برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

ارزش ویژه ی برند Brand

مفهوم ارزش ویژه ی برند

تعریف واژه نامه ی بین المللی بازاریابی از ارزش ویژه ی برند: ارزش ها،دارایی ها،سرمایه ها و ادراکات مربوط به یک محصول،خدمت یا ایده که به آن اختصاص می یابد و به وسیله سازنده آن محصول،خدمت یا ایده ترویج داده میشود.ارزش ویژه ی برند به اعهدات و مسیولیت هایی که با برند مرتبط است نیز اطلاق میشود. تعریف دیدگاه)مصرف کننده(محور از ارزش ویژه برند:ارزش ویژه برند،وضعیت و قدرت برند و توانایی آن برای براورده کردن و بالا بردن انتظاراتی است که مصرف کنندگان از این انتظارات برای تعریف گروه محصول ایده آل استفاده می کنند و این امر بیانگر این است که چگونه پیشنهادات گروه محصول را مقایسه میکنند و سرانجام اینکه به خرید این گروه از محصول می پردازند. برند ها به عنوان دارایی ارزشمند و بلند مدت شرکت ها باید مدیریت شوند.در بازاریابی مصرف کننده،برندها نقاط اولیه تمایز بین پیشنهاد های رقابتی هستند و میتوانند برای موفقیت شرکت ها به عنوان عوامل بحرانی به شمار بیایند ,wood)
(۲۰۰۰٫وود همچنین بیان می کند تلاش در جهت تعریف روایط بین مشتریان و برندها به پیدایش مفهوم ارزش ویژه ی برند منجر شد. از نظر(۱۹۹۱ ,Aaker)ارزش ویژه ی برند عبارت است از:دارایی)یا بدهی(برند،که به نام یا نماد یک برند وابسته است و به ارزش کالا یا خدمات می افزاید یا از آن میکاهد.آکر مفهوم ارزش ویژه برند را با ترکیب جنبه های نگرشی و رفتاری بیان نموده و احتمالا جامع ترین چهارچوب را برای بررسی ارزش ویژه برند ایجاد کرده است.مدل مفهومی آکر رایج ترین مدل پذیرفته شده در زمینه ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتری اسات.

آکر بیان میکند که ارزش ویژه برند شامل پنج عامل اولیه به منظور خلق ارزش برای شرکت و مصرف کنندگان است:

۱٫وفاداری به برند

۲٫آگاهی از برند،

۳٫کیفیت دریافت شده

،۴٫وابستگی به برند

،۵٫دارایی های اختصاصی دیگر برند

 

 

متغیر های موثر بر ابعاد ارزش ویژه برند نیز شامل:تبلیغات،قیمت،ترفیعات قیمتی،خانواده می باشند.

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

فرآیند تبلیغات اثربخش

کتاب مدیریت استراتژیک تبلیغات دکتر احمد روستا دکتر علی خویه تبلیغات فعالیتی ...