اولین گام موفقیت : انتخاب اسم تجاری مناسب است. انتخاب یک نامبرند / نامتجاری ( اسمتجاری ) Brand Name یکی از نخستین و مهمترین اقدامات در زمان ایده پردازی در خصوص ایجاد یک کسبوکار است ، حتی برخی شرکتهای بعد از سالها فعالیت تازه به این نتیجه رسیدهاند که اسم تجاری انتخابشده برای شرکت و یا برندشان نامناسب است. استفاده از یک نام تجاری ( یا نام شرکت ) نامناسب مانند سفر با قایقی است که فقط یک پارو است. این قایق تا زمانی که دریا مواج نشده بهراحتی روی آب غوطهور است اما با تغییر ناگهانی هوا و در مواجه با ...
ادامه متن »چطور برندسازی کنیم
شما باید تصویر برند را بسازید، خوب و درست شناخته شوید، همان محصول و خدمتی که مشتریان می خواهند به آنها ارائه دهید و عقایدتان را با آن ها به مشارکت بگذارید. برندهای موفق محلی متعددی تاکنون در ایران برند سازی را به درستی انجام داده اند. کافه مون (در شهر یزد) عمل روزمره خریدن یک فنجان دمنوش را به یک تجربه به یاد ماندنی تبدیل می کند و این کار را به واسطه ایجاد یک برند به یاد ماندنی انجام می دهد. یک برند منحصربه فرد و یک لوگو ی به یادماندنی که دمنوش را نه فقط یک ...
ادامه متن »اصول برندسازی و برندینگ
اهمیت برندینگ اگر شرکتی قادر به خلق یک برندی قدرتمند باشد در اینصورت میتواند از فرایندهای بازاریابی و توسعه بازار خود نیز مطمئن باشد. اما بدون برند؛ تبلیغات ، کیفیت بالا، بسته بندی ، طراحی درخشان هیچکدام نمیتوانند کمک قابل ملاحظه ای به شما در زمینه توسعه بازار بکنند. ممکن است بپرسید پس چرا بسیاری از شرکتها در ایران بدون برند قوی و حتی بدون نام تجاری در حال فروش هستند؟ آیا این موضوع با ادعای فوق مغایرت ندارد؟ در جواب این پرسشها باید به دو نکته توجه کرد اول اینکه در ایران در زمینه پوشاک و مد بجز اندک ...
ادامه متن »ثبت جهانی علائم تجاری برند
خدمات ثبت جهانی علائم تجاری برند / ترید مارک / پتنت ® سرفصل ها: – معرفی برند – مدیریت برند – ویژگی های یک برند خوب – مزایای ثبت جهانی برند – علائمی که قابلیت ثبت شدن دارند – دامنه محافظت از برند – ارزش سازی برند در فضای تجارت ایران – موافقتنامه و پروتکل مادرید معرفی برند : برند یکی از مهم ترین عناصر بازاریابی و موفقیت یک سازمان می باشد و تصویری است که سازمان یا شرکت شما را با همه ابعادش معرفی می کند و تصویری از آنچه را که هستید یا می خواهید باشید را در ...
ادامه متن »جایگاه سازی برند و تبلیغات برند
جایگاه سازی برند این نکته تصادفی نیست که بسیاری از بزرگترین نامهای تجاری، در عین حال جزو بزرگترین نوآوران دنیای تجارت هستند. یک برند با ابداع یک دسته جدید کالا یا ایجاد تغییرات اساسی در کالای قدیم فقط به یک ماشین تولید پول بدل نمیشود، بلکه بر کل جامعه تاثیر میگذارد و پایه زندگی روزمره را تغییر میدهد. البته موفقیت و نوآوری در برند کار هرکسی نیست. انسانها در ذات خود موجودات محافظه کاری هستند و آن چیزی را دوست دارند که میشناسند. وقتی یک چیز کاملاً جدید از راه میرسد، واکنش مردم توام با نگرانی خواهد بود. از دیدگاه ...
