اسکات گودسان بنیانگذار شرکت strawberryfrog» و نویسنده کتاب Uprising»، در باره برندسازی در مراحل رشد کسبوکار راهکارهایی را برای شما بیان میکند: اگر نگاهی گذرا به دنیای امروز بیندازیم به آسانی متوجه دلایل اهمیت امروزه برندها نسبت به صد سال اخیر میشویم، برندهایی که روانشناسانه و علمی در کنار هم همانند یک علامت تجاری مخالف حضور دارند، محصولاتی که منحنی عمر دارند، برندهایی که عمرشان از محصولاتشان بالاتر است، برندهایی که یک کیفیت یکنواخت، اعتبار و تجربه را میرسانند، برندهایی که دارای ارزش هستند، اما چرا؟ لازم نیست راه دوری برویم زمانی که شرکت تاتا موتور هند، شرکت جگوار و ...
ادامه متن »چالش های برندسازی در خاورمیانه و آسیا
نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف کننده و چالش های برندسازی در آسیا هدف از این مقاله بررسی نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف کننده و ذکر چالش های برندسازی آسیا می باشد. یکی از مطلوبیت های مشتری در انتخاب یک محصول، برند معتبر است. ارزش نشان تجاری یک ” اسم ، عبارت، طرح ، نشانه یا ترکیبی از این عناصر می باشد که تعیین کننده هویت یک سازمان خدماتی و متمایز کننده آن از سایر رقبایش می باشد.” و توسط عقل ، منطق ، حواس و احساسات مشتریان مورد قضاوت قرار می گیرد. برند یک حرکت ذهنی و روحی است ...
ادامه متن »دوره ی آموزشی مدیریت استراتژیک برند
مدیریت استراتژیک برند ساخت و حفظ ارزش برند در این دوره یاد خواهید گرفت که چگونه در راستای توسعه یک استراتژی برند گام بردارید و عملکرد برند خود را اندازه گیری کنید. این دوره به پوشش مسائل مدیریتی و بازاریابی پرداخته و برای مدیران شرکت ها ، صاحبان مشاغل، کارآفرینان، دانشجویان و… توصیه می شود محتوای دوره شامل ۱٫ چگونگی توسعه استراتژی و موقعیت برند برند و مدیریت برند: برند چیست و چرا باید برندسازی کنیم چالش ها و فرصت های تجاری حاصل از برندسازی (مطالعات موردی مرتبط) branding challenge and opportunities مفهوم ارزش ویژه برند – Brand Equity concept شناسایی و ایجاد موقعیت تجاری و ارزش دهی به ...
ادامه متن »تأثیر نام تجاری بر قصد و تصمیم خرید مشتریان
برند و نقش برند سازی در رفتار مصرف کننده امروزه، هویت نام تجاری، همانند سرمایه، برای سازمان و محصولات آن ارزشآفرینی میکند ازاینرو ارتقای نام تجاری در بسیاری از موارد به استراتژی ساز آنها بدل شده است. ازنظر مصرفکننده، نام تجاری، معرف پایه و اساس یک انتخاب مطمئن و مطلوب، است. مدیریت مناسب نام تجاری دررسیدن به اهدافی چون وفاداری مشتریان، مشتری مداری و سوددهی، نیز، بسیار مؤثر است (اسپرینگتون و والدرف، ۲۰۰۶). عدم توجه به سهم نام تجاری قوی و کارا موجب شده، شرکتهای داخلی در حفظ مشتریان خود، دچار مشکل گردیده و نتوانند مشتریان خود را حفظ نمایند ...
ادامه متن »ساخت برند محبوب lovely brand
برند محبوب lovely brand ساخت و توسعه یک برند محبوب چگونه یک برند محبوب ساخته می شود؟ نویسنده: علی خویه www.khooyeh.ir ، مشاور و مدرس در حوزه برندینگ مولف و مترجم کتاب مدیریت و مهندسی برند، مدرس دنشگاه www.ibma.ir , www.branddoctor.ir آیا یک برند با تخفیف و جایزه میلیاردی و جشنواره های چند صد میلیونی تبدیل به یک برند محبوب خواهد شد؟ آیا به زور جایزه خودرو و سکه و …. می توان یک برند محبوب ساخت؟ آیا اپل برای اینکه تبدیل به برند محبوب شود از این راه ها وارد شد؟ آیا شرکت ها راه های محبوبیت برند ...
