استراتژی های بازاریابی

شرکت های فامیلی و خطرات آن

  بعضی از شرکت ها، به دلایل مختلف که برای خودشان توجیه پذیر است؛ تمام یا بخش هایی از شرکت را از فامیل و آشناهای  نزدیک خود پر می کنند. غافل از آنکه چند خطر بسیار بزرگ شرکتشان را تهدید می کند و طبق تحقیقات انجام شده ۹۸ درصد از کمپانی هایی فامیلی که بدون توجه به شایسته سالاری فقط از اشناها و فامیل خود استفاده کرده اند شکست ها و زیان های بسیار زیادی متحمل شده و حتی بسیاری از آنها پس از مدتی مجبور به خداحافظی از کسب و کار شده اند. خطرات شرکت های فامیلی: ۱- حاکم ...

ادامه متن »

مشاوره و آموزش در شرکت طبیعت زنده ( سینره )

      شرکت دانش بنیان طبیعت زنده در سال ۱۳۷۶ با هدف تولید محصولات با کیفیت مراقبت از پوست و مو با منشاء گیاهی بنیان نهاده شد. شرکت طبیعت زنده محصولات خود را تحت نام تجاری “سینره” به بازار عرضه نمود و پس از آن با جذب نیروهای متخصص و تلاش های مستمر در سال ۱۳۸۸ موفق به کسب عنوان برند برتر شد. در حال حاضر سینره به پشتوانه کیفیت و کارایی برتر محصولات خود، مورد تایید پزشکان متخصص و نشست های علمی معتبر در سطح داخلی و بین المللی، همچون آکادمی بیماری های پوست و مو در لندن ...

ادامه متن »

۸ استراتژی فروش B2B

نگاهی به ۸ استراتژی فروش B2B بر کسی پوشیده نیست که فروش به کسب و کارهای دیگر، مهارت های خاص خودش را می طلبد. اگر فروش B2B را همان گونه که هست نبینید، هرگز نمی توانید در آن موفق شوید. فروش B2B فروشی در میزان بالاست که در مقایسه با فروش مستقیم به مشتری، مستلزم رویکردی کاملاً جدید است. به گزارش سایت chetor زمانی که فروش B2B به درستی انجام شود، می تواند به شدت سودآور و فوق العاده باشد. هشت استراتژی فروش که در ادامه بیان می شوند، توصیاتی کاربردی از متخصصانی هستند که به طور دائم فروش های ...

ادامه متن »

برنامه استراتژیک بازاریابی و فروش

استراتژی شناسایی بازار هدف مانند مشتریان هدف، همکاران، شرکت، رقبا و شرایط و تعریف پیشنهاد ارزشی ارائه شده به مشتریان هدف، همکاران و شرکت استراتژی فروش و بازاریابی طرح ها و ایده های شرکت را به ارزش های اقتصادی تبدیل میکند .و نشان میدهند که یک شرکت چگونه با تعیین کردن جایگاه خود، در زنجیره ارزش کسب درآمد میکند. این استراتژی با طرح چند سوال اساسی باید شناسایی شود: • مشتری کیست؟ • ارزش و خواسته مشتری چیست؟ • چگونه میتوان ارزش لازم را با هزینهای مورد قبول به مشتری ارائه کرد؟ • چگونه میتوان حاشیه امنیت مطمئنی در برابر ...

ادامه متن »

استراتژی فروش(strategy sales )

بررسی انواع فروش و ارائه پیشنهاد و استراتژی فروش(strategy sales ) در این قسمت از مطالعات، به بررسی و ارائه برنامه های فروش و بازاریابی می پردازیم .به طور مختصر باید گفت استراتژی یعنی مشخص نمودن یک سری اقدامات از قبل تعیین شده و مشخص کردن منابع مورد نیاز آن جهت رسیدن به اهدافی که باز هم از قبل مشخص شده است .در واقع چه می خواهیم، به کجا می خواهیم برویم و به چه روش هایی . اکثر شرکتها زمان کافی را برای بررسی تمام عوامل مؤثر در فروش خود صرف نمیکنند و تلاش نمیکنند که اشتباهاتشان را جست ...

