احتمالاً هیچ صاحب کسب و کاری در دنیا پیدا نشود که نسبت به رشد استارت آپ یا برند خود بیمیل باشد. اما از کجا مواد لازم برای رشد و توسعه یک برند و کسب و کار را تهیه کنیم. سایت entrepreneur.com اخیراً در مطلبی به این موضوع پرداخته است. باور داشته باشید یا نداشته باشید مدیریت یک کسب و کار همانند بازدید از شهری است که پیش از این به آن پا نگذاشتهاید. هیجان انگیز خواهد بود تا در مورد تمام احتمالات پیش رو فکر کنیم؛ ولی زمانی که سفر خود را آغاز میکنید اهمیت دارد درک کنید در حال ...
ادامه متن »چرا با وجود سخنرانی خوب از نتیجه جلسه راضی نیستید؟
مدیریت یعنی ایجاد ارتباط. خوب یا بد، مدیران ارشد همواره جلوی چشم هستند. این مدیران چه در جلسهای تک نفره باشند و چه برای جمعیتی هزار نفره سخنرانی کنند، پیامهایی غیرکلامی به مخاطب میفرستند که نظرات کارمندان را در مورد اعتبار آنها شکل میدهد. مدیران باتجربه و الهامبخش طوری آموزش دیدهاند که ارتباطات رهبری خود را به شیوههایی دارای اهمیت مدیریت میکنند. اما تلاش آنها برای ایجاد ارتباط موثر میتواند با کوچکترین ژستهای غیرکلامی مثل شیوه نشستن آنها در یک جلسه کاری یا طرز ایستادن پشت تریبون سخنرانی، نقش بر آب شود. وقتی برای یک جلسه مهم آماده ...
ادامه متن »در مدیریت نوین، اکثرا اشتباه می کنند
در دنیای مدیریت آنچه همه میدانند اغلب اشتباه است به عقیده بسیاری از بزرگان دنیای مدیریت بهویژه پیتر دراکر، آنچه همه مردم میدانند اغلب اشتباه است. زیرا افراد یک یا چند فرضیه خطا را مطرح میکنند و سپس دیگران آن را میپذیرند. برای استفاده موثر از این دیدگاه، تصمیمگیرنده نیاز دارد منبع را بررسی و اعتبار آن را تعیین کند. معمولا رسیدن به منبع اصلی پردردسر و دشوار است. داستان دو قائممقام: این مطلب با داستانی در مورد شرکتی شروع میشود که وقتی رئیس آن سالخورده شد، فکر کرد باید در مورد انتخاب جانشین اقدام کند. خوشبختانه او ...
ادامه متن »مدیریت کیفت جامع
مدیریت کیفت جامع روش اجرایی پیاده سازی مدیریت کیفت جامع- نشر پیکان: مقدمه : در سالهای اخیر، شرکتهای بزرگ دنیا برای رقابت در سطح بازار بین المللی و کاهش هزینه های تولید و ضایعات ، و افزایش کارایی شیوه ها و سودآوری بیشتر، و در نتیجه ، رقابت پذیر ساختن قیمتها از روش جدیدی در مدیریت به نام مدیریت کیفیت جامع استفاده کرده اند. این روش مدیریت را در دهه ۱۹۵۰ دکتر ادوارد دمینگ و فیگن بام در امریکا ابداع کردند. اجرای این روش مدیریت ، به علت نیاز به سرمایه گذاری در آموزش مدیران و مسئولان ...
ادامه متن »استراتژی محصول جدید
استراتژی محصول جدید شاید ساده به نظر برسد، اولین چیزی که در مورد هر محصول جدیدی به ذهن خطور می کند این است که باید یک استراتژی داشته باشیم، البته این موضوع در کشور ما جدید است و باز هم می توان بنگاه های اقتصادی بسیاری را یافت که می دانند (!) باید همچین چیزی داشته باشند، اما از کنارش می گذرند و اغلب هم در میان مدیرانشان کسی را ندارند که توانایی انجام این خواسته را داشته باشد. حالا استراتژی یک محصول جدید از کجا شروع می شود؟ استراتژی محصول جدید با یک چشم انداز استراتژیک آغاز می شود ...