ادامه متن »برندسازی و بازاریابی فرش ماشینی و دستباف
همان گونه که می دانید صادرات فرش دستباف ایرانی از دیرباز در جهان شهره بوده است. چند سالیست که این حجم فروش به شدت کاهش یافته است و هر کدام از مدیران که در این حوزه بر سر کار می آیند، صحبت از عدم بازاریابی صحیح در این حوزه می کنند. وقتی از این مدیران سوال می شود که چه فعالیتی باید صورت پذیرد در پاسخ می گویند که فرش های ایرانی منطبق با سلیقه جهانی نیست و به همین دلیل صادرات فرش ایران کاهش یافته است. اما بررسی های کارشناسان رده بالا در حوزه مدیریت بازاریابی و تجاری سازی ...
ادامه متن »بازاریابی و برندسازی فرش ایرانی
پروژه مطالعات بازار چین در موضوع بازاریابی فرش دستباف ایران پس از هفت ماه کار متمرکز و سفری طولانی به چند شهر شامل پکن، شانگهای، چیندائو، هانگجو و ارومچی به پایان رسید. مطالعات انجام شده در قالب یک پرونده طولانی آماده شده است. با توجه به اهمیت موضوع خلاصهای از یافتهها و پیشنهادات را جهت ورود و توسعه در بازار چین به صورت خلاصه ارایه میدهیم. پنج استراتژی جهت ورود و توسعه فرش دستباف ایران در بازار چین شامل ایجاد برند و شهرت برند، اجرای برنامههای فرهنگی، عدم فروش در نمایشگاهها، حضور دایم در بازار و مطالعه بازار است که ...
ادامه متن »استراتژی توسعه محصولات جدید و تحلیل رفتار مصرف کننده
توسعه محصولات جدید و تحلیل رفتار مصرف کننده اهمیت روز افزون توسعه محصول جدید در دنیای کسب و کار و افزایش توجه و استقبال خاص از سوی شرکت ها به انجام تحقیقات در خصوص ماهیت توسعه محصول جدید منجر به ایجاد بدنه گسترده ای از تحقیقات در این حوزه از دانش مدیریت گردیده است. پویایی و پیچیدگی مفهوم توسعه محصول جدید از یک طرف و ماهیت میان رشته ای آن از طرف دیگر موجب گردیده است که محققان در تحقیقات خود رویکرد های متفاوتی را به کار گیرند. مفاهیم رفتار مصرفی خریداران: رفتار مصرفی خریداران نهایی که کالا ...
ادامه متن »وفاداری، تعهد، اعتماد به برند
دلبستگی به برند تفکر دلبستگی به برند به نظریه وابستگی بین فردی برمیگردد که اولینبار بالبی (۱۹۷۹ (مطـرح کرد. او در تعریف این نظریه، دلبستگی عـاطفی را رابطـهای هدفمنـد و سرشـار از عواطـف بـین شخص و یک شیء یا موجود معرفی کرده است که این رابطـه یکـی از نیازهـای پایـه انسـان را برآورده میکند (هازان و شاور، ۱۹۹۴ .( تحقیقات در زمینـه بررسـی رفتـار مصـرفکننـده در رابطـه بـا برنـد نشـان داده اسـت کـه مصرف کننده میتواند به برند نیز دلبستگی عاطفی داشته باشد (شاوتن و مک الکسـاندر، ۱۹۹۵٫( دلبستگی عاطفی به برند، نشاندهنده پیوند بین مصرفکننده با برندی ویژه است ...
ادامه متن »اصول و استراتژی قیمت گذاری
مانند کسی نباشید که قیمت همه چیزرا می داند ولی ارزش هیچ چیز را نمی داند(اسکار وایلد) مانند دیگر جنبه های مدیریت قیمت گذاری و بازاریابی تلفیق هنر و دانش است. علیرغم منعطف به نظر رسیدن بحث قیمت ،اصولا تصمیم گیری در مورد قیمت ،برگشت ناپذیر است و یکی از پر ریسک ترین p از ۴p بازاریابی است. برخلاف آن چه بسیاری ازشرکت های ایرانی همچنان به عنوان پارادایم فکری خود در قیمت گذاری محصولات و خدمات در ذهن دارند،نقطه عزیمت قیمت گذاری،تحلیل جایگاه رقابتی شرکت در بازار و رحجان مخاطب است و نه محاسبات هزینه ای مدیریت مالی.مارپیچ مرگبار ...
ادامه متن »