راه های کاهش هزینه ها بدون اخراج کارکنان در دوران رکود کسب و کار و کاهش درآمد های بسیاری از کسب و کار ها به دنبال کاهش هزینه ها از طریق اخراج کارمندان و کاهش نیروی کار می روند. اتفاقی که باعث می شود کارمندان از نبود امنیت شغلی در هراس باشند و فضای بی اعتمادی در میان کارکنان تان ایجاد شود. علاوه بر این از دست دادن کارمندان قدیمی و ارزشمند به خاطر کمبود درآمد مقطعی و موقت ضرر های زیادی برای سازمان به همراه دارد. اما قبل از اخراج کردن کارکنان خود به این فکر کنید که با ...
ادامه متن »مدیریت منابع سازمانی ERP
مدیریت منابع سازمانی یا ERP کوتاه شده عبارت Enterprise Resource Planning می باشد. در این مطلب اطلاعات کاملی در مورد یکپارچه کردن منابع در سازمان و مدیریت صحیح منابع به کمک ابزار ERP در سازمان آمده است. در گذشته بسیاری از فعالیت های زنجیره تأمین به طور سنتی با کاغذ، تلفن و فکس انجام می شد، که بسیار ناکارآمد، پر هزینه، کند و پر خطا بود. بنابراین زمانی که استفاده از کامپیوتر در کسب و کار آغاز شد بسیاری از افراد خواستار خودکارسازی فرآیند های زنجیره ی تأمین شدند. تعریف ERP تعاریف بسیار زیادی برای ERP ارایه شده است از جمله : انجمن ...
ادامه متن »مصاحبه استخدامی
این مقاله روش مصاحبه استخدامی را شرح میدهد. هدف از مصاحبه استخدامی، اقدامات قبل از مصاحبه استخدامی اقدامات در طول مدت مصاحبه، نحوه مصاحبه استخدامی، مصاحبه از پیش طراحی شده، مصاحبه باز، مصاحبه ترکیبی، مصاحبه بصورت میزگرد یا گروهی، مصاحبه تنش، ارزیابی داوطلب و ارزیابی مصاحبه از جمله مباحث این مقاله هستند. ۱- مقدمه اغلب مدیران با گزینش افراد نامناسب برای تصدی موقعیتهای شغلی، روبرو بودهاند. این انتخاب نادرست باعث میگردد تا اولاً زمان و انرژی سازمان در طول فرآیند استخدام و آموزش هدر رود، ثانیاً سرمایهگذاریهای مستقیم و غیر مستقیم بعدی بر روی مستخدم جدید همگی بر باد داده ...
ادامه متن »برای اخراج کارمندان باید چه کار کرد؟
آیا می دانستید چه مدارک و زمانی برای اخراج مورد نیاز است؟ مطابق اصول فنی هیچ نوع کاغذبازی برای اخراج یک فرد وجود ندارد. گرچه، زمانی که یک فرد برای عمل نکردن به وظایف شغلی اش اخراج می شود، مدرک جمع کردن برای عملکرد ضعیف او یک کلید محسوب می شود. برای اخراج یک کارمند لیستی از اخطارات تهیه کنید و با در دست داشتن دلیل کتبی برای عملکرد نامناسب یا علل دیگر همچون غیبت، سوءرفتار یا دیرکرد، شانس خود را در دفاع از عملکردتان بالا می برید. رامپنتال، متخصص مدیریت می گوید: «با داشتن تشریفات اداری بیشتر، مدارک بیشتری ...
ادامه متن »تولید تکنولوژی با استراتژی
استراتژی های تولید روزبه روز در حال تغییر است و شاید تا چند ماه پس از مطالعه این یادداشت، استراتژی ها تا حد زیادی متفاوت شده باشد، اما به هرحال خطوط منسجمی وجود دارد که می تواند خط اصلی موفقیت در این خصوص باشد. جالب اینجاست که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته اتفاقا این شرکت های قدیمی تر هستند که به عنوان ستارگان بخش صنعتی دوباره ظهور می کنند و برخلاف کشور ما که بسیاری از شرکت های قدیمی دچار ورشکستگی و از چرخه رقابت خارج شده اند، آنها بار دیگر افسار بازار را در دست گرفته ...
