مدیریت

عناصر کلیدی در تدوین استراتژی بازاریابی

استراتژی بازاریابی، استراتژی فروش، استراتژی برند

همان طور که در جلسه های قبل بیان شد، تدوین و اجرای مناسب استراتژی می تواند سازمان را در محیط رقابتی حفظ نموده و سبب می شود علاوه بر رقابت و کسب مزیت های رقابتی  استراتژی شرکت بتواند به فرصت های خوبی دست یابد و به عبارتی از آب گل آلود در این فضای به شدت رقابتی و متغیر ماهی بگیرد. در این جلسه می خواهیم به عناصر کلیدی در تدوین و اجرای استراتژی بپردازیم. مدیریت ارشد در استراتژی: در هر سازمان اولین و مهمترین عامل برای تدوین و اجرای استراتژی، مدیریت ارشد سازمان است. اگر مدیریت ارشد از تدوین ...

ادامه متن »

بازاریابی استراتژیک در برند رولکس

بازاریابی خودرو- نمایشگاه های خودرو

هنگامی که هویت یک برند بوجود می آید برای یک مدت طولانی ماندگار می شود و می توان آن را برای بازاریابان به عنوان، جهت پیدا کردن یک راه برای تجدید نظر در مخاطبان جوان، به چالش کشید. با این حال، برای ماندن و حفظ کسب و کار مارک ها، ضروری است که ببینید شکل درست انجام این کار چگونه است. حتی بزرگترین برند های تجاری نیز در طول زمان در حال تغییر هستند و به تکامل می رسند، پس چگونه یک نام تجاری مانند رولکس درخواست تجدید نظر در بازار جوان پسندانه دارد؟ رولکس، سازنده ساعت های لوکس می ...

ادامه متن »

نحوه ی استخدام مدیران مالی

امور مالی

  در شرکت‌های بزرگ فرصت شغلی برای مدیران مالی زیاد وجود دارد. اما خبر بد این است که مدیران مالی در این شرکت‌ها معمولا زیاد دوام نمی‌آورند. این جابه‌جایی در شرکت‌های کوچک‌تر چندان معضل بزرگی نیست. وقتی شرکت مهندسی و تولید پرینترهای سه‌بعدی ۳D Systems در نوامبر ۲۰۱۴ اعلام کرد که مفتخر است تد هال را به عنوان مدیر مالی جدید خود استخدام کرده، به نظر می‌رسید با توجه به تجربه هال در شرکت‌هایی مانند سیسکو، انقلابی رخ دهد. اما ۶ ماه بعد از پیوستن تد هال، سهام شرکت ۳D Systems بیش از ۳۰ درصد کاهش یافت. مطبوعات روز ۱۵ ...

ادامه متن »

مدیریت منابع انسانی در سازمان های کوچک

مدیریت منابع انسانی

سازمانهای مدعی هستند که افراد مزایای رقابتی آنها می‌باشند خواه به صورت کارشناسان فنی، کارشناسان متخصص در ارائه خدمات مناسب به مشتریان یا مدیران با بصیرت … در عصر حاضر، منابع انسانی به طور متناقض می‌توانند عاملی برای موفقیت یا شکست برای همه‌ی سازمانهای باشند بخصوص برای نوع کار آفرین آنها. [در یک مقاله‌ی مروری مدیریت منابع انسانی بارون (۲۰۰۳) بحث می‌کند که رشته مدریریت منافع بیشتری را از مطالعه‌ی دقیق‌تر آن در سازمانها کوچک و جدید کسب نماید او پیشنهاد می‌‌کند که سازمانهای کوچک که بوسیله کار آفرینان تشکیل شده‌اند یک مفهوم بالقوه تجاری با ارزش و منحصر به ...

ادامه متن »

مدیریت استراتژیک منابع انسانی

حوزه مدیریت استراتژیک منابع انسانی SHRM به تعالی قابل توجهی در طول دو دهه گذشته رسیده که از این تعالی لذت می برد هم بصورت علمی و هم عملی. رشد موازی در هر دو بخش تحقیقات موجود و علاقه در میان مدیرانی که در این زمینه فعالیت می کنند موارد قابل توجهی را در میان آزمایشات بوجود آورده که مدیران یا از آن آگاهی ندارند یا به سادگی علاقمند به پیشرفت های علمی و تحقیقاتی در این زمینه نمی باشند. همزمان با آغاز بلوغ و پیشرفت استراتژی HR زمان آن فرا رسیده که مشخص کنیم حوزه تحقیق و تمرینات مدیریتی ...

