مدیریت بازاریابی

شروع عملیات بازاریابی و فروش

روش های افزایش فروش sales increase

نویسنده: پیتر جونز مترجم: غلامرضا کیامهر شما همچنین نیازمند ایجاد برند و هویت برای کسب و کار خود و تهیه طرح جزئیات بازاریابی برای یک سال آینده هستید و باید به برآورد هزینه‌ و درآمدی که در آن بازه زمانی به دست خواهید آورد، بپردازید. متاسفانه طی سالیان گذشته من بارها با کارآفرینانی سروکار داشته‌ام که بدون داشتن طرح و نقشه لازم برای بازاریابی از من دعوت به سرمایه‌گذاری روی ایده خود کرده‌اند. کاملا طبیعی است که هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به همکاری با چنین کارآفرینانی نمی‌شود. آنها موضوع بسیار مهم بازاریابی را که شیشه عمر هر کسب و کار محسوب ...

ادامه متن »

۵اصل مهم بازاریابی

بازاریابی، جذب مشتری، افزایش فروش، دوره های بازاریابی

اکثر بازاریابانی که از استراتژی بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند، از عدم موفقیت خود شکوه دارند. در برخی از موارد هم فرآیند به گونه‌ای است که به ماهیت بازاریابی محتوا به دیده شک و تردید نگریسته می‌شود. اما این پرسش مطرح است که اگر بازاریابی محتوا شیوه‌ای است نوین و توسعه یافته به طوری که بیش از ۹۰ درصد صاحبان کسب‌وکار از آن استفاده می‌کنند، چرا برخی آن را شیوه‌ای بی‌اثر و ناکارآمد می‌دانند؟ آن‌طور که مشخص است، این روش از بازاریابی، شیوه‌ای نیست که در همه جا شکست خورده باشد. این تحلیل افراد بوده که آن را روشی ناکارآمد جلوه ...

ادامه متن »

مدیریت کسب‌وکار با رویکرد انسانی

نویسنده: باربارا هین مترجم: سیدحسین علوی لنگرودی   بخش اول از قرن‌ها پیش رفتارهای جدی و مردانه‌ای همچون تصمیم‌گیری‌های مقتدرانه و خشن بودن در عرصه رقابت به عنوان رفتارهای استاندارد و پذیرفته شده در دنیای مدیریت و کسب‌وکار شناخته می‌شده و می‌شود. در مصاحبه‌های شغلی یکی از ملاک‌های انتخاب داوطلبان، داشتن اقتدار و صلابت لازم در اتخاذ تصمیم و اجرای دقیق و بی‌چون و چرای آن است. علاوه‌بر این، یکی از امتیازات و اولویت‌ها در ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران به جدی و تا حدی خشن بودن آنها در محیط کار و عدم دلسوزی آنها مربوط می‌شود. در این ساختار ...

ادامه متن »

فروش حرفه ای

بخش دوم ۵٫ به‌طور منظم و صادقانه، نتایج به‌دست آمده را اندازه گیری کنید. معمولا فروشندگان معمولی، تحمل حقایق را ندارند. آنها از اینکه نتایج عملکرد کاری ماه گذشته خود را مرور کنند به شدت طفره می‌روند، مگر آنکه در آن ماه عملکرد فروش خوبی داشته باشند! اما فروشندگان فوق حرفه‌ای به خوبی می‌دانند که راز موفقیت فروش در مرور اعداد –چه خوب و چه بد-است، چرا که اعداد همیشه چیزی برای یادگیری در درون خود دارند. فروش شما صعودی است؟ این خیلی خوب است. اکنون باید کاری کنید که این عملکرد را حفظ کنید و آن را توسعه دهید. ...

ادامه متن »

چگونه مدیر بازاریابی شویم؟

  بسیاری از بازاریاب‌ها در اموری مثل شناخت مشتری، ارتباط برند و کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی عملکرد عالی دارند. اما خیلی از آنها آرزو دارند درون شرکت‌های خود جذبه بیشتری ایجاد کنند و سخت تلاش می‌کنند به رشد کسب‌وکارشان کمک کنند، اما این تلاش‌ها همیشه به معنی نفوذ داخلی بیشتر نیست. همه رهبران بازاریابی موفق ویژگی‌های مشترکی دارند: آنها به شرکت‌های خود امکان می‌دهند نیازهای مشتریا‌ن‌شان را با نیازهای خودشان به عنوان یک کسب‌وکار ارتباط دهند. یافتن این هم‌پوشانی از طریق تضمین اینکه تیم بازاریابی بر آنچه برای مدیرعامل و نیز برای مشتریان مهم است متمرکز می‌شود، اولین قدم در راه ...

