برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

مشتریان خود را بیابید

شناخت مشتریان نخستین و اصلی ترین قدم در راه تامین نیازهای آنان در قالب کالا و خدمات است. بسیاری از برندها در سراسر دنیا شناخت مشتریان را از راه هایی نظیر گفت وگوی مستقیم با مشتریان، بهره گیری از تجارت کارشناسان ماهر و همچنین استفاده از مجلات معتبر در زمینه بازاریابی دنبال می کنند.

در عین حال یکی از راه های بسیار موثر و در عین حال اندکی دشوار، اجرای یک نظرسنجی دقیق است. با اینکه این روش اغلب به دشواری در اجرا مشهور است، اما بدون شک اطلاعات دقیقی از شیوه تحلیل کالای مشتریان تان در اختیار شما قرار خواهد داد. با این حال مرحله ای که بسیار دشوارتر از اجرای نظرسنجی است، طراحی سوالات دقیق و کارشناسی شده به گونه ای که توانایی گردآوری اطلاعات مورد نیاز را داشته باشد، است.

پس از طی همه این مراحل در حالی که همگان گمان بر اتمام کار دشوار اجرای نظرسنجی دارند، اما خطر اصلی همچنان پابرجاست؛ در واقع احتمال اینکه بعضی شرکت کنندگان نظرسنجی را به عنوان امری غیر جدی تلقی کرده و نظر اصلی خود را ارائه ندهند وجود دارد؛ همان طور که احتمال عدم همکاری افراد به منظور شرکت در نظرسنجی دور از ذهن نیست.

با این حال آنهایی که در نظر سنجی شرکت نمی کنند حداقل پیام واضحی به شما منتقل خواهند کرد، اما آن گروهی که اطلاعات غلط به شما می دهند کل نظر سنجی شما را زیر سوال خواهند برد. با این حال لازم نیست بیش از حد نگران باشید، برای این گونه مشکلات معمولا بیش از یک راه حل مطمئن وجود دارد.

ایده

سامانه نظرسنجی آنلاین SurveyMonkey سیستمی هوشمند با سوالات از پیش تعیین شده است که امکان طراحی طیف وسیعی از نظرسنجی ها را به شما می دهد. همچنین سوالات از پیش طراحی شده این سیستم آنلاین بالغ بر ۲۰ گونه متفاوت را در بر گرفته که بدون شک به سازماندهی نظرسنجی شما کمک خواهد کرد.

مزیت اصلی این سیستم آنلاین بودنش است که این امکان را به شرکت کنندگان می دهد تا در هر زمان اقدام به ثبت نظر خود کنند.از این طریق علاوه بر اینکه در وقت شرکت کنندگان صرفه جویی می شود، هزینه های شما نیز کاهش خواهد یافت. در عین حال به دلیل خاصیت این گونه نظرسنجی ها که محدودیت زمانی معینی را برای شرکت کنندگان ایجاد نمی کند، افراد به طور دقیق تر از هر حالت دیگری به سوالات پاسخ داده و به دنبال آن نتایج نظرسنجی معتبرتر خواهد شد.

لازم به ذکر است این سیستم نظرسنجی آنلاین کاملا رایگان بوده و هزینه ای را برای شما در پی نخواهد داشت. با این حال اگر شما نیاز به یک نظرسنجی با سوالات پیچیده و بسیار دقیق داشته باشید، شرکت در ازای دریافت مبلغ معقولی آن را برای شما طراحی خواهد کرد.

همه افراد برای طراحی نظرسنجی و همچنین دسترسی به نتایج آن نیازمند ثبت نام و ورود به حساب کاربری خود هستند. این حساب ها به طور رایگان قابل ثبت هستند. این امر به شما این امکان را می دهد تا به جای حضور در فست فودها، سالن های آرایشی، فروشگاه ها و همچنین خیابان های شلوغ در منزل یا محل کار خود نشسته و سوالات را طراحی و به شرکت کنندگان عرضه کنید.

در طرف مقابل نیز شرکت کنندگان امکان پاسخگویی به سوالات را در منزل خود و حتی در نیمه های شب دارند. با اندکی خلاقیت شما می توانید شرکت در نظرسنجی را برای مشتریان خود به گونه ای به تفریح و سرگرمی بدل کنید. در واقع از اینجا به بعد میدان به روی شما باز است تا هرچه می توانید شرکت کنندگان بیشتری را جذب نظرسنجی خود سازید، پس از خلاقیت و هوش خود بهره بجویید.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– در طراحی سوالات نظرسنجی خود دقت کنید. اگر لازم است چندین جلد کتاب در مورد شیوه های اجرای نظرسنجی مطالعه کنید. در هر حال پی بردن به اشتباه در نظرسنجی پس از اجرای آن هزینه های گزافی را می تواند برای شما به همراه داشته باشد.

– در همه حالت شما باید ادب و احترام را حفظ کنید. در عین حال بهتر است ابتدا نظرسنجی را به صورت محدود و آزمایشی انجام دهید تا ایرادات آن برای شما آشکار شود.

– طراحی شکل ظاهری نظرسنجی را به دقت انجام دهید.

– توجه داشته باشید که هرچقدر سوالات نظرسنجی شما دقیق تر باشد، نتایج نظرسنجی نیز از اعتبار بیشتری برخوردار خواهد بود. در عین حال استفاده از حداقل ۲۰۰ شرکت کننده مناسب خواهد بود.

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

۷نکته برای اجرای موفقیت‌آمیز سیستم CRM جدید

۷نکته برای اجرای موفقیت‌آمیز سیستم CRM جدید در این مطلب بر ساختار ...