مقالات مدیریت

مقالات مدیریت، مشاور مدیریت

اصول موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری CRM

۵ اصل برای موفقیت CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management است و به روش نرم افزاری اطلاق می شود که به سازمان کمک می کند به شیوه ای سازمان یافته ارتباط با مشتریانش را مدیریت کند. نمونه ساده ای از CRM ، یک بانک اطلاعاتی حاوی اطلاعات مربوط به مشتریان یک سازمان است که مدیریت و کارکنان فروش یا خدمات سازمان به کمک آن می توانند نیازهای مشتریانشان را با محصولات خود تطبیق دهند، نیازهای خدماتی آنها را یادآور شوند و غیره. صرف نظر از این تعریف ساده، باید بدانیم که CRM راهبردی است که به کمک فناوری به اجرا ...

ادامه متن »

راهبردهای مدیریت روابط با مشتری

crm مدیریت ارتباط با مشتری

راهبردهای مدیریت روابط با مشتری برای ارتباط با مشتری راهبرد تعیین کنید برای بسیاری از سازمان‌ها، مدیریت روابط مشتری ((CRM-Customer Relationship Management مفهومی ساده اما واقعیتی سخت است. با یکپارچه شدن بازار، بسیاری از مردم فکر می‌کنند که مدیریت روابط با مشتری از بین رفته است و یا اینکه، مشتری از حداقل حمایت برخوردار است. اما با وجود وضعیت فعلی و آینده بازار چگونه می‌توان بر روابط بر مشتری مدیریت کرد؟ در ابتدا، باید به این نکته توجه داشت که آیا سازمان آمادگی برای نسل آینده روابط با مشتری را دارد یا نه؟ امروزه تفاوت‌های چشمگیری در نوع تمرکز بر ...

ادامه متن »

تمرکز بر کیفیت محصول و خدمات

quality کیفیت

مفهوم کیفیت خدمات کیفیت خدمات یک رشته علمی نسبتا جوانی است که در حدود دو دهه از تحقیقات در این زمینه می گذرد. این واژه برای افراد مختلف معنای متفاوت دارد. بهبود تعریف کیفیت نه تنها از جهت معنایی مهم است بلکه مهم تر از آ ن هدایت کننده تلاش های کارکنان در جهت رسیدن به خدمات با کیفیت تر خواهد بود. – کیفیت عبارت است از آماده بودن خدمت یا کالا برای استفاده کننده که خود نیازمند کیفیت طراحی، انطباق، در دسترس بودن و مناسب بودن مکان ارائه خدمات است. – کیفیت هیچ و معنا و مفهومی به جز ...

ادامه متن »

معیارهای جایزه ملی کیفیت و تعالی سازمانی

             ارزش ها و مفاهیم بنیادی مدل EFQM (اساس دو جایزه ملی کیفیت و بهره وری و تعالی سازمانی EFQM در ایران) مدل  EFQM چارچوبی روشمند برای ارزیابی عملکرد سازمان ها در دو حوزه فرآیند ها و نتایج حاصل از این فرآیند مدل ها است . دستاوردهای حاصل از ارزیابی در این مدل عبارتست از نقاط قوت سازمان و زمینه های قابل بهبود آن که برای دستیابی به بهبودها. فهرستی از برنامه های اولویت بندی شده را نیز پیشنهاد می کند. بر اساس آموخته های مدیریت کیفیت جامع ١، توجه به ارزش ها و مفاهیم بنیادین هشت ...

ادامه متن »

اهمیت توجه به مشتری در شش سیگما

آموزش تکنیک 6 سیگما

اهمیت توجه به مشتری در شش سیگما شش سیگما را می توان یک ابزار مدیریتی نیرومند و فراگیر، جهت تغییر در سازمان و انطباق بر خواسته های مشتری نامید. همینطور بر خلاف سایر رویکردهای کیفیت نه تنها یک روش نبوده، بلکه یک چشم انداز، هدف و سمبل نیز در بر دارد . تعریف نظریه پردازان از شش سیگما به شرح زیر می باشد: شش سیگما، یک سیستم جامع و انعطاف پذیر جهت کسب موفقیت در کسب و کار، حفظ موفقیت و حداکثر نمودن آن می باشد. شش سیگما با درک دقیق خواسته های مشتری، بکار گیری منسجم حقایق و داده ...

