۹ گام برای توسعه هویت یک برند
برای بازاریابی یک محصول ، یک سازمان یا یک ایده وهر چیزی دیگر شما ابتدا باید برند خود را تعریف کنید . زمانی که برند خود را تعریف میکنید میتوانید پایهای برای تمام تلاشهای بازاریابی و استراتژیهای خود ایجاد کنید . تعریف برند شما به عنوان عصای اندازهگیری شما در هنگام ارزیابی به عنوان مواد بازاریابی و استراتژیها عمل میکند . برای شروع فرآیند باید صادقانه و متفکرانه به سوالاتی که در زیر لیست کردهام پاسخ دهید.
۱. چه محصولاتی و یا خدماتی ارائه میکنید ؟ ویژگیهای خدمات یا محصولات ارائهشده کدامند ؟ (مطمئن باشید که به اندازه ممکن است .)
۲. ارزشهای اصلی محصولات و خدمات شما چیست ؟ ارزشهای اصلی شرکت شما چیست ؟ زمانی که درباره ارزشها فکر میکنید ، درباره ” اهمیت آن ” برای خود و مخاطبین خودتان فکر کنید .
۳. ماموریت شرکت شما چیست ؟ این مساله اغلب درباره مسائل اخلاق کاری و استانداردها است .
۴. شرکت شما در چه چیزی تخصص دارد ؟ یعنی جایگاه شما چیست ؟
۵. مخاطبین بازار هدف شما چه کسانی هستند ؟ شناسایی کسانی که به محصولات و خدمات شما جذب میشوند .
۶. شعار شرکت شما چیست ؟ شعار شما چیست ؟ سعی کنید شعار انتخابی شما کوتاه باشد .
۷ .یک بار به شش سوال اول پاسخ دهید , شخصیتی برای شرکت خود ایجاد کنید که به وضوح محصولات یا خدمات شما را نشان میدهد . بپرسید , چه خصوصیاتی شما را از رقابت جدا میکند ؟ آیا شخصیت شرکت شما خلاق , سنتی , دستی , پرانرژی یا پیچیده است ?
۸- اکنون که شما شخصیتی ایجاد کردهاید (شناسه هویتی ) زمان آن است که یک رابطه با بازار هدف خود ایجاد کنید تا در مرحله ۵ تعریف شود . شخصیت شما چگونه به مخاطب بازار هدف شما واکنش نشان میدهد ؟ چه خصوصیاتی برای مخاطب شما وجود دارد ؟ کدام ویژگیها و کیفیتها توجه چشم اندازهای بالقوه را جلب میکنند ؟
۹٫ در نهایت، پاسخ به سوالات بالا را مرور کنید نام تجاری خود را به گونه ای بسازید که نشان دهنده بخشی از شخصیت شما باشد در انتخاب آن خلاقانه عمل کنید.