برند و نقش برند سازی در رفتار مصرف کننده امروزه، هویت نام تجاری، همانند سرمایه، برای سازمان و محصولات آن ارزشآفرینی میکند ازاینرو ارتقای نام تجاری در بسیاری از موارد به استراتژی ساز آنها بدل شده است. ازنظر مصرفکننده، نام تجاری، معرف پایه و اساس یک انتخاب مطمئن و مطلوب، است. مدیریت مناسب نام تجاری دررسیدن به اهدافی چون وفاداری مشتریان، مشتری مداری و سوددهی، نیز، بسیار مؤثر است (اسپرینگتون و والدرف، ۲۰۰۶). عدم توجه به سهم نام تجاری قوی و کارا موجب شده، شرکتهای داخلی در حفظ مشتریان خود، دچار مشکل گردیده و نتوانند مشتریان خود را حفظ نمایند ...
ادامه متن »نحوه ی ایجاد تغییر و بهبود سازمان و شرکت
تغییر و بهبود سازمانی عوامل محیطی باعث می شوند که مدیران ، برنامه هایی را در جهت ایجاد تغییرات جامع یا فراگیر در سازمان به اجرا در آورند . عواملی که موجب ایجاد تغییر سازمانی می شوند عبارتند از : ماهیت نیروی کار تکنولوژی ضربه های اقتصادی رقابت روند اجتماعی سیاستهای جهانی تغییراتی که آگاهانه و از قبل برنامه ریزی شده باشد و نوعی اقدام آگاهانه و هدفدار به حساب می آید ، تغییرات برنامه ریزی شده می باشند . این تغییرات توانایی سازمان را با لا می برند و در پی تغییر دادن رفتار کارکنان هستند . تغییرات ...
ادامه متن »ساخت برند محبوب lovely brand
برند محبوب lovely brand ساخت و توسعه یک برند محبوب چگونه یک برند محبوب ساخته می شود؟ نویسنده: علی خویه www.khooyeh.ir ، مشاور و مدرس در حوزه برندینگ مولف و مترجم کتاب مدیریت و مهندسی برند، مدرس دنشگاه www.ibma.ir , www.branddoctor.ir آیا یک برند با تخفیف و جایزه میلیاردی و جشنواره های چند صد میلیونی تبدیل به یک برند محبوب خواهد شد؟ آیا به زور جایزه خودرو و سکه و …. می توان یک برند محبوب ساخت؟ آیا اپل برای اینکه تبدیل به برند محبوب شود از این راه ها وارد شد؟ آیا شرکت ها راه های محبوبیت برند ...
ادامه متن »استراتژی بازاریابی
استراتژی بازاریابی علی خویه علی خویه Khooyeh.ir gmas.ir مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از ۱۸سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم ۱۲ کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور ...
ادامه متن »وفاداری، تعهد، اعتماد به برند
دلبستگی به برند تفکر دلبستگی به برند به نظریه وابستگی بین فردی برمیگردد که اولینبار بالبی (۱۹۷۹ (مطـرح کرد. او در تعریف این نظریه، دلبستگی عـاطفی را رابطـهای هدفمنـد و سرشـار از عواطـف بـین شخص و یک شیء یا موجود معرفی کرده است که این رابطـه یکـی از نیازهـای پایـه انسـان را برآورده میکند (هازان و شاور، ۱۹۹۴ .( تحقیقات در زمینـه بررسـی رفتـار مصـرفکننـده در رابطـه بـا برنـد نشـان داده اسـت کـه مصرف کننده میتواند به برند نیز دلبستگی عاطفی داشته باشد (شاوتن و مک الکسـاندر، ۱۹۹۵٫( دلبستگی عاطفی به برند، نشاندهنده پیوند بین مصرفکننده با برندی ویژه است ...
