برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

برنامه استراتژیک بازاریابی و فروش

استراتژی

شناسایی بازار هدف مانند مشتریان هدف، همکاران، شرکت، رقبا و شرایط و تعریف پیشنهاد ارزشی ارائه شده به مشتریان هدف، همکاران و شرکت استراتژی فروش و بازاریابی طرح ها و ایده های شرکت را به ارزش های اقتصادی تبدیل میکند .و نشان میدهند که یک شرکت چگونه با تعیین کردن جایگاه خود، در زنجیره ارزش کسب درآمد میکند. این استراتژی با طرح چند سوال اساسی باید شناسایی شود:
مشتری کیست؟
• ارزش و خواسته مشتری چیست؟
• چگونه میتوان ارزش لازم را با هزینهای مورد قبول به مشتری ارائه کرد؟
• چگونه میتوان حاشیه امنیت مطمئنی در برابر رقیبها ایجاد کرد؟

برنامه استراتژیک بازاریابی و فروش
• خلاصه اجرایی: بازنگری مختصری از موقعیت، هدف شرکت، مسیر عملیاتی پیشنهادی و منطق آنها را فراهم می کند.
• تجزیه و تحلیل موقعیت: ارزیابی محیطی که شرکت در آن فعالیت می کند و شناسایی بازارهای هدفی که در آن به رقابت خواهد پرداخت. بازار، مجموعه ای از خریداران و فروشندگان است. بر این اساس به شناسایی اقسام بازار می پردازیم. ارزیابی محیطی که شرکت در آن فعالیت می کند و شناسایی بازارهای هدفی که در آن به رقابت خواهد پرداخت .بازار، مجموعه ای از خریداران و فروشندگان است .بر این اساس به شناسایی اقسام بازار می پردازیم:
بازار بالقوه :در این بازار مجموعه ای از خریداران قرار دارند که به خرید واحدهای پروژه یک نوع علاقهمندى نشان مى دهند.
بازار در دسترس :در بازار در دسترس، مجموعه اى از مخاطبان قرار دارند که نسبت خرید علاقه مند هستند و علاوه بر آن داراى درآمد نیز هستند و به محصول قابل فروش دسترسى نیز دارند.
بازار در دسترس واجد شرایط :بازار در دسترس واجد شرایط از مجموعهاى از مخاطبان تشکیل مىشود که علاوه بر علاقه مندی، صاحب درآمد بودن و دسترسی، از شرایط لازم براى خرید نیز برخوردار هستند.
بازار تسخیرشده :بازار تسخیرشده مجموعه اى از خریداران است که در حال حاضر از واحدهای پروژه خرید نموده اند.
بازار هدف :قسمتى از بازار در دسترس واجد شرایط است که شرکت براى فعالیت انتخاب مىکند.
هدف شناسایی هدف اولیه شرکت، تعریف کانون تمرکز آن مانند تحقق فروش پروژه و معیارهای اساسی مانند کمیت درآمد و سود خالص مورد نظر و شناسایی چارچوب زمانی در تامین آن

 

علی خویه

مدرس بازاریابی و فروش

استاد بازاریابی و فروش– سخنران برتر همایش های و سمینارهای بازاریابی ، فروش و برندینگ

مشاور فروش و بازاریابی بیش از صدها برند مطرح در خاورمیانه

مجری بزرگترین برنامه های فروش، برندسازی و بازاریابی در سطح کشور برای کمپانی ها و شرکت های ملی و بین المللی

۱۸ سال تجربه ی اجرایی موفق در زمینه های بازاریابی، فروش، برندینگ و مدیریت

مولف و مترجم ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع

 

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

دکتر علی خویه مشاور و مدرس مدیریت بازاریابی مدیریت فروش مدرس برند مهندسی فروش

مهندسی مجدد مدرس فروش مشاور فروش دکتر فروش – دکتر علی خویه

باز تعریف و مهندسی مجدد مدرس فروش مشاور فروش دکتر فروش – ...