ادامه متن »ساخت برند قدرتمند و محبوب
چرا برندسازی میکنیم؟ متأسفانه مثالهای گوناگونی داریم که ما در کشور با وجود داشتن کالاهای منحصر به فرد اما به دلیل عدم داشتن برند این کالاها با فروش خوبی روبرو نیستند و برخی از شرکتهای خارجی از این کالاها استفاده کرده و با نام خود این محصولات را به بازار عرضه میکنند. اتفاقاٌ شاهد هستیم برخی از کالای ایرانی در ترکیه با نامهای تجاری این کشور توسط خریدار ایرانی تهیه میشود ولی همین افراد این کالا را در کشور با برند داخلی خریداری نمیکنند. در زمینه برندسازی پس از سطوحی که ذکر شد یک مسئله میماند که باید به ...
ادامه متن »ضرورت و اهمیت برندسازی
ضرورت ایجاد برند : داشتن یک علامت تجاری انتخاب نیست بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر است که امروزه با افزایش رقابت در تمامی زمینه های تجاری، افزایش سودآوری و ایجاد مزیت رقابتی خواهد شد. جهان در تسخیر نامهای تجاری است. امروزه، برندینگ (آفرینش نام تجاری) مهمترین بخش تجارت است. این تجارت در هر زمینهای که باشد، از بانکداری گرفته تا فروش اسباب بازی، در نهایت نام تجاری آن حرفه است که گویای موفقیت یا شکست آن خواهد بود. موفقیت نام تجاری مساوی با موفقیت خود تجارت است. بیدلیل نیست که میگویند بعد از واژه ok، کوکاکولا شناخته شدهترین واژه در جهان ...
ادامه متن »آیا در ایران برند داریم؟
در ایران برند داریم یا نداریم؟ «برند و برندسازی در ایران«عنوان میزگرد بحثی برانگیز بود که محتوای این میزگرد افزون بر موضوعات متنوع به این پرسش میپردازد که آیا در ایران برند داریم یا نداریم. این میزگرد از آن رو قابل تأمل و خواندنی است که: الف- برند اکنون به موضوعی بسیار جذاب در رشته بازاریابی تبدیل شده تا جایی که ایران تاکنون میزبان سه کنفرانس بین المللی برند بوده است. ب- حضور صاحب نظرانی که با آثار تألیف و ترجمه ای در ایران، آرا و دیدگاههای مشخص و متفاوتی از یکدیگر دارند. ج – صاحب نظران بدون ملاحظات دست ...
ادامه متن »معنا و مفهوم برند
معنا و مفهوم برند تلاش برای ساده کردن یک مفهوم پیچیده برند دقیقاً یعنی چی ؟ برند: احتمالاٌ شما بارها و بارها این واژه را شنیدهاید و حتی خودتان به کار بردهاید اما آیا واقعا میدانید معنی و مفهوم «برند« چیست و آیا مطمئن هستید که این واژه را اشتباه یا نا به جا مورد استفاده قرار ندادهاید؟ این مطلب میکوشد تعریفی درست از این مفهوم حیاتی در اقتصاد امروز جهان ارائه دهد. احتمالا عامیانهترین و دم دستترین تعریف ممکن برای واژه «برند» این است: «نامی که به طور مستقیم دلیل فروش کالاها یا استفاده از خدمات مورد استفاده قرار ...
ادامه متن »برندسازی ملی
برندگذاری ملی پدیدهای جالب، پیچیده و مورد جدال است. جالب از آن جهت که بیانگر زمینهای است که تئوری آن کم، اما فعالیت جهانی در آن بسیار زیاد است. پیچیده از آن رو که بر انضباطهای ورای قلمرو محدود استراتژیهای برندگذاری متداول مربوط میشود و مورد جدل بهدلیل آنکه فعالیتی سیاسی شده است که سبب تولید دیدگاههای متضاد میشود. به علاوه، با اقبال کشورهای مختلف در سراسر دنیا، برندگذاری ملی اهمیت ویژهای یافته است. فصل یازدهم کتاب «مدیریت جامع برند: مکاتب، ارزشگذاری و توسعه برند ملی» بیانگر ارتباطات برندگذاری ملی بر اساس ارزشدهی استراتژی برند ملی به یک کشور و ...
ادامه متن »