ادامه متن »

چالش های بازاریابی

دکتر علی خویه مشاور شرکت های معتبر ملی و بین المللی در حوزه بازاریابی فروش و برندسازی

وقتی راجع به رشد یک کسب‏و‏کار صحبت می‏کنیم، باید به تفاوت مراحل مختلفی که یک شرکت از نظر چرخه عمر کسب‏وکار پشت سر می‏گذارد آگاه باشیم، زیرا هر کدام از این مراحل چالش‏های خاص خود را داشته و به استراتژی‏ها و تاکتیک‏های بازاریابی متفاوتی نیاز دارند. مهم است که بدانید کسب‏وکار شما به‌طور مداوم در حال تغییر است و رشد کسب‏وکارتان با سرعتی یکنواخت همراه نخواهد بود. در ادامه آن دسته از چالش‏های بازاریابی که در مراحل مختلف چرخه عمر کسب‏وکارتان با آن مواجه خواهید شد را برشمرده‏ام و پیشنهادهایی برای انتخاب استراتژی‏های بازاریابی ارائه کرده‏ام:   ۱) مرحله آغاز ...

ادامه متن »

بهبود و توسعه ی استراتژی های بازاریابی

برنامه‌ریزی منابع سازمانی (Enterprise resource planning)

  قصد دارید شروع دوباره‌ای برای بازاریابی شرکت خود داشته باشید. این خیلی عالی است!‌ اما اگر تصمیم به کسب نتایج بهتری نسبت به گذشته دارید، نیاز است رویکردهای متمایزی اتخاذ کنید. در این نوشتار مجموعه‌ای از اقدامات برای بهبود و توسعه راهبردهای بازاریابی ارائه می‌شود: ‌ ۱) برای موفقیت در بازاریابی منابع کافی اختصاص دهید یکی از مهم‌ترین موارد اثرگذار بر موفقیت راهبردهای بازاریابی، تخصیص منابع مناسب برای آن است. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی منابع (کارکنان و پول و…) ‌برای رسیدن به اهداف تعیین شده اختصاص داده‌اید. اندازه بودجه بازاریابی به میزان دسترسی شما به منابع ...

ادامه متن »

مدیریت برند در هزاره سوم

مدیریت مدرن برندینگ استراتژی تکنیک و تاکتیک در دنیای امروز برندسازی تهیه و تدوین مشاورو مجری: علی خویه مدرس دانشگاه، متخصص و کارشناس ارشد برند، مولف و مترجم کتاب مدیریت و مهندسی برند، ۱۸ سال تجربه حرفه ای در حوزه برندسازی و مدیریت برند مشاور برندهای معتبر در سطح بین المللی، سخنران برتر چندین سمینار مختلف، مشاورو مجری ساخت توسعه تقویت و ارزشگذاری برند WWW.KHOOYEH.IR WWW.IBMA.IR   کودکی متولد شد، پدر و مادر کودک به او نگاهی کردند و می‌خواستند صدایش کنند. نام او را چه بگذارند؟ چه صدایش کنند؟ چه نامی برازنده او است؟ نام او برگرفته از چه ...

ادامه متن »

دیدگاه های مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی را کوششی آگاهانه برای دستیابی به نتایج مبادله مطلوب با بازارهای مورد نظر می‌دانند. سازمانها فعالیت‌های بازاریابی خود را بر اساس پنج دیدگاه قرار می‌دهند، این دیدگاه‌ها عبارت اند از: تولید، محصول، فروش، بازاریابی و بازاریابی اجتماعی. ● دیدگاه تولید: گرایش تولید یکی از قدیمی‌ترین فلسفه‌ها برای رهنمود دادن به فروشندگان است. گرایش تولید بر پایه این فرض بنا شده است که مصرف‌کنندگان خواهان محصولاتی هستند که در دسترس بوده، استطاعت خرید آن را داشته باشند؛ بنابراین مدیریت باید فعالیت خود را بر بهبود کارایی تولید و توزیع متمرکز کند. هنوز هم دیدگاه تولید یکی از دیدگاه‌های مفیدی ...

ادامه متن »

نیاز مدیران به درک ارزش‌های فرهنگی نمایندگان فروش

مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد کارمندانی که محصولات نوآورانه را ارائه می‌دهند، مسوولیت خطیری به عهده دارند؛ اما این کارمندان می‌توانند توسط مدیران‌شان تشویق شوند و این تشویق انگیزه‌های آنها را برای رسیدن به موفقیت افزایش می‌دهد. مشاهده محصولات نوآورانه آنها در قفسه فروشگاه‌ها، یک اولویت مهم و یک استراتژی کلیدی رشد برای بسیاری از شرکت‌ها است. اما تجاری کردن این محصولات نوآورانه به هیچ‌وجه آسان نیست. فروش محصولات ثابت آسان است؛ چرا که مصرف‌کنندگان با آنها آشنایی دارند و می‌توانند نسبت به آنها اهمیت نسبی قائل شوند. اما گجت‌های نوظهور یا ارائه‌های جدید از کالاها، می‌توانند برای نمایندگان فروش پیچیده و ...

ادامه متن »