دیمتل تکنیک دیماتل توسط موسسه )Memorial Bettelle ( بین سال های ۱٫۱۹ و ۸٫۱۹ ایجاد شد و برای مطالعه و حل مسائل پیچیده و درهم تنیده مورد استفاده قرار گرفت و با این هدف معرفی شد که اسنفاده مناسب از روش های تحقیق علمی،می تواند ساختار پیچیده مسائل را بهبود بخشد و در شناسایی راه حلهای علمی با ساختار مراتبی مشارکت نماید) ,Shieh ۰۲۰۲, Huan ,wu( تکنیک دیماتل مبتنی برنمودار های است که می تواند مولفه های دخیل را به دو گروه علت و معمول تفکیک نمایند.این نمودار ها روابط وابستگی میان عناصر یک سیستم را به تصویر میکشد. نمودار ...
ادامه متن »بازاریابی، فروش و برندسازی صنعت کاشی و سرامیک در ایران
صنعت کاشی و سرامیک ایران و مدیریت بازاریابی و مدیریت برند مقوله ی مدیریت بازاریابی موفق در صنعت کاشی و سرامیک ایران که با ذینفعان متعددی نظیر مالکان صنایع و کارخانجات ،مدیران ارشد وعالی،متخصصان و کارشناسان بخش های بازاریابی و فروش و عاملان نمایندگی های فروش و نصابان کاشی و سرامیک و مصرف کنندگان نهایی در حال فعالیت است و از نظر نگارنده حلقه ی مفقوده ی موفقیت در بازارهای داخلی و بین المللی عدم هماهنگی و همگرایی درست سه اهرم برندسازی و بازاریابی و فروش در ایران است. متاسفانه فضاهای ذهنی مناسبی از هیچ کدام از این اصطلاحات در ...
ادامه متن »ترفیعات فروش
-ترفیعات فروش شاید در بین آمیخته های بازاریابی چهارمین پی یا همان ترفیع، در نگاه اول درک مفهومش مشکلتر باشد. ترفیع آن دسته از اقداماتی است که به منظور ایجاد ارتباط با مشتری صورت میگیرد. این ارتباط به منظور ایجاد احساس و ادراک مثبت در مشریان هدف صورت میگیرد. در نگاه کاتلر و آرمسترانگ، ترفیع به مجموعه اقداماتی اطلاق میشود که به بیان و افشاء محصول میپردازد و با آن مشتریان هدف را به خرید محصول راضی مینماید. . از این رو ترفیع شامل مواردی چون برنامه های تبلیغاتی، سیاست–هایی جهت برقراری روابط مناسب با مشتریان، برگزاری نمایشگاههای تجاری، اعطای ...
ادامه متن »مفهوم بازاریابی اجتماعی
مفهوم بازاریابی اجتماعی این مفهوم جدیدترین مفهوم از این مفاهیم پنجگانه است . تاکید این مفهوم بر این است که سازمان میبایست بقا و بهبود رفاه مشتری و جامعه را همزمان در نظر بگیرد
ادامه متن »طبق تحقیقات به عمل آمده، با رقابتی شدن کسب و کارها، اهمیت ارتباط مؤثر با مشتریان نیز بیشتر می شود . در این فضا از بین شیوه های مختلف ارتباط با مشتری نظیر تبلیغات، روابط عمومی، فروش شخصی، پیشبرد فروش و بازاریابی مستقیم، شیوه های ارتباط دو طرفه نظیر فروش شخصی و بازاریابی مستقیم مؤثرتر خواهند بود و علت آن هم تعامل دو طرفه ای است که بین بنگاه اقتصادی و مشتریان صورت می گیرد . در این ارتباط، علاوه بر اینکه بنگاه اقتصادی در شناساندن خویش به مشتری تلاش می کند تا بتواند تقاضای او را به سمت بنگاه ...
