برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

پخش و توزیع مویرگی کالا

توزیع مویرگی
توزیع مویرگی همان گونه که از اسمش پیداست مانند رگها و مویرگهای فرعی شریان ها( در تمام نقاط بدن انتشاریافته و خون را به سطحیترین ، داخلی ترین و دورترین و اجزاء می رساند؛ یعنی خودروهای توزیعی در تمام خیابان های اصلی و فرعی،کوچه ی کوچک و بزرگ و… محصولات را ارسال و تحویل میدهند، بعضی مواقع این موضوع تا درب منازل یا محل کار هم توسعه می یابد مثلاً شرکت ایویان در اقدامی محصولات مشتریان خود را در فرانسه، پس از اخذ سفارش، محصول موردنظر را تحویل مشتری در محل درخواست شده میدهد و در صورت تمایل بعد از رؤیت جنس در همان محل مبلغ را محاسبه و پرداخت مینماید برای همین امر نیز از خودروهای مخصوص و کوچک که بتواند به راحتی در کوچه پس کوچه های شهر حرکت و پارک نماید، استفاده می نماید

توزیع و پخش مویرگی

توزیع و پخش مویرگی

مزایای اصلی توزیع مویرگی به شرح ذیل است:
 امکان جمع آوری اطلاعات به روز از بازار هدف: رانندگان و بازاریابان معمولاً با آخرین حلقه نظام توزیع در ارتباطاند و میتوانند نظرات مشتریان را روزانه جمع آوری و انتقال دهند . اصطلاحاً چشم و گوش سازمان فروش هستند

 امکان شناسایی بازارهای بالقوه و جدید: همانطور که قبلاً گفته شد رانندگان و بازاریابها در سطح شهر و بازار هم هروزه درحرکت اند و میتوانند محلهای جدید و تازه تأسیس و یا تغییر کرده را پیدا و اعلام کنند.
 امکان کاهش قدرت چان هزنی و کاهش امکان بازی باقیمت ها: عمده فروشان به دلیل خریدهای کلان، قدرت چانه زنی بیشتری داشته و امتیاز بزرگتری از شرکت ها دریافت میکنند و دیگر خرده فروشان باقیمت تخفیفی که از توزیع کننده یا شرکت مادر گرفتند نمیتوانند زیر قیمت توزیع کننده بفروشند چون معمولاً عمده فروشان با تخفیف خوبی که از تولیدکننده می گیرد میتواند بر اساس سیاست خود عمل نماید.
 امکان ارتباط بیشتر با مشتریان: با تهیه بانک اطلاعاتی از تمام مشتریان، امکان ارتباط مستقیم و بیشتر از طرقی مثل تلفن، ایمیل، فاکس و … فراهم میشود.
 امکان کاهش از دست دادن مشتری: با از دست دادن یک عمده فروش شاید ضمن از دادن یک مقدار ثابت فروش، قسمتی از بازار خرده فروشان رو هم از دست داد.
 کاهش ایجاد رقبای جدید: چون عرصه توزیع و پخش مویرگی امری سخت و تخصصی است و نیاز به خودروهای مناسب و سرمایه اولیه زیادی هم می باشد ازاین رو همه کس موفق به ورود و بقاء در آن نیستند.
 امکان تفویض اختیار بیشتر به عاملین یا شعبه های دیگر

 

سیستم توزیع مویرگی در ایران:
توزیع مویرگی در ایران روش انجام ۳به معمولاً میشود که به شرح زیر است:
 روش فروش سرد: این روش مناسب شرکتهای است که قبل از ارسال کالا با مشتری در خصوص میزان و مقدار و مبلغ معامله و نحوه پرداخت توافق لازم را انجام دادهاند که اصطلاحاً به آن روش ثبت سفارش نیز گفته میشود.
 روش فروش گرم: این روش مناسب شرکتهایی است که در زمان تحویل کالا مقدار قطعی فروش را مشخص مینمایند.
 روشی دیگر که تلفیقی از ۲ روش قبلی است حاصل میگردد

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

مدیریت فروش مویرگی- پخش و توزیع مویرگی

عوامل موثر بر توزیع مویرگی

ناوگان حمل و نقل:  ترابری و لجستیک یکی از عوامل اصلی و ...