مدیریت استراتژیک

برنامه استراتژیک بازاریابی و فروش

marketing khooyeh (5)

استراتژی شناسایی بازار هدف مانند مشتریان هدف، همکاران، شرکت، رقبا و شرایط و تعریف پیشنهاد ارزشی ارائه شده به مشتریان هدف، همکاران و شرکت استراتژی فروش و بازاریابی طرح ها و ایده های شرکت را به ارزش های اقتصادی تبدیل میکند .و نشان میدهند که یک شرکت چگونه با تعیین کردن جایگاه خود، در زنجیره ارزش کسب درآمد میکند. این استراتژی با طرح چند سوال اساسی باید شناسایی شود: • مشتری کیست؟ • ارزش و خواسته مشتری چیست؟ • چگونه میتوان ارزش لازم را با هزینهای مورد قبول به مشتری ارائه کرد؟ • چگونه میتوان حاشیه امنیت مطمئنی در برابر ...

ادامه متن »

استراتژی فروش(strategy sales )

بررسی انواع فروش و ارائه پیشنهاد و استراتژی فروش(strategy sales ) در این قسمت از مطالعات، به بررسی و ارائه برنامه های فروش و بازاریابی می پردازیم .به طور مختصر باید گفت استراتژی یعنی مشخص نمودن یک سری اقدامات از قبل تعیین شده و مشخص کردن منابع مورد نیاز آن جهت رسیدن به اهدافی که باز هم از قبل مشخص شده است .در واقع چه می خواهیم، به کجا می خواهیم برویم و به چه روش هایی . اکثر شرکتها زمان کافی را برای بررسی تمام عوامل مؤثر در فروش خود صرف نمیکنند و تلاش نمیکنند که اشتباهاتشان را جست ...

ادامه متن »

مراحل تدوین برنامه استراتژیک برای شرکت

با توجه به اینکه هدف  تدوین استراتژی می باشد لذا فرآیند تدوین استراتژی مورد بررسی قرار می گیرد و یادآور می شود که تعیین استراتژی فرآیندی دارد که مراحل آن عبارت است از تعیین ماموریت بنگاه، بررسی برای تعیین نقاط قوت و ضعف داخلی همین طور فرصت ها و محدودیت های بیرونی تحلیل عوامل کلیدی داخلی و خارجی اهداف میان برد و استراتژی های شرکت و . . . . استراتژی ها بایستی با توجه و استفاده هر چه بیشتر از نقاط قوت داخلی، کنار زدن نقاط ضعف، بهره گیری از فرصت های بیرونی کلیدی و احتراز از محدودیت های ...

ادامه متن »

۳۰ نکته طلایی مدیریتی

نکات طلایی در مدیریت

۳۰ نکته طلایی مدیریتی ۱- در انجام کارها روی شیوه ای خاص تاکید نکنید. شاید کسی بتواند از مسیر کوتاه تر و بهتری شما را به مقصد برساند. ۲- توجه داشته باشید دانش و تجربه، هیچ کدام به تنهایی راه گشا نیستند، مثل اکسیژن و هیدروژن که از ترکیب معینی از آنها هوای تنفس ما تامین می شود، می توان با آمیختن دانش و تجربه، راهکارهای حیاتی و استثنایی خلق کرد. ۳- از هر فرصتی برای استخدام و به کارگیری افراد برجسته استفاده کنید. ۴- به خاطر داشته باشید رعایت استانداردهای محیط کار در کارآیی کارمندان موثر است. ۵- با ...

ادامه متن »

مدل رقابت پذیری ملل

management marketing khooyeh (6)1

مدل رقابت پذیری ملل مایکل پورت   مقدمه:   مایکل پورتر استاد دانشگاه هاروارد در سال ۱۹۹۰ در کتاب مزیت رقابتی ملل ، مدل الماس را مطرح نمو د . از آن زمان تا حال مطالعات و تحقیقات فراوانی در خصوص قابلیت های کاربردی مدل الماس در تحلیل مزیت رقابتی ملل انجام شده است . با توجه به اینکه استراتژ ی سیاست های جهانی با بهره گیری از مدل الماس استراتژی های نفوذ در بازارهای خارجی را طراحی می نمایند و شرکت های صادرا ت گرا نیز ضرورت و اهمیت کاربرد آن را درک نموده اند ، لذا در این مقاله ...

