رابطه بین رضایت مشتری و رضایت کارکنان پیتر دراکر رضایت مشتری را ناشی از درست انجام شدن کارها می داند. تا اینجا مشاهده شد که تحقیقات تجربی بسیاری رابطه علی و معلولی بین کیفیت خدمات و رضایت را تائید می کنند. در مطالعه ای که توسط کرونین وتیلور انجام شد، رابطه علی و معلولی بین کیفیت خدمات و رضایت مشتریان مورد آزمون قرار گرفت . این دو در مطالعاتشان به این مطلب اشاره کرده اند که محققان بازاریابی درباره رابطه علی و معلولی بین کیفیت خدمات و رضایت مشتریان توافق ندارند و پیشنهاد کردند که مطالعات تجربی بیشتری برای ...
ادامه متن »مدیریت پایدار و اشتباهات مدیریتی
امروزه، کارکنان حساسیت بیشتری به مسائل اجتماعی و زیستمحیطی پیدا کردهاند و به همین دلیل است که استراتژی شرکتها در حرکت به سمت پایداری باعث میشود میزان انگیزش آنها افزایش یابد. حرکت به سمت پایداری همچنین باعث افزایش وجهه اجتماعی شرکتها شده و به این صورت افراد با صلاحیت بیشتری برای استخدام در آنها ابراز تمایل خواهند کرد. در طرف دیگر، بیتوجهی به مسائل اجتماعی و زیستمحیطی ممکن است منجر به کاهش بهرهوری کارکنان و افزایش استعفاها شود. در هر صورت، تمایل کارکنان به پایدارسازی شرکت، به معنای ساده بودن این فرآیند نیست. هر فردی نظرات و شخصیت منحصربهفرد ...
ادامه متن »مدیریت پایدار
زمانی که صحبت پایدارسازی فعالیتهای یک کسبوکار میشود، مدیریت عالی آن کسبوکار بیشترین توجهها را به خود اختصاص خواهد داد. مدیرعامل و اعضای هیاتمدیره هستند که وظیفه احساس تغییرات محیطی و اقدامات مورد نیاز را برعهده دارند و آنها هستند که باید سیاستهای کلی و اهداف شرکت خود را تعیین کنند. خوشبختانه به نظر میرسد که مدیران امروز به تدریج متوجه اهمیت پایداری در سازمان خود میشوند. بر اساس یک پژوهش جهانی سالانه در زمینه حفاظت از منابع آبی، از ۱۰۰۰ مدیرعامل فعال در ۴۳ کشور جهان درباره پایدارسازی فعالیتها و توجه به اثرات زیستمحیطی و اجتماعی شرکتهایشان سوال ...
ادامه متن »فیلم مدیریت سازمان- علی خویه
نرخ جابهجایی کارکنان شاخصی مهم برای سازمان
شاخص جابهجایی کارکنان (TURNOVER) -به معنای نرخ ورود افراد جدید و خروج کارکنان سازمان- شاخص مهم و قابلتوجهی است که براساس آن میتوان میزان سلامت، طراوت و چالاکی سازمان را ارزیابی کرد. نتیجه پژوهشی که به تازگی توسط موسسه جهانی مشاوره مدیریت gurus درباره این شاخص انجام شده است، نشان میدهد نرخ پایین جابهجایی کارکنان در یک سازمان، ممکن است ناشی از موارد مثبت زیر باشد: • جذب و استخدام افرادی با ویژگیهای شخصیتی متناسب و با مهارتهای مناسب که با فرهنگ سازمان سازگاری کامل دارند. • جبران خدمت، پاداش، مزایا و برنامه کاری منعطف برای کارکنان در ...