ادامه متن »عوامل موثر در بهره وری کارکنان و کارگران
عوامل موثر در بهرهوری عوامل موثر در بهرهوری سازمانهای دولتی را میتوان به دو دسته: عوامل برون سازمانی و درون سازمانی تقسیم کرد. ذیلاً این دو دسته عوامل بحث خواهد بود. الف: عوامل برون سازمانی: عواملی که خارج از سازمانهای دولتی میباشند و بهرهوری آنها را تحتتاثیر قرار میدهند، عوامل برون سازمانی میباشند. مهمترین عوامل برون سازمانی به قرار زیر میباشند: ۱- عوامل فرهنگی: فرهنگ به عنوان عاملی حیاتی باعث هدایت رفتارها در اعضای جامعه میشود. فرهنگ حاکم بر جامعه به عنوان چتری کلیه رفتارهای ما را شکل میدهد. بحث بهرهوری بدون توجه به فرهنگی که در آن زندگی میکنیم ...
ادامه متن »مبانی برند سازی و اهمیت آن
مبانی برند سازی و اهمیت آن آیا توسعه و ارتقای یک برند کار سختی است؟ شاید سختی توسعه و ارتقای یک برند، به همان سختی تربیت و بزرگ کردن بچه هایمان باشد. همه ما بهترین آرزوها را برای بچه هایمان داریم از مدت ها قبل از به دنیا آمدنشان، در مورد آنها فکر می کنیم. در مورد ویژگی های شخصیتی آنها تصمیم می گیریم در مورد انتخاب نام مناسب برای آنها با اعضای خانواده مشورت می کنیم در چند سال اول زندگی، آنها را از هر نظر تغذیه کرده و از آنها نگهداری می کنیم. سپس، آنها را ...
ادامه متن »مدیریت استراتژیک و انواع استراتژیها
مدیریت استراتژیک و انواع استراتژیها تهیه و تخلیص محمد رضایی فهرست مطالب عنوان صفحه فهرست مطالب ۲ پیشگفتار ۴ فصل ۱ – مبانی مدیریت استراتژیک ۵ مفهوم مدیریت استراتژیک ۵ سطوح مدیریت استراتژیک ۶ ۱-۲-۱- سطح کل سازمان ۶ ۱-۲-۲- سطح بخشی / کسب و کار ۶ ۱-۲-۳- سطح وظیفه ای ۶ ۱-۳- چارچوب جامع تدوین استراتژی ۷ ۱-۳-۱- مرحله شروع ۷ ۱-۳-۲- مرحله ورودی ۷ ۱-۳-۳- مرحله تطبیق یا مقایسه ۷ ۱-۳-۴- مرحله تصمیم گیری ۸ ۱-۴- فرآیند انتخاب استراتژی ۸ فصل ۲- ...
ادامه متن »چالش های برندسازی یک محصول
عنوان مقاله: نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف کننده و چالش های برندسازی در آسیا هدف از این مقاله بررسی نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف کننده و ذکر چالش های برندسازی آسیا می باشد. یکی از مطلوبیت های مشتری در انتخاب یک محصول، برند معتبر است. ارزش نشان تجاری یک ” اسم ، عبارت، طرح ، نشانه یا ترکیبی از این عناصر می باشد که تعیین کننده هویت یک سازمان خدماتی و متمایز کننده آن از سایر رقبایش می باشد.” و توسط عقل ، منطق ، حواس و احساسات مشتریان مورد قضاوت قرار می گیرد. برند یک حرکت ذهنی ...
ادامه متن »تدوین استراتژی برند
«نام تجاری، منشآ اصلی مزیت رقابتی و سرمایه استراتژیک سازمان است» مدیریت نام تجاری( برند) ایجاد ارتباطات یکپارچه و مؤثر در راستای ایجاد تصویر ذهنی مطلوب و ماندگار از برند در یک بنگاه اقتصادی، با بهینه سازی تخصص دورن سازمانی شرکای تجاری خویش و مدیریت پروژه های نوآوری، در توسعه بازار و محصولات می باشد. تعریف برند : در دیدگاه سنتی، برند، یک نام، عبارت یا اصطلاح، نشانه، علامت، نماد، طرح و یا ترکیبی از آنها که هدف آن معرفی کالا یا خدمتی است که فروشنده عرضه می کند و بدین وسیله محصولات خود را از محصولات شرکت ...
ادامه متن »