ادامه متن »

طرح ریزی و برنامه ریزی استراتژی سازمان و شرکت

مدیریت استراتژیک - برنامه ریزی استراتژیک strategic

طرح ریزی و برنامه ریزی استراتژی سازمان و شرکت

ادامه متن »

معیارهای ارزیابی صنعت مایکل پورتر

پخش و توزیع مویرگی- لجستیک

مدل نیروهای پنج گانه پورتر “Porter five forces analysis” این تکنیک بیشتر جنبه نگرشی دارد. تجزیه و تحلیل رقابت: الگوی مبتنی بر پنج نیروی پورتر مایکل پورتر این پنج عامل را در تجزیه و تحلیل صنعت لازم می‌داند. تاثیر و تاثر این پنج عامل بر روی یکدیگر ماهیت و یا شدت رقابت در صنعت را مشخص می‌نماید. این قدرت جمعی نیروها است‌که ظرفیت سودآوری‌نهایی یک تجارت را معین می‌نماید. پورتر معتقد است‌که تمامی شرکت‌ها به دنبال سود هستند و عاملی که میزان سود را تعیین می‌نماید، عامل شدت رقابت است و اگر شدت رقابت مشخص باشد، سودآوری نیز مشخص می‌گردد. ...

ادامه متن »

ایجاد مزیت رقابت و استراتژی‌های سازمانی

sales-business-marketing

مایکل پورتر، استاد دانشکده تجارت دانشگاه هاروارد و  از صاحب‌نظران حوزه‌ی رقابت و استراتژی‌های سازمانی است. در این نوشته کتاب «مزیت رقابتی» پورتر مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. مایکل پورتر در کتاب «مزیت رقابتی» خود توجه‌اش را از یک دیدگاه صنعت محور به دیدگاه شرکت محور تغییر می‌دهد. نویسنده مدلی را برای استراتژی سازمانی معرفی می‌کند که به طور مستقیم از اقتصاد صنعتی ریشه می‌گیرد. در اقتصاد، شرایط و مشخصات یک بازار و یا صنعت را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند. مدل «ساختار، رفتار،کارایی» در اقتصاد صنعتی، بیان می‌کند که ساختار صنعت بر اساس شرایط تعیین میشود. بنابراین ...

ادامه متن »

۲۴ اشتباه‏ ذهنی در تصمیم‌گیری مدیریتی

negotiatioan (3)

  بحران شرایط غیر عادی است که بر اثر عدم تعادل، سلامت سیستم با خطر جدی برای بقا مواجه می‌شود. چالش‌های اصلی امروز‏ کسب‌وکار بیشتر بر‏ موضوعات بحرانی تمرکز دارد‏ و‏ سازمان‌ها پیوسته باید آماده رویارویی با چنین پدیده‌هایی باشند که در صورت عدم پاسخ صحیح و مدیریت آنها باید‏ افول و حتی‏ شکست‏ را‏ انتظار داشته باشند. حل بحران صرف‌نظر از اینکه در چه صنعتی به فعالیت می‌پردازند، فرآیندهای مشخص و متمایزی نسبت به سازمان‌های دیگر دارد. این فرآیند عبارت است از: پیشگیری، آمادگی‏، جبران خسارت‏، استفاده از فرصت‌های موجود و بازگشت به وضعیت عادی‏ با صرف کمترین هزینه و ...

ادامه متن »

بررسی استراتژی تمایز پورتر

استراتژی محصول جدید

بررسی تأثیر عملکرد استراتژی تمایز پورتر بر عملکرد سازمانی از طریق بسته بندی کالاها در شرکت های مواد غذایی آستان قدس رضوی   چکیده امروزه رقابت گسترده موجود در بازار،شرکت ها را ناگزیر از بکارگیری استراتژی هایی جهت رویارویی با این رقابت نموده است. بدون شک بکارگیری این گونه استراتژی ها نه تنها از تأثیر قابل ملاحظه ای بر بسته بندی کالاها به عنوان بخشی از محصول شرکت ها برخوردار است، بلکه این امرمتعاقباً بر عملکرد شرکت ها نیز تأثیر گذار است. هدف از این تحقیق پیمایشی، بررسی اثر استراتژی پورتر بر عملکرد سازمانی از طریق بسته بندی کالاها بوده ...

ادامه متن »