وفاداری به برند:
یکی از مهم ترین مسایلی که امروزه مدیران سازمان ها با آن مواجه اند،نحوه درک بهتری از رابطه بین مفاهیم برند و وفاداری مشتری است.وفاداری به برند میتواند از راه عملکرد بالاتر از انتظار خریدار به دست آید،به نحوی که خریدار از ارزشی که کسب کرده است،احساس شگفتی کند و آن ارزش را مافوق انتظارات خود تشخیص دهد.وفاداری به برند نقش به سزایی در ایجاد منافع بلند مدت برای شرکت ایفا میکند،زیرا مشتریان وفادار به برند شرکت نیاز به فعالیت های ترفیعی کم تری نسبت به دیگر مشتریان دارند.
آن ها با کمال میل حاضرند مبلغ بیشتری را برای کسب مزایا و کیفیت برند مورد علاقه خود بپردازند.از طرفی سازمان ها می توانند سهم بیشتری از بازار را با کمک وفاداری به برند به دست آورند،زیرا مشتریان وفادار به سازمان به طور مکرر برند را خریداری میکنند و در برابر عوامل موقعیتی و تلاش های بازاریابی رقبا ایستادگی می کنند. وفاداری به برند دارای مزایای رقابتی برای شرکت هاست،از جمله: کاهش هزینه های تبلیغاتی وفاداری به برند کنونی مانعی برای ورود رقباست وفاداری به برند،اهرم تجاری برند برای اشغال فضای بیشتری از قفسه های مغازه هاست