استقرار مهندسی فروش در شرکت
اهمیت راه اندازی واحد مهندسی فروش در شرکت ها
۰۹۱۲۲۹۹۱۶۰۸
بسیاری از مشکلاتی که مشتریان پس از یک دوره فروش با آن مواجه می شوند به علت یک یا برخی از موارد زیر است :
- ایرادات موجود در بدنه واحد فروش و بازاریابی
- مشکلات مشتری در نهایت مشکل فروش شرکت است. بسیاری از پروژه ها به دلیل عدم راه اندازی صحیح مشتری در بدو شروع یا پس از مدت زمان محدودی با مشکلاتی مواجه می شوند که معمولا منجر به کاهش فروش نسبت به بزرگی شرکت گشته یا باعث ایجاد ناراضایتی می گردد.
چون سرمایه یک شرکت رضایت مشتریان است. پس مهندسی فروش الزامی است در بازار شرکت های پخش و توزیع مویرگی اگر پروژه ای را از دست بدهید یا کاربران ناراضی داشته باشید به طور حتم بخشی از بازار را از دست داده اید.
با توجه به جمیع جهات برد مشتری به دلیل استقرار و احد مهندسی فروش در شرکت است. راه اندازی واحد مهندسی فروش مزایای زیر را برای پروژه به همراه دارد :
به همین دلیل است که شرکت مهندسی فروش گروه خویه واحد راه اندازی را از واحد پشتیبانی جدا کرده و به راه اندازی با دید ویژه ای نگاه می کند.
راه اندازی مهندسی فروش چگونه صورت می گیرد؟
راه اندازی مهندسی فروش جزئی از همه قراردادهای شرکت بوده و در هر پروژه صورت می گیرد. پس از تحویل پروژه به مدیر واحد راه اندازی، یک مدیر پروژه مهندسی فروش به مشتری معرفی می شود. این مدیر پروژه از اولین جلسه پس از نصب تا تحویل واحد مهندسی فروش به مشتری با وی خواهد بود. معمولا سعی می شود به هر پروژه، مدیری تخصیص یابد که پروژه های مشابهی با آن فعالیت خاص را پیش از این به اتمام رسانده باشد.
استقرار چیست؟
استقرار خدمتی است که به مشتریانی داده می شود که نیاز به حضور دائم مدیر پروژه یا تیم استقرار داشته باشند. این خدمت بیشتر در شرکتهایی استفاده می شود که سایز بزرگی داشته باشند و در حال تغییر نرم افزار هستند. بدیهی است این سرویس بسته به حجم پروژه مستلزم هزینه می باشد.
برخی از وظایف مهندسان فروش و واحد مهندسی فروش
مدرس بازاریابی و مهندسی فروش ,
استاد بازاریابی و مهندسی فروش ,
تدریس بازاریابی و مهندسی فروش ,
سخنران بازاریابی و مهندسی فروش,
آموزش بازاریابی و مهندسی فروش,
علی خویه
شماره تماس مستقیم: ۰۹۱۲۲۹۹۱۶۰۸
مدرس بازاریابی استاد بازاریابی معلم بازاریابی سخنران بازاریابی تدریس بازاریابی مشاوره بازاریابی آموزش بازاریابی.
