بازاریابی و فروش املاک و مستغلات real-estate-selling-marketing
مدیریت بازاریابی در صنعت ساختمان و مسکن
تالیف و ترجمه علی خویه به چاپ دوم رسید
برای تهیه کتاب به نشر دوران و دیدار ۶۶۹۶۱۶۲۲ و نشر آگاه ۶۶۹۶۵۸۰۴و۶۶۴۶۰۹۳۲و۶۶۴۷۳۲۳ در انقلاب مراجعه شود کتاب بازاریابی املاک و مستغلات ( راهکارهای علمی و عملی در خرید، فروش، رهن، اجاره و انتخاب ساختمان ملک و آپارتمان ) منتشر شد.www.khooyeh.com
ترجمه و تالیف: علی خویه و فهمیه احمدی
فهرست برخی از مطالب کتاب بازاریابی املاک و مستغلات. برخی از تعاریف و مفاهیم مهم در بازاریابی ،خرید و فروش ملک و ساختمان. عوامل موثر بر عرضه و تقاضا ملک. مدیریت تقاضا در بازاریابی ملک و ساختمان. جعبه ابزار یا آمیخته بازاریابی ملک و ساختمان. ابعاد گوناگون بازاریابی ساختمان و ملک.روش ها و تکنیک های بازارگرایی و بازارشناسی ساختمان و ملک.فرآیند مدیریت بازاریابی ملک و ساختمان.تجزیه و تحلیل فرصتهای خرید فروش و بازار ملک، ساختمان و مسکن.جستجو و انتخاب بازارهای هدف.اندازه گیری و پیش بینی تقاضا. تقسیمبندی بازار در ساختمان و ملک.سازماندهی، اجرا و کنترل فعالیتهای بازاریابی.فرایند تحقیقات بازاریابی در بازار ملک و ساختمان.رفتار خریداران و مصرف کنندگان ملک و ساختمان.عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده ساختمان و ملک.عوامل روانشناختی تاثیر گذار بر خریداران ساختمان و ملک.دستهبندی افراد در پذیرش ساختمان ها و املاک جدید.انواع رفتارهای خرید در بازاریابی ملک و ساختمان.نکات مهم از چگونگی فعالیت بنگاه های مشاوران املاک.رفتار پس از خرید مصرف کننده.نکاتی از ساخت و سازه در بازاریابی، خرید و فروش املاک وساختمان.۵۰ نکته مهم در معاملات خانه، ساختمان یا ملک.قیمت و قیمت گذاری ملک و ساختمان.طرح ها و روش های قیمت گذاری در ملک و ساختمان.رویکردهای عمومی قیمتگذاری در ملک و ساختمان.اشتباهات بزرگ در قیمت گذاری ملک و ساختمان.استراتژیهای تعدیل و مدیریت قیمتها.تبلیغات و ارتباطات بازاریابی در بازاریابی خرید و فروش ملک.تکنیک های بازاریابی، خرید و فروش املاک.تاکتیک فروش املاک خوشهای .مزیت رقابتی فروش املاکی.۶ نکته مهم در بازاریابی ساختمان ها مستغلات و املاک.تکنیک آیدا در بازاریابی، خرید و فروش ساختمان و ملک.پنج تکنیک مهم در فروش و بازاریابی املاک و ساختمان.خرید و فروش املاک مشارکتی.تاکتیک و استراتژی جودویی در فروش املاک و ساختمانها.فروش املاک چند بعدی.بازاریابی و فروش ویروسی در صنعت ملک و ساختمان.تکنیک های بازاریابی تلفنی املاک و ساختمان.خطاها و دامهای خرید و فروش ساختمان و ملک .مفهوم مهندسی ارزش بازاریابی و فروش املاک.بازاریابی بین الملل ساختمان واملاک. نمونه قراردهای معاملات املاک، اصول و قوانین آپارتمان نشینی و…..
