یکی از بزرگترین مشکلات کسبوکارهای بنگاه به بنگاه یا B2B پیشبینی آینده است و برای اینکه بتوانند آینده را به درستی پیشبینی کنند، باید با تمامی گرایشها و تحولات عرصه کسبوکار همگام باشند. در اینجا به حوزههایی خواهیم پرداخت که تمرکز بر آنها در سال ۲۰۱۶، بیشترین سوددهی را برای سازمانهای B2B به دنبال داشته است و در سال ۲۰۱۷ نیز نباید از آنها غافل شد. ۱) تولید لید (Lead generation) در حوزه بازاریابی، تولید لید به معنای شناسایی و جلب مشتریان احتمالی یک محصول یا خدمات است. به این منظور شما اطلاعات مربوط به مشتریان احتمالی خود را ...
ادامه متن »اشتباهات مدیریتی خانم ها
بدون شک، زنان در مشاغل و مدیریت به اندازه مردان مهارت، هوش و قابلیت دارند. اما مدیریت کارکنان زن، بهویژه وقتی خود مالک کسبوکار زن باشد، گاهی اوقات نیازمند اتخاذ رویکردی متفاوت از کارمندان مرد است. برای من، موفقیت در ایجاد فضایی سرشار از احترام متقابل، دلواپسی، انطعافپذیری و فرصتها هیچگاه کار آسانی نبوده است. در طول سالهایی که کارمندان زن را در تیمم مدیریت کردهام، همواره مجبور بودهام سبک مدیریتی خود را با آنها سازگار کنم. اعتراف میکنم در این مسیر اشتباهاتی داشتهام. همچنین شاهد بودهام که دیگر صاحبان کسبوکار زن نیز خطاهایی مرتکب شدهاند. با بررسی همه این ...
ادامه متن »مدیریت منابع انسانی HRM
استراتژی منابع انسانی، پیتربامبرگر و لن مشولم مدیریت استراتژیک منابع انسانی، مایکل آرمسترانگ مجموعه مقالات کنفرانسهای اول تا ششم منابع انسانی مدیریت منابع انسانی دکتر اسفندیار سعادت مدیریت منابع انسانی دکتر سید رضا سید جوادین مدیریت منابع انسانی دکتر حسن زارعی متین مدیریت استراتژیک منابع انسانی، دکتر ناصر میرسپاسی ماهیت مدیریت منابع انسانی سیر تحولات مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان فرایند های مدیریت منابع انسانی فرایند جذب منابع انسانی فرایند مدیریت عملکرد منابع انسانی فرایند جبران خدمات و پاداش منابع انسانی فرایند توسعه منابع انسانی فرایند مدیریت استراتژیک منابع انسانی فصل اول: ماهیت مدیریت منابع انسانی وظایف مدیریت منابع ...
ادامه متن »مدیریت منابع انسانی HRM (فرایند-اهداف-وظایف)
الگوهای سنتی و مدرن در مدیریت منابع انسانی دپارتمان منابع انسانی، و مدیریت باید با استفاده از سیستم های الکترونیکی بتواند کلیه امور اداری مرتبط با نیروی انسانی سازمان را با ایجاد الگوهای جدید در این واحد مدیریتی انجام دهد به نحوی که کمترین میزان اتلاف وقت و همچنین تحرک را برای نیروی انسانی داشته باشد یعنی الگوهای جدید نوعی طراحی شوند تا نیروی انسانی بدون ترک محل کار خود و با استفاده از رایانه کلیه عملیات اداری خود را انجام دهد و از مقررات، دستورالعملها، بخشنامه ها و برنامه های آموزشی و سایر اخبار سازمان مطلع شود و همچنین ...
ادامه متن »استراتژی های HRM مدیریت منابع انسانی
واحد منابع انسانی هر شرکت و کسبوکاری، پس از مدیران ارشد، بیشترین نقش را میتواند در حرکت به سمت پایداری ایفا کند. اگر شما هم قصد دارید به مسائل اجتماعی و زیستمحیطی توجه بیشتری کرده و به این صورت یک مزیت رقابتی قدرتمند به دست بیاورید، باید بدانید که احتمالا کلید موفقیت شما، واحد منابع انسانی است. اما منابع انسانی برای تضمین موفقیت شرکت در امر پایدارسازی فعالیتها چه استراتژیهایی میتواند در پیش بگیرد؟ تشریح مفهوم «پایداری» برای مدیران ارشد. اگر مدیران ارشد شرکت شما هنوز به خوبی با پایداری انس نگرفتهاند، مدیریت منابع انسانی میتواند تعیین کند که چه ...