ادامه متن »

مراحل تدوین برنامه استراتژیک برای شرکت

با توجه به اینکه هدف  تدوین استراتژی می باشد لذا فرآیند تدوین استراتژی مورد بررسی قرار می گیرد و یادآور می شود که تعیین استراتژی فرآیندی دارد که مراحل آن عبارت است از تعیین ماموریت بنگاه، بررسی برای تعیین نقاط قوت و ضعف داخلی همین طور فرصت ها و محدودیت های بیرونی تحلیل عوامل کلیدی داخلی و خارجی اهداف میان برد و استراتژی های شرکت و . . . . استراتژی ها بایستی با توجه و استفاده هر چه بیشتر از نقاط قوت داخلی، کنار زدن نقاط ضعف، بهره گیری از فرصت های بیرونی کلیدی و احتراز از محدودیت های ...

ادامه متن »

ارزیابی عملکرد بازاریابی

ارزیابی عملکرد بازاریابی سیستم های ارزیابی عملکرد بازاریابی بازخوردی را، با توجه به نتایج تلاش های بازاریابی و ورودی هایی را برای تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده فراهم می آورند . در طی دهه های گذشته، سیستم های ارزیابی عملکرد بازاریابی به طور درخور توجهی توسعه یافته اند. بررسی تاریخی ارزیابی عملکرد بازاریابی بیانگر آن است که معیارهای بازاریابی در طی سال های اخیر در سه جهت سازگار تکامل یافته اند. -۱از معیار های مالی به معیار های غیر مالی؛ -۲از معیار های خروجی به معیارهای ورودی؛ -۳از معیارهای تک بعدی به معیار های چندبعدی. شاخص سهم بازار، ...

ادامه متن »

طرح ریزی و برنامه ریزی استراتژی سازمان و شرکت

مدیریت استراتژیک - برنامه ریزی استراتژیک strategic

طرح ریزی و برنامه ریزی استراتژی سازمان و شرکت

ادامه متن »

ایجاد مزیت رقابت و استراتژی‌های سازمانی

مایکل پورتر، استاد دانشکده تجارت دانشگاه هاروارد و  از صاحب‌نظران حوزه‌ی رقابت و استراتژی‌های سازمانی است. در این نوشته کتاب «مزیت رقابتی» پورتر مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. مایکل پورتر در کتاب «مزیت رقابتی» خود توجه‌اش را از یک دیدگاه صنعت محور به دیدگاه شرکت محور تغییر می‌دهد. نویسنده مدلی را برای استراتژی سازمانی معرفی می‌کند که به طور مستقیم از اقتصاد صنعتی ریشه می‌گیرد. در اقتصاد، شرایط و مشخصات یک بازار و یا صنعت را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند. مدل «ساختار، رفتار،کارایی» در اقتصاد صنعتی، بیان می‌کند که ساختار صنعت بر اساس شرایط تعیین میشود. بنابراین ...

ادامه متن »

بررسی استراتژی تمایز پورتر

استراتژی محصول جدید

بررسی تأثیر عملکرد استراتژی تمایز پورتر بر عملکرد سازمانی از طریق بسته بندی کالاها در شرکت های مواد غذایی آستان قدس رضوی   چکیده امروزه رقابت گسترده موجود در بازار،شرکت ها را ناگزیر از بکارگیری استراتژی هایی جهت رویارویی با این رقابت نموده است. بدون شک بکارگیری این گونه استراتژی ها نه تنها از تأثیر قابل ملاحظه ای بر بسته بندی کالاها به عنوان بخشی از محصول شرکت ها برخوردار است، بلکه این امرمتعاقباً بر عملکرد شرکت ها نیز تأثیر گذار است. هدف از این تحقیق پیمایشی، بررسی اثر استراتژی پورتر بر عملکرد سازمانی از طریق بسته بندی کالاها بوده ...

ادامه متن »