برند سازی خدمات

برند سازی خدمات

برندسازی مجدد ( Rebranding ) در برندسازی

استراتژی بازاریابی، استراتژی فروش، استراتژی برند

برندسازی مجدد ( Rebranding ) در برندسازی بازاریابان وقت زیادی را صرف تفکر در مورد آن می کنند که برندشان چگونه به نظر میاید، بازاریابان معمولاً سوالاتی همانند سوالات زیر را از خود می پرسند :۱ ) برند ما در بازار و از دید رهبران، پیش ­بینی ­ها و مشتریان چگونه به نظر می رسند؟ ۲ ) تفاوت ­های ادراک شده­ ی واقعی بین شرکت ما و رقبا در چیست؟ ۳ ) چگونه می توانیم اثرات مثبت برند خود را تقویت کنیم و اثرات منفی آن را تغییر دهیم؟ اغلب اوقات، اگر بازاریابان با ادراکاتی مواجه شوند که موجب ناخوشنودی ...

ادامه متن »

اصول نامگذاری برند

نامگذاری برند از رویکردهای حرفه ای تا زرنگی‫های دورهمی       سال‫ها پیش که تصمیم گرفتیم کار تبلیغات و برندسازی را در ایران ادامه دهیم، یکی از بخشهای کار را هم فعالیت در زمینه نامگذاری برند دیدیم. پس از انجام دو پروژه موفق، یک شرکت بزرگ دولتی با دلارهای نفتی به خاطر دیدن همین سابقه کارها به سراغمان آمد. در همان ابتدا پس از دیدن رزومه ما و تعداد کارهای محدود نامگذاری در ایران، از ما خواست که کار را به یک شرکت خارجی بسپاریم که نامگذاری‫های زیادی انجام داده‫است و ما به عنوان ناظر بر کار آنها نظارت ...

ادامه متن »

انتخاب اسم برند Brand name

برند سازی، ساخت برند، مشاور برند، برندینگ، مدرس برند، سخنران برند، تقویت و توسعه ی برند

اولین گام موفقیت : انتخاب اسم تجاری مناسب است. انتخاب یک نام‌برند / نام‌تجاری ( اسم‌تجاری ) Brand Name یکی از نخستین و مهم‌ترین اقدامات در زمان ایده پردازی در خصوص ایجاد یک کسب‌وکار است ، حتی برخی شرکت‌های بعد از سالها فعالیت تازه به این نتیجه رسیده‌اند که اسم تجاری انتخاب‌شده برای شرکت و یا برندشان نامناسب است. استفاده از یک نام تجاری ( یا نام شرکت ) نامناسب مانند سفر با قایقی است که فقط یک پارو است. این قایق تا زمانی که دریا مواج نشده به‌راحتی روی آب غوطه‌ور است اما با تغییر ناگهانی هوا  و در مواجه با ...

ادامه متن »

چطور برندسازی کنیم

  شما باید تصویر برند را بسازید، خوب و درست شناخته شوید، همان محصول و خدمتی که مشتریان می خواهند به آنها ارائه دهید و عقایدتان را با آن ها به مشارکت بگذارید. برندهای موفق محلی متعددی تاکنون در ایران برند سازی را به درستی انجام داده اند. کافه مون (در شهر یزد) عمل روزمره خریدن یک فنجان دمنوش را به یک تجربه به یاد ماندنی تبدیل می کند و این کار را به واسطه ایجاد یک برند به یاد ماندنی انجام می دهد. یک برند منحصربه فرد و یک لوگو ی به یادماندنی که دمنوش را نه فقط یک ...

ادامه متن »

اصول برندسازی و برندینگ

اهمیت برندینگ اگر شرکتی قادر به خلق یک برندی قدرتمند باشد در اینصورت میتواند از فرایندهای بازاریابی و توسعه بازار خود نیز مطمئن باشد. اما بدون برند؛ تبلیغات ، کیفیت بالا، بسته بندی ، طراحی درخشان هیچکدام نمیتوانند کمک قابل ملاحظه ای به شما در زمینه توسعه بازار بکنند. ممکن است بپرسید پس چرا بسیاری از شرکتها در ایران بدون برند قوی و حتی بدون نام تجاری در حال فروش هستند؟ آیا این موضوع با ادعای فوق مغایرت ندارد؟ در جواب این پرسشها باید به دو نکته توجه کرد اول اینکه در ایران در زمینه پوشاک و مد بجز اندک ...

