برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

تاثیر نام تجاری مناسب در جذب مشتری

در خصوص تاثیر نام تجاری و انتخاب لوگو مناسب، بسیار بحث شده و به موازات این موضوع مدیران روابط عمومی و بازاریابی شرکت ها و سازمان های بزرگ توانسته اند با انتخابی مناسب به خوبی برای سازمان مطبوع خودشان کسب سود و در آمد نمایند. همان طور که می دانیم آمیخته بازاریابی یا همان ۴P که از اصول مهم و اساسی بازاریابی محسوب می شوند عبارت اند از:

  • Product (محصول)
  • Price (قیمت)
  • Promotion (ترفیع)
  • Place (مکان و توزیع)

به موازات آمیخته بازاریابی به Pهای دیگر هم اشاره شده همچون:  Process ,Packaging ,People ولی یک نکته بسیار مهم وجود گزینه ای جدید در موفقیت برند و در نهایت شرکت آن هم P دیگری که اصطلاحا به آن Purple Cow  یا گاو بنفش گفته می شود. اشاره مستقیم مفهوم این اصطلاح جدید این است که: دیده شو.

Purple-Cow-compressed

این موضوع با ایجاد یک تمایز درست و منطقی در برابر سایر رقبا برای اینکه به چشم بیاییم و در انبوه رقبا دیده شویم قابل توضیح است؛ همانطور که می دانیم گاو هایی بارنگ ها سفید و قهوه ای و حتی سیاه وجود دارند حال اینکه یک گاو با رنگ جلب کننده بفش در یک گله گاو قرار گیرد و به راحتی قابل تشخیص است و این امر میسر نخواهد جز با ارائه محصولی جدید و با کیفیت و یا داشتن نام تجاری خوب به همراه لوگوی مناسب که دو مورد آخر موضع دو بخش بحث می باشند که در بخش اول به نام تجاری می پردازیم؛ اشاره ای خلاصه وار به موارد مهمه در بحث نام تجاری (برند) و تعمیم درست آن در جذب مشتری به شرح ذیل با شما دوستان در میان می گذارم….

  • تاثیر نام تجاری مناسب در جذب مشتری

با توجه به توضیحات داده شده انتخاب نام تجاری مناسب باعث جذب مشتریان بیشتری خواهد شد از این جهت با بررسی نام های تجاری مطرح دنیا مهمترین ویژگی های زیر شناسایی شد:

۱- تعداد سیلاب ها و واژه های یک اسم تجاری مهم می باشد، به علت اینکه امروزه شرکت های بزرگ نام های تجاری طولانی تری رو برای خودشان ار قبل انتخاب کردند بهتر است نام هایی با تعداد واژه های کمتر و کوتاه تر انتخاب شود و اگر طولانی شد با سیلاب های پیوسته و دارای اهنگ مشخص برگزیده شود مانند:  کوکاکولا

Coca-Cola_2921919b-compressed

۲- بتواند در ذهن شخص مخاطب (مشتری) نقش ببندد به طوریکه یادآوری اسم در ذهن فرد راحت تر صورت پذیرد، به این توضیحات دقت کنید:

  • الف) با انتخاب اسم کوتاه که در مورد قبل توضیح داده شد و یا با کمک خلاصه نوشتاری و کوتاه نویسی  که معمولا اولین حرف از واژه ها برگزیده می شود صورت می پذیرد. مانند: نام تجاری Skype از جمله کوتاه  “Sky Peer to Peer” گرفته شده است (آسمان جفت به جفت).
  • ب) بتواند مفهوم خاصی را برساند. مانند: اصطلاح Sony از دو کلمه الهام گرفته است، “Sonus” یک کلمه لاتین به معنای صدا و یک اصطلاح عامیانه آمریکایی “Sonny” به معنای نوجوان زرنگ.
  • ج) ترکیبی از کلمات با معنی باشد. مانند: Verizon یک ترکیب از دو عبارت است، Veritas (کلمه لاتین برای “حقیقت”) و horizon (افق).

222-compressed

۳- با موضوع فعالیت شرکت یا سازمان شما در ارتباط باشد و بتواند جنبه اصلی محصول شرکت را بیان کند مانند: استفاده اولیه شرکت سامسونگ قبل از معروف شدنش از نام سامسونگ دیجیتال بروی محصولات خود.

۴- سلیس و راحت بیان شود. مانند: املای نام تجاری Sony و مقایسه ان با نام تجاری Hiesense که به نظر نام تجاری سونی راحت تر نگارش می شود.

۵- انتخاب نام تجاری با تلفظی خاص و منحصر به فرد با کمک جابجایی یا تبدیل یک یا چند حرف. مانند: کلمه Telegraph را به Telegram تبدیل‌شده است.

در این نوشته سعی شد به اختصار در خصوص نحوه انتخاب نام تجاری خوب اصل مطلب بیان شود البته عدم استفاده از مواردی همچون: تخصیص ندادن یک محدوده خاص جغرافیایی به اسم شرکت، توجه به ریشه مناسب نام تجاری، تحقیق قبل از انتخاب نام تجاری در خصوص اینکه به زبان محل قومی معنی بدی داشته باشد و عدم تقلید از شرکت های دیگر نیز حائز اهمیت می باشد. در بخش دوم تحقیق به موارد مهم در انتخاب یک لوگوی موفق می پردازیم.

 

.mrvisitor.ir

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

علی خویه مدرس بازاریابی مدرس فروش مدرس برند مدرس مذاکره مدرس بازاریابی مشاور بازاریابی فروش مشاور برند مشاور فروش حرفه ای مدرس مدیریت مشاور مدیریت

تشخیص و درمان بیماری های مدیریت بازاریابی فروش برند و بیماری های کسب و کار

خدمات مشاور و مدرس بازاریابی و فروش، استاد علی خوبه www.alikhoobeh.ir   ...