ادامه متن »فرآیند مدیریت سازمانی
رفتار سازمانی موضوع: فرهنگ در رفتار سازمانی فهرست: بخش اول: فرهنگ و انواع آن * نقدی گذرا بر سیر تطور و تحول تاریخی فرهنگ بخش دوم: فرهنگ سازمانی * تعاریف و ویژگی ها * مدل فرهنگ سازمانی شاین * چگونگی، شکل گیری ، تداوم و تغییر فرهنگ سازمانی * فرآیند مدیریت فرهنگ سازمانی * رابطه فرهنگ سازمانی و ساختار اجتماعی سازمان بخش سوم: فرهنگ در رفتار سازمانی تفاوت ها و تنوع های فرهنگی در سازمان ها * سازمان های چند ملیتی و مدیریت سازمان های چندفرهنگی * مدیران بین المللی * رفتار فرد در یک ...
ادامه متن »مدیریت نوین و مدیران موفق
مبانی عمومی مدیریت شناخت بهتر از سازمان و ابعاد آن شناخت علمی و دقیق تر از مفهوم مدیریت و اصول و کارکردهای مربوط به آن ایجاد بسترمناسب جهت برگزاری دوره های تخصصی در رابطه با مفاهیم و فنون مختلف مدیریتی گفتار اول: مفاهیم پایه سازمان و مدیریت گفتار دوم: کارکرد های اساسی مدیریت گفتار اول: مفاهیم پایه سازمان و مدیریت ب-مدیریت (management) -اهمیت مدیریت -تعریف مدیریت -سطوح مدیریت -مهارتهای مدیریت -نقشهای مدیریت -وظایف مدیریت –مدیریت: علم یاهنر؟ –مدیریت موفق و مؤثر -کارایی / اثربخشی / بهره وری الف- سازمان (organization) -اهمیت سازمان -تعریف سازمان ...
ادامه متن »کانال تلگرام بازاریابی، فروش، مدیریت، برندینگ، مذاکره و تبلیغات
کانال تلگرام بازاریابی، فروش، مدیریت، برندینگ، مذاکره و تبلیغات جهت عضویت روی لینک زیر کلیک کنید: https://telegram.me/mmsbc
ادامه متن »افزایش اثربخشی افراد در سازمان و شرکت
۱- رفتار سازمانی رفتار سازمانی در سه سطح فردی، گروهی و سازمانی مورد بررسی قرار می گیرند. البته این سه سطح به صورت مجزا نیست بلکه رفتار در سه سطح در ارتباط با هم مورد تجزیه و تحلیل قــرار می گیرد. در سطح فردی: خود فرد، ادراک، انگیزه، نگرش فرد به سازمــــان، برداشت فرد از سازمان و … در سطح گروهی: به ارتباطات فردی، به گروهی که فرد به آن تعلــق دارد به هنجارهای رسمی و غیر رسمی ای که فرد بـــه آن تعلق دارد به وابستگی ها و تعلّقات گروهی و … در سطح سازمانی : ...
ادامه متن »افزایش کارایی و اثربخشی سازمان
بهبود سازمانی Organizational Development بهبود و بازسازی سازمان براساس محیط متغیر امروز و زمینه ای که علوم رفتاری کاربردی به وجود آمد مطرح گردید. تغییرات سریع در محیط سازمانها که با دگرگونی محیط های اجتماعی همراه بود منجر به تغییرات عمده ای در شیوه زندگی،نیازها و پایگاه ارزشهای افراد گردید که ایجاب می کرد ساختار و فرایندهای سازمانی انعطاف پذیر تا حدودی جایگزین الگوهای سنتی گذشته شوند . از آنجائیکه سازمانها جزء سیستم اجتماعی هستند و از تغییر و تحول محیط خویش تاثیر می پذیرند .تنها راه ایجاد تحول در سازمان تغییر فرهنگ و نحوه عملکرد مدیران از طریق تحول ...
ادامه متن »