مبانی عمومی مدیریت شناخت بهتر از سازمان و ابعاد آن شناخت علمی و دقیق تر از مفهوم مدیریت و اصول و کارکردهای مربوط به آن ایجاد بسترمناسب جهت برگزاری دوره های تخصصی در رابطه با مفاهیم و فنون مختلف مدیریتی گفتار اول: مفاهیم پایه سازمان و مدیریت گفتار دوم: کارکرد های اساسی مدیریت گفتار اول: مفاهیم پایه سازمان و مدیریت ب-مدیریت (management) -اهمیت مدیریت -تعریف مدیریت -سطوح مدیریت -مهارتهای مدیریت -نقشهای مدیریت -وظایف مدیریت –مدیریت: علم یاهنر؟ –مدیریت موفق و مؤثر -کارایی / اثربخشی / بهره وری الف- سازمان (organization) -اهمیت سازمان -تعریف سازمان ...
ادامه متن »روش افزایش اثربخشی سازمان و شرکت
فرهنگ سازمان مقدمه: سه رویکرد بنیادی در تعریف ویژگیهای فرهنگ سازمانی مورد بررسی قرار میگیرند و در پایان چگونگی استفاده از فرهنگ سازمانی جهت افزایش اثربخشی سازمان مورد بحث واقع میشود. ماهیت فرهنگ سازمانی در اول سالهای ۱۹۸۰ فرهنگ سازمان در محور مطالعات رفتار سازمانی قرار گرفت. صدها محقق در این زمینه شروع به تحقیق و مطالعه کردند. کتابهای متعددی منتشر شد. نشریات دانشگاهی مشهور، همه شمارههای خود را به بحث دربارهی فرهنگ اختصاص دادند و تقریباً یک شبه، آن دسته از کتابهای رفتار سازمانی که فاقد فصلی درباره فرهنگ سازمانی بودند، بلامصرف ماندند. فرهنگ سازمان چیست؟ در حقیقت، چنین ...
ادامه متن »افزایش اثربخشی افراد در سازمان و شرکت
۱- رفتار سازمانی رفتار سازمانی در سه سطح فردی، گروهی و سازمانی مورد بررسی قرار می گیرند. البته این سه سطح به صورت مجزا نیست بلکه رفتار در سه سطح در ارتباط با هم مورد تجزیه و تحلیل قــرار می گیرد. در سطح فردی: خود فرد، ادراک، انگیزه، نگرش فرد به سازمــــان، برداشت فرد از سازمان و … در سطح گروهی: به ارتباطات فردی، به گروهی که فرد به آن تعلــق دارد به هنجارهای رسمی و غیر رسمی ای که فرد بـــه آن تعلق دارد به وابستگی ها و تعلّقات گروهی و … در سطح سازمانی : ...
ادامه متن »افزایش کارایی و اثربخشی سازمان
بهبود سازمانی Organizational Development بهبود و بازسازی سازمان براساس محیط متغیر امروز و زمینه ای که علوم رفتاری کاربردی به وجود آمد مطرح گردید. تغییرات سریع در محیط سازمانها که با دگرگونی محیط های اجتماعی همراه بود منجر به تغییرات عمده ای در شیوه زندگی،نیازها و پایگاه ارزشهای افراد گردید که ایجاب می کرد ساختار و فرایندهای سازمانی انعطاف پذیر تا حدودی جایگزین الگوهای سنتی گذشته شوند . از آنجائیکه سازمانها جزء سیستم اجتماعی هستند و از تغییر و تحول محیط خویش تاثیر می پذیرند .تنها راه ایجاد تحول در سازمان تغییر فرهنگ و نحوه عملکرد مدیران از طریق تحول ...
ادامه متن »نحوه ی مدیریت اثربخش مدیران
به نام خدا مقدمه تمامی مکاتب فکری وادیان الهی بویژه دین مبین اسلام که آخرین و کاملترین ادیان الهی است اهمیت ویژه ای به انسان و شخصیت معنوی و پنهانی او داده است . به همین جهت در بیان علوم مدیریت رفتار سازمانی از اهمیت و جایگاهی خاص برخوردار است زیرا هر قدر که استراتژی وتکنولوژی سازمانی پیچیده باشد و هر قدر علوم جدید کشف شود باز هم رمز موفقیت و در خدمت گرفتن آن به عامل انسانی بستگی دارد و هر چه فشار های رقابتی اقتصاد جهانی بیشتر شود مدیریت ماهرانه نیروی انسانی بیش از هر زمان دیگر ...
ادامه متن »نحوه ی ایجاد تغییر و بهبود سازمان و شرکت
تغییر و بهبود سازمانی عوامل محیطی باعث می شوند که مدیران ، برنامه هایی را در جهت ایجاد تغییرات جامع یا فراگیر در سازمان به اجرا در آورند . عواملی که موجب ایجاد تغییر سازمانی می شوند عبارتند از : ماهیت نیروی کار تکنولوژی ضربه های اقتصادی رقابت روند اجتماعی سیاستهای جهانی تغییراتی که آگاهانه و از قبل برنامه ریزی شده باشد و نوعی اقدام آگاهانه و هدفدار به حساب می آید ، تغییرات برنامه ریزی شده می باشند . این تغییرات توانایی سازمان را با لا می برند و در پی تغییر دادن رفتار کارکنان هستند . تغییرات ...
ادامه متن »خدمات و برنامه های جدید گروه مشاوره و آموزش دکتر علی خویه
خدمات و برنامه های جدید گروه مشاوره و آموزش دکتر علی خویه www.khooyeh.com www.khooyeh.ir برای شرکت ها و موسسات طرف قرارداد همکاری در سال ۱۳۹۵ خدمات گروه مشاوره و آموزش استاد خویه به شرکت های طرف قرارداد در سال ۱۳۹۵ ۱٫ تدوین و تبیین ساختار شرکت مبتنی بر مشتری . ۲٫ آموزش فروشندگان . ۳٫ طراحی سیستم نظارت بر کار فروشندگان . ۴٫ تعیین مشتریان هدف . ۵٫ تعیین مشتریان بالقوه . ۶٫ تدوین استراتژی برخورد با مشتری . ۷٫ طراحی و تدوین سیستم نظام مند خدمات قبل از فروش .رسیدگی به شکایات مشتری .سنجش رضایت مشتری . ۸٫ ...
ادامه متن »
علی خویه مشاور و مربی فروش بازاریابی و برند و مدیریت