ادامه متن »

آشنایی با مفاهیم سرمایه انسانی

در سال ۱۹۵۴ لوئیس مفهوم توسعه اقتصادی را همراه با تراکم نامحدود نیروی کار وارد ادبیات اقتصادی نمود. اما اصطلاح سرمایه انسانی به علت جنبه های منفی آن ( که به عنوان عامل تولیدی همانند ماشین‌آلات و ابزاری تولیدی مورد استفاده قرار می‌گرفت) تا زمان سیسیل پینگو(۱۹۵۶) که برای اولین بار به ارائه آن پرداخت مورد مطالعه چندانی قرار نگرفت .بعد از آن استفاده از اصطلاح سرمایه انسانی در پژوهش‌های جدید نئوکلاسیک‌ها در پژوهش های مینسر(j.Mincer)مشاهده شد. وی در مقاله‌ای در مجله اقتصاد سیاسی در سال ۱۹۵۸ به بررسی سرمایه‌گذاری در سرمایه انسانی و توزیع درآمدهای شخصی پرداخت سپس شولتز ...

ادامه متن »

استراتژی‌های استعدادیابی و استخدام مدیران

  بیل والش سرمربی مشهور تیم فوتبال« ۴۹ers San Francisco » (یک تیم فوتبال حرفه‌ای آمریکایی است که در سانفرانسیسکو قرار دارد) که در سال ۲۰۰۷ از دنیا رفت،می‌تواند چه نکته مشترکی با رالف لارن به عنوان یک فرد موفق در عرصه مد داشته باشد؟ هر دوی آنها مثال‌های واضحی از مفهوم «ابرمدیر» هستند؛ نامی که سید فرانکلشتاین، استاد مدیریت دانشگاه دارت‌مورث، برگزیده است: نوعی از رهبران سازمانی که به زیردستان خود کمک می‌کنند تا پتانسیل رهبری خود را در سازمان بشناسند. توانایی جذب و توسعه افراد بزرگ نیاز اساسی هر سازمانی محسوب می‌شود و فرانکلشتاین در کتابش «چگونه رهبران ...

ادامه متن »

در مدیریت نوین، اکثرا اشتباه می کنند

  در دنیای مدیریت آنچه همه می‌دانند اغلب اشتباه است به عقیده بسیاری از بزرگان دنیای مدیریت به‌ویژه پیتر دراکر، آنچه همه مردم می‌دانند اغلب اشتباه است. زیرا افراد یک یا چند فرضیه خطا را مطرح می‌کنند و سپس دیگران آن را می‌پذیرند. برای استفاده موثر از این دیدگاه، تصمیم‌گیرنده نیاز دارد منبع را بررسی و اعتبار آن را تعیین کند. معمولا رسیدن به منبع اصلی پردردسر و دشوار است.   داستان دو قائم‌مقام: این مطلب با داستانی در مورد شرکتی شروع می‌شود که وقتی رئیس آن سالخورده شد، فکر کرد باید در مورد انتخاب جانشین اقدام کند. خوشبختانه او ...

ادامه متن »

مدیریت زنجیره تامین

مدیریت زنجیره تامین : در رقابتهای جهانی موجود در عصر حاضر باید محصولات متنوع را با توجه به درخواست مشتری دردسترس وی قرارداد. خواست مشتری برکیفیت بالا و خدمت رسانی سریع موجب افزایش فشارهایی شده است که قبلا وجود نداشته است، در نتیجه شرکتها بیش از این نمی توانند به تنهایی از عهده تمامی کارها برآیند. در بازار رقابتی موجود، بنگاه های اقتصادی و تولیدی علاوه بر پرداختن به سازمان و منابع داخلی، خود را به مدیریت و نظارت بر منابع و ارکان مرتبط خارج از سازمان نیازمند یافته اند. لذا امروزه مدیریت زنجیره تامین به عنوان یکی از مبانی ...

ادامه متن »

دوره مهارت های توزیع و پخش و لجستیک

سرفصل های دوره مهارت های توزیع و پخش و لجستیک مدرس: علی خویه تکنیک ها و مهارت های برخورد با مشتریان ناراضی تکنیک ها مهارت های تحویل اجناس به مشتریان مهارت های برخورد با مشتریان حین توزیع نکات مهم اخلاقی و رفتاری در لجستیک نکات مهم اخلاقی و رفتاری در حین توزیع و فروش محصولات به انواع مشتریان آشنایی با انواع مشتریان و شیوه برخورد با آنها مهارت های یک موزع حرفه ای مهارت های یک راننده حرفه ای در شرکت های پخش و توزیع مهارت های یک سرپرست توزیع و پخش و لجستیک آشنایی با تکنیک های توزیع و ...

ادامه متن »