تعاریف و مفاهیم پایه در رابطه با حوزه املاک و مستغلات REAL ESTATE
• ویژگی های خاص بازار املاک و مستغلات
• ویژگی های فرآیند توسعه املاک و مستغلات RE DEV PRINCIPLES
• نگاه کلی به ساختار صنعت املاک و مستغلات در جهان
• زنجیره ارزش اصلی در حوزه ساخت و توسعه REAL ESTATE DEVELOPMENT
• طبقه بندی انواع محصولات در حوزه ساخت و توسعه
• تشکل های صنفی مهم در صنعت املاک و مستغلات
• بازیگران کلیدی و شرکت های مطرح بین المللی
• کارگزاری و مشاوره خرید / فروش
• انواع خدمات فروش در حوزه املاک و مستغلات
• انواع الگوهای سازمان دهی خدمات کارگزاری / مشاوره املاک
• خدمات مشاوره / کارگزاری تامین مالی از طریق وام EBT ADVISORY BROKERAGE
• خدمات ( مدیریت ) وام و اعتبارات LOAN SERVICING
• خدمات ( مشاوره ) تامین مالی RE FINANCE
• خدمات مشاوره تامین مالی از طریق بازار سرمایه QUITY BROKERAGE
• خدمات ارزشیابی املاک و مستغلات
• خدمات مرتبط با زمین
خدمات پس از فروش ساختمان
• مدیریت امکانات رفاهی – خدماتی چیست ؟
• طبقه بندی وظایف مدیریت امکانات رفاهی – خدماتی
• دلایل اهمیت مدیریت امکانات رفاهی – خدماتی
• تفاوت مدیریت ساختمان ( Property Management ) و مدیریت امکانات رفاهی – خدماتی
• نرم افزارهای موجود در زمینه مدیریت امکانات رفاهی – خدماتی
مدیریت پیشرفته فروش ساختمان
• فرآیند SPADACOS
• مشتری یابی
• جذب مشتری
• تکنیکهای دمو
• تکنیکهای نهایی کردن
• اصول مذاکره
اصول مدیریت بازاریابی ساختمان
• بررسی جایگاه شرکت در صنعت ( رتبه و سهم بازار )
• بررسی تاثیر توسعه ، تکنولوژی ، تعالی کیفیت و افزایش ظرفیت در میزان فروش
• بررسی اثر بخشی فعالیتهای مختلف ترویج شرکت ( تبلیغات ، روابط عمومی ، فروش شخصی ، چاشنی های فروش ، بازاریابی مستقیم )
• بررسی قیمت و سیاست های قیمت گذاری ساختمان
• بررسی جنبه های مختلف ساختمان ( موقعیت مکانی ، طراحی ، کیفیت و … )
• برآورد تقاضا و پیش بینی فروش برای ساختمان
• روشهای بهبود فرآیند بازاریابی و گسترش جغرافیایی فعالیت های شرکت
• بررسی تاثیر تفکر مشتری گرایی و رضایت مشتری در توسعه فروش
• روش های یکپارچه سازی فعالیت های تحقیقات ، تبلیغات ، ارتباطات و روابط عمومی
• رموز ایجاد و تقویت واحد مدیریت ارتباط با مشتری ساختمان
• لزوم تقویت سیستم توزیع و شبکه ، نمایندگی ها ، بررسی و تحلیل امنیت تجاری و روشهای جلو گیری از حبس عوامل تولید در قله های ساختاری
• راهکارهای تقویت خدمات بعد از فروش و افزایش گارانتی ها و ضمانت نامه ها
• ایجاد و توسعه سیستم های کنترلی در فروش
برنامه ریزی استراتژیک با تمرکز بر صنعت ساختمان
• استراتژی چیست ؟ تفاوت میان استراتژی کسب و کار و استراتژی بنگاه ۷ ؟ نگاه همزمان به درون و برون سازمان ؟ ارتباط میان برنامه ریزی استراتژیک و اجرای استراتژی ؟
• جذابیت صنعت و نیروهای ۵ گانه پورتر ، استفاده از تجزیه و تحلیلهای صنعت ساختمان
• استراتژی و محیط درونی سازمان ، منابع و قابلیت های سازمان به عنوان خالقان مزیت رقابتی در صنعت ساختمان
• فرهنگ به عنوان یک عامل کلیدی موفقیت ، تطابق فرهنگ و ساختار سازمانی با محیط خارجی سازمان
• معیارهای عملکردی سازمان
• ماهیت و منابع مزیت رقابتی ، قیمت و تمایز به عنوان استراتژی های ژنریک
• استراتژی تمایز ( جایگاه علامت تجاری و تصویر سازی از سازمان )
• استراتژی تنوع
تدوین استراتژی بازاریابی ساختمان
• بازاریابی : مدیریت ارتباطات سودمند با مشتریان
• بنگاه و استراتژی بازاریابی
• محیط بازاریابی
• مدیریت اطلاعات بازاریابی
• رفتار خریداران مصرف کننده و بازار کالا و خدمات مصرفی
• رفتار خریداران تجاری و بازارهای تجاری
• تقسیم بندی بازار ، هدف گذاری و یافتن جایگاه کالا و خدمات تولیدی بنگاه در نزد مشتریان
• استراتژی کالا ، خدمات و نام تجاری
• تولید محصول جدید و استراتژی چرخه عمر محصول
• رویکردهای قیمت گذاری محصول و استراتژیهای قیمت گذاری محصول
• کانالهای بازاریابی و مدیریت زنجیره تامین
• استراتژیهای ارتباطات بازاریابی ، تبلیغات