ادامه متن »

جذب منابع انسانی با استعداد (استراتژی برند کارفرما)

جذب و نگهداشت منابع انسانی با استعداد و کارآمد

استراتژی برند کارفرما در سازمان‌ها (رویکردی جهت جذب و نگهداری استعدادها) چکیده: به منظور کسب مزیت رقابتی در رقابت برای جذب استعداد ها، سازمانها مجبور هستند یک استراتژی توانمند ساز[۱] را به کار گیرند تا بتوانند استعدادها را جذب کرده و حفظ نمایند که به آن استراتژی برند  کار فرما[۲] می گویند.در این مقاله ضمن اشاره به مدیریت استراتژیک منابع انسانی و استراتژی جذب کارکنان ، اهمیت استراتژیک برند کارفرما برای سازمانها تشریح شده است. همچنین عوامل موثر بر طراحی و پیاده سازی استراتژی برند کارفرما تبیین و چگونگی ارزیابی آن نیز ارائه گردیده است.و درنهایت فرایند ایجاد استراتژی برند ...

ادامه متن »

خدمات و برنامه های جدید گروه مشاوره و آموزش دکتر علی خویه

خدمات  و برنامه های جدید گروه مشاوره و آموزش دکتر علی خویه     www.khooyeh.com www.khooyeh.ir برای شرکت ها و موسسات طرف قرارداد همکاری در سال ۱۳۹۵ خدمات گروه مشاوره و آموزش استاد خویه به شرکت های طرف قرارداد در سال ۱۳۹۵ ۱٫     تدوین و تبیین ساختار شرکت  مبتنی بر مشتری . ۲٫     آموزش فروشندگان . ۳٫     طراحی سیستم نظارت بر کار فروشندگان . ۴٫     تعیین مشتریان هدف . ۵٫     تعیین مشتریان بالقوه . ۶٫     تدوین استراتژی برخورد با مشتری . ۷٫     طراحی و تدوین سیستم نظام مند خدمات قبل از فروش .رسیدگی به شکایات مشتری .سنجش رضایت مشتری . ۸٫     ...

ادامه متن »

مدیریت درست همکاران و زیر دستان

هرگز خود را با سایر مدیران مقایسه نکنید اگر مدیری هستید که به تازگی سکان هدایت یک شرکت، تیم یا سازمان را در دست گرفته‌اید حتما به یاد داشته باشید که هیچ گاه خودتان را با مدیر قبل از خود مقایسه نکنید؛ چرا که هر چه بخواهید شبیه او باشید بیشتر و بیشتر از موفقیت دور می‌شوید. اگر در پی موفقیت هستید باید خودتان را با خودتان مقایسه و سنجش کنید، شما هرگز نباید بین خود و مدیران قبلی یا مدیران هم‌رده خود در سازمان دست به مقایسه بزنید و خود را سرزنش کنید که چرا مثل فلانی نیستید یا ...

ادامه متن »

مسئولیت ها و وظایف مدیر فروش

معرفی شغل، محیط کار، فعالیت های شغلی، شرح وظایف و …   مدیران فروش، تیم های فروش را هدایت می کنند. تعیین اهداف فروش، تحلیل داده های بدست آمده از بازار، توسعه برنامه های آموزشی برای نمایندگان فروش سازمان، از وظایف مدیران فروش است. مسئولیتهای مدیران فروش بسته به اندازه سازمان متفاوت است. اگرچه اکثر آنها به مدیریت نحوه توزیع محصولات و خدمات از طریق تعیین قلمروهای فروش، تعیین اهداف فروش و برگزاری برنامه های آموزشی برای نمایندگان فروش سازمان می پردازند، در برخی موارد آنها کارهای مربوط به استخدام و آموزش نیروی کاری جدید در بخش فروش را نیز ...

ادامه متن »

تهیه برنامه ی استراتژیک شرکت

یکی از مهم‌ترین تغییرات در بسیاری از شرکت‌های امروزی حرکت به سوی یک استراتژی قابلیت محور است.  شرکت‌هایی که یک «روش بازی» را همراستا با مجموعه قابلیت‌های کلیدی متمایز برای ارائه پیشنهاد ارزشی تعریف می‌کنند، از مزیت رقابتی مشخصی برخوردارند. بر همین اساس، شرکت خود شما هم ممکن است استراتژی شما را بازطراحی کند. بدون شک، شما از قبل سیستم مدیریت برنامه‌ریزی و عملکرد یا به عبارت دیگر، طرح استراتژیک و بودجه شرکتی را داشته‌اید. این سیستم، گروهی‌ از روش‌های تثبیت شده برای تخصیص هزینه‌ها و پیگیری آنها است. حتی وقتی تیم ارشد اجرایی شرکت از استراتژی قابلیت محور استفاده می‌کند، ...

ادامه متن »