ادامه متن »رابطه رضایت مشتری و رضایت کارکنان
رابطه بین رضایت مشتری و رضایت کارکنان پیتر دراکر رضایت مشتری را ناشی از درست انجام شدن کارها می داند. تا اینجا مشاهده شد که تحقیقات تجربی بسیاری رابطه علی و معلولی بین کیفیت خدمات و رضایت را تائید می کنند. در مطالعه ای که توسط کرونین وتیلور انجام شد، رابطه علی و معلولی بین کیفیت خدمات و رضایت مشتریان مورد آزمون قرار گرفت . این دو در مطالعاتشان به این مطلب اشاره کرده اند که محققان بازاریابی درباره رابطه علی و معلولی بین کیفیت خدمات و رضایت مشتریان توافق ندارند و پیشنهاد کردند که مطالعات تجربی بیشتری برای ...
ادامه متن »مدیریت پایدار و اشتباهات مدیریتی
امروزه، کارکنان حساسیت بیشتری به مسائل اجتماعی و زیستمحیطی پیدا کردهاند و به همین دلیل است که استراتژی شرکتها در حرکت به سمت پایداری باعث میشود میزان انگیزش آنها افزایش یابد. حرکت به سمت پایداری همچنین باعث افزایش وجهه اجتماعی شرکتها شده و به این صورت افراد با صلاحیت بیشتری برای استخدام در آنها ابراز تمایل خواهند کرد. در طرف دیگر، بیتوجهی به مسائل اجتماعی و زیستمحیطی ممکن است منجر به کاهش بهرهوری کارکنان و افزایش استعفاها شود. در هر صورت، تمایل کارکنان به پایدارسازی شرکت، به معنای ساده بودن این فرآیند نیست. هر فردی نظرات و شخصیت منحصربهفرد ...
ادامه متن »روش های جذب مشتری و افزایش مشتری
جذب مشتری و شناخت روش های آن یکی از ارکان بازاریابی است.از این رو در این مجال پنجاه روش جذب مشتری بر گرفته از کتاب پاول.ر.تیم ارائه می گردد؛ الف:جذب مشتری ۱- با رفتاری قدرشناسانه و حاکی از سپاسگزاری آغاز کنید ۲- تلاش کنید افراد نالایق را برای کارتان آموزش ندهید ۳- ارزیابی واقع گرایانه و سازمان یافته ای را انجام دهید ۴- قضاوت نکنید ، همه را بهترین فرض کنید ۵- به آینه نگاهی بیندازید(خوشتیپ کنید( ۶- ظاهر محیط خود را ارزیابی کنید ۷- نقش یک پژوهشگر را بازی کنید (سایر حرفه ها و خدمات را نیز بررسی کنید) ...
ادامه متن »همایش مدیریت، توسعه و ارتقا برند
همایش روابط عمومی های برتر ایران همایش مدیریت، توسعه و ارتقا برند سخنران: علی خویه
ادامه متن »ارکان استراتژیک سازمانی
محققان و نظریهپردازان برنامهریزی استراتژیک در سازمانها، از دهههای گذشته تاکنون، ایجاد ارکان جهتساز برای یک برنامهریزی استراتژیک موثر را ضروری میدانند، ولی نکته مهم وجود تفاوتهای ماهوی آن با سالهای نه چندان دور است. در پارادایم جدیدی که فضای کسبوکار در شروع هزاره سوم به سازمانها تحمیل کرده است، نیاز به سطح بالاتری از ارکان جهتساز به روشنی احساس میشود، که درصورت عدم توجه به آن قابلیت استراتژیهای تدوینشده را به چالش میکشد. ارکان جهتساز چیست؟ ارکان جهتساز مشخصه غالب مکاتب با مفاهیم پارادایم تجویزی و رویکردهایی است که به نظام برنامهریزی و مدیریت استراتژیک نگاه فرآیندی ...
ادامه متن »