ادامه متن »تصمیمهای سخت مدیریتی
هر مدیری با توجه به شرایط کارش مجبور است تصمیمهای سخت بگیرد و سختترین تصمیمها در ناحیه خاکستری اتفاق میافتند؛ شرایطی که شما و تیمتان سخت تلاش کردهاید اطلاعاتی را جمعآوری کنید و بهترین تحلیلی را که میتوانید روی این اطلاعات انجام دهید، اما همچنان نمیدانید باید چهکار کنید. هنگام مواجهه با چنین چالشهایی، کنار کشیدن و کاری انجام ندادن آسان است. اما به عنوان یک رهبر کسبوکار باید تصمیم بگیرید و پیش بروید و قضاوت شما موضوعی حیاتی خواهد بود. تعریف قضاوت کار سختی است. قضاوت ترکیبی از تفکر، احساسات، تجربه، تصور و شخصیت شما است. اما پنج ...
ادامه متن »چگونگی افزایش توانمندی کارمندان
ما در موسسه گالوپ در طول بیش از پنج دهه به مطالعه بیش از صدها تیم کاری و میلیونها کارمند، مدیر و رهبر سازمانی پرداختهایم و دریافتهایم که تمرکز بر توسعه توانمندی افراد در مقایسه برای تلاش برای رفع نقاط ضعفشان رویکردی به مراتب موثرتر است. برای مثال ما فهمیدهایم افرادی که هر روز توانمندیهایشان را بهکار میگیرند، در مقایسه با دیگران، با احتمال بیش از سه برابر از کیفیت زندگیشان ابراز رضایت خواهند کرد و با احتمال بیش از ۶ برابر به محیط کاری خود دلبستگی بالاتری نشان میدهند. این مطالعات تاثیر مداخلات انجام شده بر عملکرد ...
ادامه متن »استراتژیهای استعدادیابی و استخدام مدیران
بیل والش سرمربی مشهور تیم فوتبال« ۴۹ers San Francisco » (یک تیم فوتبال حرفهای آمریکایی است که در سانفرانسیسکو قرار دارد) که در سال ۲۰۰۷ از دنیا رفت،میتواند چه نکته مشترکی با رالف لارن به عنوان یک فرد موفق در عرصه مد داشته باشد؟ هر دوی آنها مثالهای واضحی از مفهوم «ابرمدیر» هستند؛ نامی که سید فرانکلشتاین، استاد مدیریت دانشگاه دارتمورث، برگزیده است: نوعی از رهبران سازمانی که به زیردستان خود کمک میکنند تا پتانسیل رهبری خود را در سازمان بشناسند. توانایی جذب و توسعه افراد بزرگ نیاز اساسی هر سازمانی محسوب میشود و فرانکلشتاین در کتابش «چگونه رهبران ...
ادامه متن »سیستم تشویق و سیستم پاداش
راههای مختلفی برای طبقه بندی طرحهای پرداخت تشویقی وجود دارد . یک راه خوب ومفید برای این کار در نظر گرفتن پرداختها تحت عناوین فردی ، گروهی یا گروههای کوچک ( مثل تیمهای کاری )، سازمانی یا گروههای بزرگ است. تفاوت سیستم تشویق و سیستم پاداش: به برنامه هایی که به منظور افزایش فروش قبل از عملیات اجرا می شود سیستم های تشویق گفته می شود در صورتی که سیستم هایی که بعد از انجام یک عملیات خوب فروش به فروشندگان و واسطه های توزیع برای تکرار این کار اهدا می شود سیستم پاداش اطلاق می شود. پاداش، جایزهای ...
ادامه متن »روش ها و اصول تشویق و ترفیع کارکنان و کارمندان سازمان
همان طور که میدانیم در حال حاضر بسیاری از کارکنان تنها حقوق یا دستمزد ساعتی نمیگیرند، بلکه آنها از انواع پاداشها و مزایا و منافع نیز بهره مند میشوند . یکی از این موارد، سیستمهای پرداخت تشویقی یا پرداخت بر اساس عملکرد است. تحقیقات نشان میدهند که پرداختهای تشویقی فردی در حدود ۳۰% و پرداختهای تشویقی گروهی در حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد بر عملکرد افراد و در نتیجه عملکرد کل سازمان اثر میگذارد . هدف از این مقاله توضیح مفهوم پرداختهای تشویقی و چرایی استفاده گسترده تر از آن در سالهای اخیر، بیان اهداف کلیدی برنامه های پرداخت تشویقی، ...
ادامه متن »