلود سرفصل دوره ها بازاریابی تجهیزات پزشکی، بیمارستانی و بهداشتی
ادامه متن »تفاوت بازاریابی و فروش
بسیاری از نظریهپردازان بزرگ دنیای مدیریت و کسبوکار بر این اعتقادند که بازاریابی و فروش نه مترادف و نه مکمل هم هستند و در برخی موارد میتوان یکی از آنها را مخالف دیگری درنظر گرفت. بیتردید اگر بازاریابی بهخوبی انجام شود، فروش به معنای واقعی کلمه غیرضروری خواهد شد. در واقع فروش محصولات تولید شده زمانی ضرورت پیدا میکند که برای محصولات تولید شده مشتری مشخصی وجود ندارد و شرکت مجبور است برای درآمدزایی و بازگشت سرمایهاش به دنبال مشتری و خریدار محصولات تولیدیاش بگردد. درحالیکه بازاریابی درست و موفق میتواند شرکت را از فروش بی نیاز کرده و ...
ادامه متن »آمیخته بازاریابی
“آمیخته بازاریابی” آمیخته یا آمیزه بازاریابی را ترکیبی از عوامل قابل کنترلی می دانند که شرکتها می توانند با تعدیل هر یک از آنان، شناوری لازم در امر سودآوری، رضایتمندی مشتریان و رقابت پذیری در دنیای رقابتی امروز را ایجاد نمایند. در نتیجه هنرمندی ما در ترسیم تابلوی نقاشی ارزشمندی از آمیخته رنگ های بازاریابی، می تواند زیستنی سربلندانه را به شرکت ما ارمغان بخشد. حال سوال آن است که آیا آمیخته بازاریابی تنها به چهار عنصر محصول، قیمت، توزیع و ترفیع اتکا خواهد داشت؟ جواب مطمئنا خیر است. لاولاک در کتاب بازاریابی خدمات ثابت کرده است که روابط عمومی، ...
ادامه متن »تحقیقات بازاریابی
“تحقیقات بازاریابی” اگر ارزش تحقیق و تحقیق کردن را نمی دانید، این بخش جزوه را اصلا مطالعه نکنید. همگی شما فکر کرده اید که منظور من تحقیق در بازاریابی است، اما این طور نیست. چقدر در خود و محیط بیرونیتان تحقیق می کنید و این امر چقدر شما را به سمت انسان زیستن رهنمون ساخته است، جواب این سوال را بدهید و بعد وارد این بخش شوید. احتمالا پس از تاملی عمیق در مسئله پیشین، دیگر ارزش تحقیق و به چالش کشیدن خود و رفتارهایتان را درک کرده اید، حال به تعریفی از تحقیقات بازاریابی اشاره کنیم. تحقیقات بازاریابی را ...
ادامه متن »بخش بندی و تقسیم بازار
“مبنای بخش بندی بازارهای مصرفی” Market segmentation تقسیم بندی بازار، ( Market segmentation) عبارت است از فرایند تقسیم بازارها به زیرمجموعههای مشخص، که در آنها، مشتریان دارای رفتارها و نیازهای یکسانی هستند و هر یک از این زیرمجموعهها را میتوان بهعنوان یک بازار هدف قلمداد کرد و با استراتژیهای مشخص به آنها دسترسی پیدا کرد. همچنین تقسیمبندی بازار، بهمعنای فرایند ارزیابی جذابیتهای هر بخش از بازار و گزینش یک یا چند بخش از این بازار (بازار هدف) با بالاترین درآمد بالقوه، بهعنوان مشتری یا مشتریان، نیز آمده است. در حقیقت، تقسیم بندی یا بخش بندی بازار، فرآیندی جهت تشخیص و مجزا کردن ...
ادامه متن »توسعه ی کارآفرینی در آلمان و ترکیه
کارآفرینی به شیوه آلمانی بررسی تجربه کشورهای موفق مانند آلمان و ترکیه نشان میدهد که ستون فقرات توسعه اقتصاد در این کشورها، حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط بوده است. مطابق بررسیها، الگوی حمایتی از بنگاههای مذکور در این کشورها به شکل نظاممند بوده و بیشتر برنامهها، بیش از آنکه به تامین مالی تمرکز داشته باشد، رفع دیگر چالشهای کسبوکار را نشانهگیری کرده است. همچنین حمایتهای مالی از بنگاهها در این کشورها به شکل نظاممند بوده تا اثربخشی این سیاستها افزایش یابد. در آلمان، از ۱۰ نهاد حمایتی برای حمایت از بنگاههای کشور، تنها دو مورد به حمایت نقدی میپردازند ...
ادامه متن »