افزایش فروش– استاد مهندسی فروش– روش های افزایش فروش – مهندسی فروش– مهندسی فروش و بازاریابی
مدرس مهندسی فروش– همایش مهندسی فروش– کنفرانس مهندسی فروش– کلاس مهندسی فروش – سخنران مهندسی فروش
۲- مشاوره در زمینه افزایش و بهبود فروش شرکت
۳- مشاوره در زمینه بازاریابی بازارسازی بازارسنجی بازارگردی بازارگرمی کلیه محصولات و خدمات شرکت
۴- مشاوره در زمینه های مدیریتی به مدیران
۵- مشاوره در زمینه منابع انسانی شرکت
۶- مشاوره در زمینه پیشرفت و پیشبرد اهداف شرکت
۷- مشاوره در زمینه های تبلیغات روابط عمومی برند و پروموشن پلن
۸- مشاوره در زمینه مهندسی فروش
۹- آسیب شناسی و عارضه یابی شرکت در تمامی زمینه های علمی عملی و تخصصی
۱۰- پیش بینی مسائل آینده شرکت و ارایه مشاوره های لازم جهت آینده شرکت
۱۱- در صورت صلاحدید مدیران مشاوره در زمینه های تخصصی به پرسنل
۱۲- ارایه راهکارهای لازم جهت کنترل و نظارت و پیگیری موارد مختلف به مدیران و پرسنل
۱۳- برنامه ریزی جهت اجرای سیستم های فروش و بازاریابی با کمک مدیران
۱۴- انتقال دانش و تجربیات مختلف به مدیران و پرسنل
۱۵- انتقال مشکلات سازمان به مدیران و ارایه راهکارهایی برای رفع آنها
۱۶- نظارت کامل به کلیه عملیات پروژه های مطرح شده
۱۷- آموزش های لازم به مدیران و پرسنل
۱۸- توانمندسازی مدیران و پرسنل جهت رسیدن به اهداف شرکت
۱۹- پیگیری و ارایه مشاوره های لازم برای پیشبرد و بهبود شرکت و سازمان
۲۰- اصلاح دیدگاه های اشتباه در سازمان
۲۱- تشکیل یک دپارتمان بازاریابی و فروش حرفه ای
۲۲- اصلاح و استقرار نرم افزارها و سخت افزارهای لازم برای پیشبرد اهداف شرکت
۲۳- نظارت بر امور استانداردسازی هویت سازمان هویت برند و …
قابلیت های نرم افزارهای مهندسی فروش
- قابلیت کارکرد از راه دور، بدلیل طراحی خاص برنامه (تحت وب)
· استفاده از پیشرفته ترین و به روز ترین تکنولوژی روز دنیا در طراحی برنامه مهندسی فروش· تعیین اعتبار ریالی برای هر یک از مشتریان و کنترل خودکار سیستم برای عدم صدور فاکتور بیشتر از اعتبار در برنامه مهندسی فروش
· انبار پخش مویرگی، با قابلیت صدور رسید و حواله انبار بوسیله محیط تحت وب با قابلیت کارکرد از راه دور
مکان تعیین نقطه سفارش درسطح کالا
تعیین چهار قیمت فروش و دو قیمت خرید برای هر کالا
تعریف و دسته بندی طرف حساب های تجاری
تعریف شهر، منطقه و کدینگ نواحی و تخصیص آن به طرف حساب
امکان تعیین فرمول قیمت فروش کالا برای طرف حساب
اختصاص درصد تخفیف ثابت در فاکتور فروش جهت هر طرف حساب - تنظمیات و شخصی سازی سیستم توسط مدیریت برای هماهنگی هرچه بیشتر محصول با نیازهای متنوع مشتری
· امکان پشتیبان گیری و بازیابی بانک اطلاعاتی سیستم به صورت خودکار
· امکان جستجوی تمامی مشتریان و چک های ثبت شده در تمامی فرم های سیستم
· امکان انتقال اطلاعات مشتریان ثبت شده در سیستم های نرم افزاری دیگر به صورت اتوماتیک
· امکان ارسال درخواست پشتیبانی از نرم افزار و پاسخ گویی آنلاین و سریع از سوی تیم پشتیبانی پیام گستر
· امنیت بالا همراه با تعریف کاربران با سطوح دسترسی مختلف و کاربری آسان
تعیین سقف جهت اعتبار نسیه، چک های شخصی و چک های غیر شخصی و مبلغ هر فقره چک برای طرف حساب
امکان اختصاص درصد تخفیف ثابت در فاکتور فروش جهت هر طرف حساب
تعیین درصد پورسانت عاملین در سه سطح ویزیتور، فروشنده و سوپروایزر
امکان تعریف الگوی تخفیف جهت انواع کالاها و اختصاص آن به هر مشتری
ثبت سفارش· گروه بندی مشتریان مهندسی فروش و تعیین قیمت های مختلف برای کالاها، متناسب با نوع مشتری
· تعریف ویزیتورها، سرپرستان فروش، موزعین و راننده ها و تعریف میزان پورسانت هرکدام بصورت داینامیک
