مشتریان خود را درگیر برند خود سازید
ارسال توسط : مشاور فروش و بازاریابی
در بازاریابی و برندسازی خدمات مهندسی, برند سازی خدمات, برند سازی کالا, برندسازی گردشگری و توریسم, برندسازی و بازاریابی اینترنتی, برندینگ, دوره های آموزشی برندینگ, سخنران برند, سمینار برند, مدرس برند
سپتامبر 27, 2016
902 بازدید
در دنیای کسب و کار و همچنین بازاریابی درگیر ساختن مشتریان با برند از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین در بازاریابی مدرن توجه اصلی روی رفتار مشتریان متمرکز است. در حقیقت بهبود و ارتقای رابطه میان مشتریان و فروشندگان به طور قطع به افزایش فروش برند شما منجر خواهد شد.
درخصوص اهمیت بسیار بالای مشتریان در بازاریابی مدرن باید اشاره کرد مشتریان کسانی هستند که سرنوشت برند شما و همچنین کسب سودتان را تعیین خواهند کرد. امروزه با حضور برندهای گوناگون و بزرگ در کسب و کارهای مختلف، ابتکار عمل در دستان مشتریان متمرکز شده است.
با این حال مشتریان به صورت فردی تصمیم گیری نمی کنند. عملکرد مدیران ارشد برندها، تصمیمات دوستان و آشنایان و در نهایت احساس نزدیکی به برند، همگی در تصمیم گیری مشتریان دخیل هستند. از سوی دیگر تصمیمات شرکت ها نیز از اهمیت فوق العاده ای در نگاه مشتریان برخوردار است. نحوه برخورد کارکنان شرکت، قیمت و کیفیت محصول، بودجه شرکت، رابطه با شرکا و همچنین استراتژی مدیران ارشد از متغیرهای اساسی در این زمینه محسوب می شوند.
شرکت های موفق علاوه بر تلاش در راستای راضی نگه داشتن مشتریان، نگاه خود را به فراسوی امور ظاهری معطوف می کنند. این امر در واقع به معنی توجه به متغیرهای تاثیرگذار در تصمیم گیری مشتریان است. کارشناسان ارشد و به طور کلی تمام افراد و رسانه هایی که توان تاثیرگذاری بالایی بر مشتریان دارند در این گروه قرار گرفته اند.
ایده
سیسکو سیستم بزرگ ترین شرکت تامین تجهیزات شبکه در جهان است. این برند تجهیزات مرتبط با IT بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا را در زمینه هایی مانند Internet،Intranet و همچنین Extranet تامین می کند.
مصرف کنندگان اصلی خدمات برند سیسکو سیستم، مهندسانی هستند که از خدمات این برند در زمینه ارائه سرویس های مرتبط به شرکت های گوناگون استفاده می کنند. این مهندسان در طول زمان و کاربری مداوم از خدمات شرکت سیسکو سیستم، متوجه برخی ایرادات این سیستم مانند از کار افتادن سیستم در برخی شرایط خاص، عدم توانایی آن در تامین نیازهای جدید مشتریان و همچنین مشکلات هر کدام از نسخه های جدید سیستم شده اند.
در همین راستا این غول دنیای تجهیزات شبکه در پی به حداقل رساندن ایرادات سیستم خود اقدام به همکاری گسترده با مهندسان IT کرده است. سیسکو سیستم با استفاده از اطلاعات مفیدی که مهندسان در زمینه ایرادات و کاستی های این سیستم در اختیار شرکت قرار داده اند اقدام به راه اندازی یک سیستم آنلاین کمک رسانی به مشتریان کرده است. آنچه سیستم آنلاین شرکت در اختیار مهندسان قرار می دهد امکان اعلام مشکلات سیستم و به تبع آن کمک به یکدیگر است.
این نوآوری شرکت علاوه بر اینکه بسیاری از مشکلات مهندسان را رفع کرده است، هزینه های گزافی را که این غول دنیای IT در صورت اقدام به کمک از طریق استخدام مهندسان خبره ممکن بود متحمل شود نیز به طرز چشمگیری کاهش داده است.
علاوه بر این سیستم کمک رسانی آنلاین برند سیسکو سیستم باعث درگیر شدن مهندسان با شرکت می شود و این به نوبه خود موجب علاقه بیشتر مهندسان به استفاده از خدمات سیسکو در مقایسه با سایر رقبا شده است. به این ترتیب این برند با نوآوری هرچند به ظاهر کوچک توانسته است نوعی احساس همدلی میان خود و مهندسان ایجاد کند و از این طریق میزان فروش خود را افزایش دهد.
آنچه در عمل باید انجام دهید
– توجه کنید هدف شما یافتن مصرف کننده نهایی کالا یا خدمات تان است. لازم نیست به مصرف کنندگان واسطه به اندازه مصرف کنندگان نهایی توجه کنید.
– سعی کنید به مشتریان نحوه استفاده بهتر از محصولات خود را آموزش دهید. بهتر است در صورت امکان این راهنمایی ها به صورت مستقیم توسط برندتان صورت گیرد.
– اگر امکان ایجاد یک سایت به منظور دسترسی مشتریان به یکدیگر برای شما فراهم است، توصیه من به شما عملی کردن آن در سریع ترین زمان ممکن است. به این ترتیب شما علاوه بر افزایش رضایت مشتریان، آنان را در کسب و کار خود درگیر نیز خواهید ساخت.
– توجه داشته باشید این شما نیستید که محصولات خود را مصرف خواهید کرد، بلکه مشتریان آنها را خریداری خواهند کرد. از آنجایی که مشتریان در خرید کالاهای مورد نیاز خود بسیار دقیق و با وسواس بالا عمل می کنند، بهتر است از هر لحاظ سعی در تامین نیازهای آنان کنید.
برند برند سازی برندسازی برندینگ 2016-09-27