ادامه متن »دوره کاربردی خدمات فروش در جذب و نگهداری مشتری
مداری به عنوان پایه و اساس موفقیت بایستگی های خدمات بعد از فروش ویژگی های خدمات بعد از فروش انواع مشتریان و ارباب رجوع شناسایی و تامین نیازها و انتظارات مشتری مشتریان راضی،ناراضی،خیلی راضی و واکنش های آنان دلایل ترک رابطه مشتری ناراضی مدل سطل در نگهداری مشتری دوره آموزشی تکنیک ها شیوه ها و اصول ارزیابی رضایت مشتریان اصول سنجش رضایت مشتریان تکنیک های مدیریت ارتباط با مشتری سرفصلهای کارگاه آموزشی CSM,CRM محورهای خدمات بعد از فروش فرق گارانتی و وارانتی حقوق مشتری باشگاه مشتریان تشریح مدل Serv-Qualو مدلBerry مدل زیتامل مدیریت شکایات مشتریان (ccm) محاسبه عدد رضایت مشتری(csi) ...
ادامه متن »مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)
آشنایی با روش های نوین مشتری مداری در کسب و کار امروز مراحل پیاده سازی CRM در سازمانهای گوناگون انتخاب بهترین روش پیاده سازی CRM در شرکت های دولتی و خصوصی آشنایی با جنبه ها و ابزارهای گوناگون پیاده سازیCRM مدیریت ارتباط با مشتری چه هست و چه چیزی نیست؟ ویژگی های مشتری مداری در عصرحاضر شناسایی صدای مشتری (VOC) دوره آموزشی تکنیک ها شیوه ها و اصول ارزیابی رضایت مشتریان اصول سنجش رضایت مشتریانتکنیک های مدیریت ارتباط با مشتری سرفصلهای کارگاه آموزشی CSM,CRM ابعاد ۳ وجهی CRM مدل گارتنر در پیاده سازی CRM چرخه ۴ گانه CRM استانداردهای ISO ...
ادامه متن »نرخ جابهجایی کارکنان شاخصی مهم برای سازمان
شاخص جابهجایی کارکنان (TURNOVER) -به معنای نرخ ورود افراد جدید و خروج کارکنان سازمان- شاخص مهم و قابلتوجهی است که براساس آن میتوان میزان سلامت، طراوت و چالاکی سازمان را ارزیابی کرد. نتیجه پژوهشی که به تازگی توسط موسسه جهانی مشاوره مدیریت gurus درباره این شاخص انجام شده است، نشان میدهد نرخ پایین جابهجایی کارکنان در یک سازمان، ممکن است ناشی از موارد مثبت زیر باشد: • جذب و استخدام افرادی با ویژگیهای شخصیتی متناسب و با مهارتهای مناسب که با فرهنگ سازمان سازگاری کامل دارند. • جبران خدمت، پاداش، مزایا و برنامه کاری منعطف برای کارکنان در ...
ادامه متن »تصمیمهای سخت مدیریتی
هر مدیری با توجه به شرایط کارش مجبور است تصمیمهای سخت بگیرد و سختترین تصمیمها در ناحیه خاکستری اتفاق میافتند؛ شرایطی که شما و تیمتان سخت تلاش کردهاید اطلاعاتی را جمعآوری کنید و بهترین تحلیلی را که میتوانید روی این اطلاعات انجام دهید، اما همچنان نمیدانید باید چهکار کنید. هنگام مواجهه با چنین چالشهایی، کنار کشیدن و کاری انجام ندادن آسان است. اما به عنوان یک رهبر کسبوکار باید تصمیم بگیرید و پیش بروید و قضاوت شما موضوعی حیاتی خواهد بود. تعریف قضاوت کار سختی است. قضاوت ترکیبی از تفکر، احساسات، تجربه، تصور و شخصیت شما است. اما پنج ...
ادامه متن »چگونگی افزایش توانمندی کارمندان
ما در موسسه گالوپ در طول بیش از پنج دهه به مطالعه بیش از صدها تیم کاری و میلیونها کارمند، مدیر و رهبر سازمانی پرداختهایم و دریافتهایم که تمرکز بر توسعه توانمندی افراد در مقایسه برای تلاش برای رفع نقاط ضعفشان رویکردی به مراتب موثرتر است. برای مثال ما فهمیدهایم افرادی که هر روز توانمندیهایشان را بهکار میگیرند، در مقایسه با دیگران، با احتمال بیش از سه برابر از کیفیت زندگیشان ابراز رضایت خواهند کرد و با احتمال بیش از ۶ برابر به محیط کاری خود دلبستگی بالاتری نشان میدهند. این مطالعات تاثیر مداخلات انجام شده بر عملکرد ...
ادامه متن »