مدیریت برند

علی خویه

مشاور برند با 18 سال تجربه ی اجرایی موفق
نویسنده ی کتاب مرجع ” مدیریت برند”
مشاور برند و بازاریابی
ساخت ، توسعه و تقویت برند
مجری و مشاور طرح های مهندسی فروش
همکاری با بیش از صدها برند مطرح در زمینه ی توسعه و تقویت سیستم فروش
ارائه ی راهکارهای عملی و مشاور اثر بخش در زمینه بازاریابی و فروش و توسعه ی برند

ساخت برند محبوب lovely brand

برند محبوب  lovely brand ساخت و توسعه یک برند محبوب چگونه یک برند محبوب ساخته می شود؟ نویسنده: علی خویه www.khooyeh.ir  ، مشاور و مدرس در حوزه برندینگ مولف و مترجم کتاب مدیریت و مهندسی برند، مدرس دنشگاه www.ibma.ir , www.branddoctor.ir   آیا یک برند با تخفیف و جایزه میلیاردی و جشنواره های چند صد میلیونی تبدیل به یک برند محبوب خواهد شد؟ آیا به زور جایزه خودرو و سکه و …. می توان یک برند محبوب ساخت؟ آیا اپل برای اینکه تبدیل به برند محبوب شود از این راه ها وارد شد؟ آیا شرکت ها راه های محبوبیت برند ...

ادامه متن »

استراتژی بازاریابی

  استراتژی بازاریابی   علی خویه علی خویه Khooyeh.ir gmas.ir مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از ۱۸سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم ۱۲ کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور ...

ادامه متن »

وفاداری، تعهد، اعتماد به برند

دلبستگی به برند تفکر دلبستگی به برند به نظریه وابستگی بین فردی برمیگردد که اولینبار بالبی (۱۹۷۹ (مطـرح کرد. او در تعریف این نظریه، دلبستگی عـاطفی را رابطـهای هدفمنـد و سرشـار از عواطـف بـین شخص و یک شیء یا موجود معرفی کرده است که این رابطـه یکـی از نیازهـای پایـه انسـان را برآورده میکند (هازان و شاور، ۱۹۹۴ .( تحقیقات در زمینـه بررسـی رفتـار مصـرفکننـده در رابطـه بـا برنـد نشـان داده اسـت کـه مصرف کننده میتواند به برند نیز دلبستگی عاطفی داشته باشد (شاوتن و مک الکسـاندر، ۱۹۹۵٫( دلبستگی عاطفی به برند، نشاندهنده پیوند بین مصرفکننده با برندی ویژه است ...

ادامه متن »

عوامل موثر در بهره وری کارکنان و کارگران

مدیریت منابع انسانی

عوامل موثر در بهره‌وری عوامل موثر در بهره‌وری سازمان‌های دولتی را می‌توان به دو دسته: عوامل برون سازمانی و درون سازمانی تقسیم کرد. ذیلاً این دو دسته عوامل بحث خواهد بود. الف: عوامل برون سازمانی: عواملی که خارج از سازمانهای دولتی می‌باشند و بهره‌وری آنها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند، عوامل برون سازمانی می‌باشند. مهمترین عوامل برون سازمانی به قرار زیر می‌باشند: ۱- عوامل فرهنگی: فرهنگ به عنوان عاملی حیاتی باعث هدایت رفتارها در اعضای جامعه می‌شود. فرهنگ حاکم بر جامعه به عنوان چتری کلیه رفتارهای ما را شکل می‌دهد. بحث بهره‌وری بدون توجه به فرهنگی که در آن زندگی می‌کنیم ...

ادامه متن »

مبانی برند سازی و اهمیت آن

branding- برندسازی- ساخت برند

مبانی برند سازی و اهمیت آن     آیا توسعه و ارتقای یک برند کار سختی است؟ شاید سختی توسعه و ارتقای یک برند، به همان سختی تربیت و بزرگ کردن بچه هایمان باشد. همه ما بهترین آرزوها را برای بچه هایمان داریم از مدت ها قبل از به دنیا آمدنشان، در مورد آنها فکر می کنیم. در مورد ویژگی های شخصیتی آنها تصمیم می گیریم در مورد انتخاب نام مناسب برای آنها با اعضای خانواده مشورت می کنیم در چند سال اول زندگی، آنها را از هر نظر تغذیه کرده و از آنها نگهداری می کنیم. سپس، آنها را ...