· تأیید کلیه و یا بخشی از سفارشات توسط مدیریتهای مهندسی فروش و عامل شرکت جهت نظارت بر فرآیند مهندسی فروش
· حسابداری خرید، فروش، انبار و خزانه اتوماتیک
· حسابداری شش سطحی شامل سطوح گروه، کل، معین، تفضیلی و مراکز هزینه دو سطحی بهینه سازی شده برای مهندسی فروش
· دارای کلیه حساب های استاندارد تا سطح معین و امکان اضافه کردن حساب های دلخواه به آنها
· قابلیت جستجو، مرتب سازی، آرشیو، ادغام، کنترل، ویرایش، حذف و بازیابی اسناد حسابداری
امکان تبدیل اتوماتیک سفارش به حواله
انتقال انبار به انبار کالا
امکان تعیین نحوه بارگیری کالاها براساس ناحیه طرف حساب و ظرفیت حمل خودرو
امکان تعیین خلاصه مسیر خروج کالا، جهت کنترل نحوه بارگیری و پخش کالا
امکان تعیین تخفیف بصورت نقدی یا درصدی در سطح اقلام فاکتور فروش
ثبت فاکتور خرید، فاکتور فروش، فاکتور برگشت از خرید و فاکتور برگشت از فروش
انعطاف پذیری بالا جهت پیاده سازی گردش کار مورد نظر شما در سیستم
امکان تعیین و تخصیص جوایز فروش برای مشتریان
ارتباط کامل با سیستم چک و بانک و امکان ثبت چک درزمان صدور فاکتورها
· قابلیت بستن کلیه حساب های حسابداری در پایان سال مالی به صورت اتوماتیک
· قابلیت ثبت چک ها و فاکتورهای سوختی و حساسیت بالای سیستم به این مشتریان در آینده
· دارای گزارش های کاردکس و موجودی انبار تعدادی و ریالی
· امکان ثبت نقطه سفارش برای کالاهای مختلف و ارائه نیازمندی های خرید بصورت خودکار و متناسب با مهندسی فروش
· محاسبه اتوماتیک حقوق، هزینه ایاب و ذهاب، پورسانت های کارکنان و جریمه های برگشت
· قابلیت دسته بندی پیش فاکتورها و محاسبه سرجمع بر اساس دسته بندی های متنوع مناطق و مسیرهای پخش مویرگی
· قابلیت تعریف بیش از بیست نوع فرمول تخفیف و محاسبه خودکار در سیستم
· گزارش های متنوع ، جامع و کاربردی با در اختیار قراردادن خروجی های چاپی و Excel و متناسب با نیاز مهندسی فروش
· قابلیت گرفتن گزارشات روزانه و ماهیانه از فروش در قالب نمودارهای گرافیکی متنوع
مدرس بازاریابی و مهندسی فروش ,
استاد بازاریابی و مهندسی فروش ,
تدریس بازاریابی و مهندسی فروش ,
سخنران بازاریابی و مهندسی فروش,
آموزش بازاریابی و مهندسی فروش,
علی خویه
شماره تماس مستقیم: ۰۹۱۲۲۹۹۱۶۰۸
مدرس بازاریابی استاد بازاریابی معلم بازاریابی سخنران بازاریابی تدریس بازاریابی مشاوره بازاریابی آموزش بازاریابی.
افزایش فروش– استاد مهندسی فروش– روش های افزایش فروش – مهندسی فروش– مهندسی فروش و بازاریابی
مدرس مهندسی فروش– همایش مهندسی فروش– کنفرانس مهندسی فروش– کلاس مهندسی فروش – سخنران مهندسی فروش
. گزارشات سیستم مهندسی فروش
در سیستم مهندسی فروش بیش از صدها نوع گزارش متنوع و جامع در خصوص فرآیندهای سیستم پیش بینی شده است که در زیر لیست مهم ترین های آنها آمده است:
۱۱٫ گزارش موجودی انبار
گزارشات هدفگذاری
۲٫ گزارش صورت وضعیت
۳٫گزارش پورسانت ویزیتور
۴٫ گزارش پورسانت سرپرست فروش
۵۵٫ گزارش مغایرت وصول
گزارش های متنوع از خرید و فروش و برگشتی ها با امکان استفاده از فیلترهای مختلف
گزارش های خرید و فروش به صورت نموداری
گزارش های مختلف فروش و برگشت از فروش به تفکیک تاریخ، کالا، خریدار و …
۱۰٫گزارش فروش
۱۱٫ گزارش تعدادی فروش
۱۲٫ گزارشهای حسابداری از قبیل مرور حساب، دفتر روزنامه، تراز آزمایشی ۲ستونی، ۴ ستونی، ۶ ستونی و ۸ستونی …
۱۳٫ گزارشهای تراکنش مالی (خزانه) از قبیل ریز صندوق، ریز بانک، مشتری و …
۱۴٫ گزارشهای خرید از قبیل خرید از مشتری، خرید کالا، نیازمندی ها و …
گزارش های مختلف خرید و برگشت از خرید به تفکیک تاریخ، کالا، فروشنده و …
امکان تهیه گزارش های فصلی خرید و فروش دارایی
گزارش پورسانت عوامل فروش و مقایسه های مختلف