- قیمت گذاری
یکی از مهمترین فعالیت های مدیریت بازاریابی بینالمللی تصمیم گیری در مورد تعیین قیمت های فروش است.
- استراتژی قیمت گذاری
منظور از استراتژی قیمت گذاری، سیاست کلی شرکتها در زمینه قیمت گذاری است و با تاکتیک هایی که شرکت برای یک دوره زمانی محدود یا برای یک محل معین به آن متوسل می شود فرق دارد. استراتژی قیمتگذاری یک خط مشی اساسی است که در برنامه بازاریابی تثبیت شده است.
- روش های قیمت گذاری
عمده ترین روش های قیمت گذاری را می توان به شرح زیر بیان کرد:
- *روش قیمت گذاری رقابتی
- *روش قیمت گذاری بر اساس بازار
- *روش قیمت گذاری بر اساس هزینه
- *روش قیمت گذاری متفاوت
- *قیمت گذاری روانی و تصویر ذهنی
- *قیمت گذاری بر اساس توزیع
- * دامپینگ
- روش قیمت گذاری براساس دامپینگ
دامپینگ عبارت است از وارد نمودن کالایی به بازار کشور دیگر و فروش آن به بهایی کمتر از ارزش عادی آن به صورتی که به محصولات موجود در داخل کشور لطمه زده و یا باعث به تعویق افتادن ایجاد محصولات جدید شود.