برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

اصول شش گانه استراتژی اقیانوس آبی

اصول شش گانه استراتژی اقیانوس آبی:
اصل ۱⃣: فراتر رفتن از تقاضای فعلی: بجای تمرکز بر تقاضای فعلی و برآورده نمودن نیازهای فعلی مشتریان، می بایست به مشتریان بالقوه و نیازها و انتظارات آنها در بهمراه مشتریان فعلی تمرکز نموده و اینکه چطور می توان این نیازها را با نوآوری ارزش پاسخگو بود.

اصل ۲⃣:بازسازی مجدد مرزهای بازار:
به چالش کشیدن مفروضات و چارچوب های حوزه عمل در کسب و کار و تعریف مجدد آنها.
اصل ۳⃣: تمرکز بر یک تصویر بزرگ بجای تمرکز بر اعداد، آمار و ارقام خرد؛ چراکه تمرکز بر ارقام و اعداد بجای تصویر کلان باعث غفلت از جهت گیری های کلان و مسائل کای بازار و کسب و کسب و کار می شود.

اصل ۴⃣: انتخاب توالی استراتژیک درست و صحیح:
در خصوص آنچه که قصد ارائه‌ آن را دارید، به سوالات “چرا باید این محصول را خریداری کنند؟”، “آیا قیمت آن مناسب است؟”، ” آیا مانعی در راه موفقیت محصول در بازار وجود دارد؟” پاسخ دهید.
اصل ۵⃣:غلبه بر موانع کلیدی سازمانی:
موانع انگیزشی
موانعی منابع
موانع سیاسی
موانع ادراکی
اصل ۶⃣:اجرایی نمودن استراتژی:
تدارک شرایط اجرای موثر استراتژی فرموله بندی شده.
جایگذاری فرآیند مدیریت استراتژیک در نقشه فرآیندی سازمان / شرکت.

چارچوب چهار اقدام، جهت نوآوری ارزش در استراتژی اقیانوس آبی:
با توجه به اینکه تاکید استراتژی اقیانوس آبی بر نوآوری ارزش از طریق کاهش هزینه ها و ارتقاء ارزش قابل ارائه به مشتری می باشد، حال این سوال پیش می آید که چگونه می توان ارزشی نوآورانه خلق نمود؟
مولفین کتاب استراتژی اقیانوس آبی جهت ایجاد ارزشی جدید و نو برای مشتری که بتواند باعث ایجاد فضایی جدید در کسب و کار شود، چارچوبی چهار اقدامی را پیشنهاد می نمایند.

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

دکتر علی خویه مشاور و مدرس بازاریابی پارتیزانی چریکی http://guerrillamarketing.blogfa.com/

بازارایابی پارتیزانی بازاریابی چریکی تبلیغات پارتیزانی http://guerrillamarketing.blogfa.com/

ایده بازاریابی چریکی برای تحت تأثیر قرار دادن مشتریان بالقوه، دکتر علی ...