ادامه متن »

ثبت جهانی علائم تجاری برند

برند سازی، ساخت برند، مشاور برند، برندینگ، مدرس برند، سخنران برند، تقویت و توسعه ی برند

خدمات ثبت جهانی علائم تجاری برند / ترید مارک / پتنت ® سرفصل ها: – معرفی برند – مدیریت برند – ویژگی های یک برند خوب – مزایای ثبت جهانی برند – علائمی که قابلیت ثبت شدن دارند – دامنه محافظت از برند – ارزش سازی برند در فضای تجارت ایران – موافقتنامه و پروتکل مادرید معرفی برند : برند یکی از مهم ترین عناصر بازاریابی و موفقیت یک سازمان می باشد و تصویری است که سازمان یا شرکت شما را با همه ابعادش معرفی می کند و تصویری از آنچه را که هستید یا می خواهید باشید را در ...

ادامه متن »

جایگاه سازی برند و تبلیغات برند

برندسازی-ساخت برند برند شدن- برندینگ

جایگاه سازی برند این نکته تصادفی نیست که بسیاری از بزرگ‌ترین نام‌های تجاری، در عین حال جزو بزرگ‌ترین نوآوران دنیای تجارت هستند. یک برند  با ابداع یک دسته جدید کالا یا ایجاد تغییرات اساسی در کالای قدیم فقط به یک ماشین تولید پول بدل نمی‌شود، بلکه بر کل جامعه تاثیر می‌گذارد و پایه زندگی روزمره را تغییر می‌دهد. البته موفقیت و نوآوری در برند  کار هرکسی نیست. انسان‌ها در ذات خود موجودات محافظه کاری هستند و آن چیزی را دوست دارند که می‌شناسند. وقتی یک چیز کاملاً جدید از راه می‌رسد، واکنش مردم توام با نگرانی خواهد بود. از دیدگاه ...

ادامه متن »

ساخت برند قدرتمند و محبوب

چرا برندسازی می‌کنیم؟   متأسفانه مثال‌های گوناگونی داریم که ما در کشور با وجود داشتن کالاهای منحصر به فرد اما به دلیل عدم داشتن برند این کالاها با فروش خوبی روبرو نیستند و برخی از شرکت‌های خارجی از این کالاها استفاده کرده و با نام خود این محصولات را به بازار عرضه می‌کنند. اتفاقاٌ شاهد هستیم برخی از کالای ایرانی در ترکیه با نام‌های تجاری این کشور توسط خریدار ایرانی تهیه می­شود ولی همین افراد این کالا را در کشور با برند داخلی خریداری نمی‌کنند. در زمینه برندسازی پس از سطوحی که ذکر شد یک مسئله می‌ماند که باید به ...

ادامه متن »

ضرورت و اهمیت برندسازی

ضرورت ایجاد برند : داشتن یک علامت تجاری انتخاب نیست بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر است که امروزه با افزایش رقابت در تمامی زمینه های تجاری، افزایش سودآوری و ایجاد مزیت رقابتی خواهد شد. جهان در تسخیر نام‌های تجاری است. امروزه، برندینگ (آفرینش نام تجاری) مهم‌ترین بخش تجارت است. این تجارت در هر زمینه‌ای که باشد، از بانک‌داری گرفته تا فروش اسباب بازی، در نهایت نام تجاری آن حرفه است که گویای موفقیت یا شکست آن خواهد بود. موفقیت نام تجاری مساوی با موفقیت خود تجارت است. بی‌دلیل نیست که می‌گویند بعد از واژه ok، کوکاکولا شناخته شده‌ترین واژه در جهان ...

ادامه متن »

آیا در ایران برند داریم؟

جذب مشتری

در ایران برند داریم یا نداریم؟ «برند و برندسازی در ایران«عنوان میزگرد بحثی برانگیز بود که محتوای این میزگرد افزون بر موضوعات متنوع به این پرسش می­پردازد که آیا در ایران برند داریم یا نداریم. این میزگرد از آن رو قابل تأمل و خواندنی است که: الف- برند اکنون به موضوعی بسیار جذاب در رشته بازاریابی تبدیل شده تا جایی که ایران تاکنون میزبان سه کنفرانس بین المللی برند بوده است. ب- حضور صاحب نظرانی که با آثار تألیف و ترجمه ای در ایران، آرا و دیدگاه­های مشخص و متفاوتی از یکدیگر دارند. ج – صاحب نظران بدون ملاحظات دست ...

ادامه متن »