ادامه متن »اخلاق بازاریابی توصیفی
اخلاق بازاریابی توصیفی این مقاله را بخوانید: اخلاق فروش اخلاق بازاریابی اخلاق توصیفی ، مطالعه وپژوهش در باب توصیف وتبیین اخلاق افراد ، گروه ها یا جوامع مختلف است . روش بحث و تحقیق در این نوع مطالعات اخلاقی تجربی و نقلی و نه استدلالی و عقلی است . هدف از آن نیزصرفا” آشنایی با نوع رفتار و اخلاق فرد ، گروه و یا جامعه ای خاص ونه توصیه و ترغیب افراد به عمل برطبق اخلاقیات گزارش شده و یا اجتناب از آن هاست . اخلاق بازاریابی توصیفی به دنبال پاسخ دادن به پرسش هایی نظیر پرسش های زیر ...
ادامه متن »اخلاق فروش اخلاق بازاریابی
اخلاق فروش اخلاق بازاریابی چالشی ترین حوزه مورد بحث در اخلاق حرفه ای ، اخلاق بازاریابی است ، بازاریابی متهم به این است که مسلتزم دروغ ، تقلب ، بی عدالتی ، و بی توجهی به رفاه اجتماعی است . اما ازطرف دیگر بازاریابی برای کمک به اقتصاد تمام کشورهایی که به سطحی از توسعه یافتگی رسیده اند مفید است . لذا حذف بازاریابی پاسخ مناسبی به مشکلات اخلاق آن نیست . بلکه باید به دنبال تدوین و اجرای یک تئوری اخلاقی برای بازاریابی باشیم . این مقاله در پی آن است که هم دید کلی از جریانات اصلی اخلاق ...
ادامه متن »۱۰ اصل مهم در بازاریابی
نظریههای بازاریابی تقریبا هر ۱۰ سال تغییر میکنند، مگر اینکه شما «دیوید آگیلوی» باشید و نظرات شما برای مدتی طولانی نزدیک به یک قرن، قابل اتکا باشند. با اینکه بیش از ۱۵ سال از مرگ او میگذرد، ایدههای دیوید آگیلوی دربارهی بازاریابی، امروز به همان اندازه کاربرد دارند که در زمان تأسیس «آگیلوی و مادر» در ۱۹۴۸ سودمند بودند. او با سبک و سیاق «مَد مِن»گونهاش، زمانی «پرطرفدارترین مرد دنیای بازاریابی» بود. اما امروزه، شرکتها، توصیههای او را چندان جدی نمیگیرند (اغلب به دلیل مسائل مالی). در ادامه ۱۰ نکتهی بازاریابی، توصیههای یکی از بزرگترین مردان دنیای کسبوکار، همراه با ...
ادامه متن »تکنیک ها و روش های موثر پیگیری(بخش دوم)
دانلود فایل صوتی تکینک های پیگیری: مدرس: علی خویه سخنران، مدرس و مشاور مدیریت، برندینگ، بازاریابی، فروش و مذاکره مولف ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع ۱۸ سال تجربه ی اجرایی بخش دوم: افراد خوبی برای این کار انتخاب کنید. من یک داستان جالبی را برای شما تعریف میکنم. من و همسرم در یک دانشگاه با هم تدریس می کردیم هر دو نفرمان هم با هم در دانشگاه حضور پیدا می کردیم بعضی روزها هم با هم می رفتیم و ماشین من جلو بود و ماشین همسرم عقب بود، نگهبان به من اجازه ...
ادامه متن »اشتباهات بازاریابی
مدیرعامل گروه DLB میگوید: به جای تمرکز بر گروهی خاص، ابتدا تحقیقات خود را انجام داده و سپس بر افراد دارای روابط عمومی قوی تمرکز نمایید. در گزارش اخیر دانشگاه جورجیا این طور پیشبینی شده است که قدرت خرید ترکیبی (مرکب) اقلیتهای آمریکا از ۶/۱ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۰ به بیش از ۲ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۵ بالغ خواهد شد. ریکاردو دلا بلانکا بریگاتی میگوید: «با این همه افراد زیادی که به کسب و کارهای کوچک مشغول هستند، نسبت به بازاریابی در میان مشتریان اقلیت خود، چندان مؤثر عمل نمیکنند.» مدیر اجرایی DLB Group فردی ۳۹ ساله است. ...
ادامه متن »