ادامه متن »

مدیریت استراتژیک و انواع استراتژی‌ها

  مدیریت استراتژیک و انواع استراتژی‌ها   تهیه و تخلیص محمد رضایی   فهرست مطالب عنوان                                                                                                                                   صفحه فهرست مطالب                                                                                                                             ۲ پیشگفتار                                                                                                                                     ۴ فصل ۱ – مبانی مدیریت استراتژیک             ۵ مفهوم مدیریت استراتژیک             ۵ سطوح مدیریت استراتژیک             ۶ ۱-۲-۱- سطح کل سازمان                                                                                                              ۶ ۱-۲-۲- سطح بخشی / کسب و کار                                                                                                  ۶ ۱-۲-۳- سطح وظیفه ای                                                                                                                ۶ ۱-۳- چارچوب جامع تدوین استراتژی                                                                                     ۷ ۱-۳-۱- مرحله شروع                                                                                                                    ۷ ۱-۳-۲- مرحله ورودی                                                                                                                   ۷ ۱-۳-۳- مرحله تطبیق یا مقایسه                                                                                                      ۷ ۱-۳-۴- مرحله تصمیم گیری                                                                                                          ۸ ۱-۴- فرآیند انتخاب استراتژی                                                                                                          ۸ فصل ۲- ...

ادامه متن »

چالش های برندسازی یک محصول

عنوان مقاله: نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف کننده و چالش های برندسازی در آسیا هدف از این مقاله بررسی نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف کننده و ذکر چالش های برندسازی آسیا می باشد. یکی از مطلوبیت های مشتری در انتخاب یک محصول، برند معتبر است. ارزش نشان تجاری یک ” اسم ، عبارت، طرح ، نشانه یا ترکیبی از این عناصر می باشد که تعیین کننده هویت یک سازمان خدماتی و متمایز کننده آن از سایر رقبایش می باشد.” و توسط عقل ، منطق ، حواس و احساسات مشتریان مورد قضاوت قرار می گیرد. برند یک حرکت ذهنی ...

ادامه متن »

تدوین استراتژی برند

  «نام تجاری، منشآ اصلی مزیت رقابتی و سرمایه استراتژیک سازمان است»   مدیریت نام تجاری( برند) ایجاد ارتباطات یکپارچه و مؤثر در راستای ایجاد تصویر ذهنی مطلوب و ماندگار از برند در یک بنگاه اقتصادی، با بهینه سازی تخصص دورن سازمانی شرکای تجاری خویش و مدیریت پروژه های نوآوری، در توسعه بازار و محصولات می باشد. تعریف برند : در دیدگاه سنتی، برند، یک نام، عبارت یا اصطلاح، نشانه، علامت، نماد، طرح و یا ترکیبی از آنها که هدف آن معرفی کالا یا خدمتی است که فروشنده عرضه می کند و بدین وسیله محصولات خود را از محصولات شرکت ...

ادامه متن »

معیارهای جایزه ملی کیفیت و تعالی سازمانی

             ارزش ها و مفاهیم بنیادی مدل EFQM (اساس دو جایزه ملی کیفیت و بهره وری و تعالی سازمانی EFQM در ایران) مدل  EFQM چارچوبی روشمند برای ارزیابی عملکرد سازمان ها در دو حوزه فرآیند ها و نتایج حاصل از این فرآیند مدل ها است . دستاوردهای حاصل از ارزیابی در این مدل عبارتست از نقاط قوت سازمان و زمینه های قابل بهبود آن که برای دستیابی به بهبودها. فهرستی از برنامه های اولویت بندی شده را نیز پیشنهاد می کند. بر اساس آموخته های مدیریت کیفیت جامع ١، توجه به ارزش ها و مفاهیم بنیادین هشت ...

ادامه متن »

برندسازی؛ تشریفات یا ضرورت

ساخت برند و برند سازی- برندینگ

برندسازی؛ تشریفات یا ضرورت با توجه به حرکت جوامع مصرفی به سمت‌ مدگرایی، در اختیار داشتن نام‌های تجاری معتبر یکی از راهکارهای ایجاد تمایز و شخصیت به شمار می‌رود. در بازار پرتلاطم فعالیت شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت و با توجه به آنکه این شرکت‌ها در آستانه تشکیل مگاپی اس‌پی‌ها در آینده نزدیک، از زیر سایه بانک‌ها بیرون آمده و در ارتباط مستقیم با عموم مردم قرار می‌گیرند، توجه به برند‌سازی و ایجاد اطمینان خاطر در استفاده‌کنندگان از خدمات ایشان که قاطبه مردم را تشکیل می‌دهند اهمیت بسزایی یافته است. این نوشتار می‌کوشد تا با ارائه تعریفی هرچند کوتاه و مختصر ...

ادامه متن »