مقالات CRM

قانون طلایی مشتری مداری

افزایش مشتری، جذب مشتری، افزایش فروش، CRM ، مدیریت ارتباط با مشتری

اینها شعار نیست واقعیت های تمام عیاری است که امروزه سازمانها بر اساس آن همیشه حق را به مشتری داده اند. “مشتری در آمریکا و در بریتانیا ، سلطان و همه کاره است. در ژاپن ، پادشاه است و بالاخره در هند رئیس است . چرا رئیس است؟ برای این که رییس می تواند در هر لحظه که بخواهد شما را اخراج میکند . هرگاه از شما و از کارتان راضی نباشد ، شما را کنار می گذارد.” “عبارت «همیشه حق با مشتری است» را به لرد سنیزبری در بریتانیا نسبت می دهند اما گفته میشود که «جان وانامیکر» مالک یک فروشگاه بزرگ در فیلادلفیا ...

ادامه متن »

مشتریان خود را بیابید

شناخت مشتریان نخستین و اصلی ترین قدم در راه تامین نیازهای آنان در قالب کالا و خدمات است. بسیاری از برندها در سراسر دنیا شناخت مشتریان را از راه هایی نظیر گفت وگوی مستقیم با مشتریان، بهره گیری از تجارت کارشناسان ماهر و همچنین استفاده از مجلات معتبر در زمینه بازاریابی دنبال می کنند. در عین حال یکی از راه های بسیار موثر و در عین حال اندکی دشوار، اجرای یک نظرسنجی دقیق است. با اینکه این روش اغلب به دشواری در اجرا مشهور است، اما بدون شک اطلاعات دقیقی از شیوه تحلیل کالای مشتریان تان در اختیار شما قرار ...

ادامه متن »

اهمیت به ارزش های مشتری

بدون  شک یکی از مهم ترین مهارت ها در بازاریابی و فروش «مهارت برقراری ارتباط با مشتری» است. برقراری ارتباط برای بازاریاب و فروشنده، یکی از پرکاربردترین مهارت ها و از لوازم اصلی موفقیت است. از منظر علم ارتباطات، باید به این نکته مهم توجه داشت که فارغ از اینکه تلاش بازاریاب و فروشنده به عقد قرارداد، به فروش یا به سود منتهی می شود یا نه، «برقراری ارتباط موثر» مهارت ارزشمندی است که «ماندگاری» کیفیت آن را تعیین می کند. یک مذاکره کننده حرفه ای هم کسی است که به تداوم یک ارتباط خوب بیشتر می اندیشد تا به ...

ادامه متن »

تکنیک های مدیریت شکایات مشتریان

   شناسایی انواع شاکیان  روشهای برخورد با مشتریان شاکی  طبقه بندی انواع مشتریان شاکی  استانداردهای برخورد با مشتریان شاکی انواع اعتراضات مشتریان روشهای ثبت شکایت توسط مشتریان ضرورت حرکت به سمت مشتری مداری تعاریف مختلف مشتری مداری هرم مشتریان (طبقه بندی مشتریان) چگونه باید از این هرم استفاده کرد. کیمیاگری بر مشتری اهمیت دستیابی به رضایتمندی مشتری چرخه رضایت مندی مشتری فرایند توسعه روابط با مشتری ابعاد کیفیت خدمات ویژگیهای فرهنگ مشتری مدار نقش کارکنان در مدیریت موفق روابط با مشتری تکنیک های شنیدن موثر از مشتری شاکی تا مشتری وفادار آشنایی با استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ در مدیریت شکایات تکنیک ...

ادامه متن »

مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)

آشنایی با روش های نوین مشتری مداری در کسب و کار امروز مراحل پیاده سازی CRM در سازمانهای گوناگون انتخاب بهترین روش پیاده سازی CRM در شرکت های دولتی و خصوصی آشنایی با جنبه ها و ابزارهای گوناگون پیاده سازیCRM مدیریت ارتباط با مشتری چه هست و چه چیزی نیست؟ ویژگی های مشتری مداری در عصرحاضر شناسایی صدای مشتری (VOC) دوره آموزشی تکنیک ها شیوه ها و اصول ارزیابی رضایت مشتریان اصول سنجش رضایت مشتریانتکنیک های مدیریت ارتباط با مشتری سرفصلهای کارگاه آموزشی CSM,CRM ابعاد ۳ وجهی CRM مدل گارتنر در پیاده سازی CRM چرخه ۴ گانه CRM استانداردهای ISO ...

ادامه متن »

نحوه ایجاد یک تجربه عالی برای مشتری

مشتریان مقدم بر هر چیز دیگرند. شرکت‌ها نیاز دارند که بفهمند مشتریان‌شان چه کسانی هستند، می‌خواهند چه کاری انجام دهند و به چه چیزهایی نیاز دارند تا از سفر خریدشان احساس رضایت کنند. خدمات، پس از مشتریان مطرح می‌شود. کارآفرینان باید دریابند مصرف‌کنندگان چگونه به حل مساله می‌پردازند و هنگام درخواست کمک چه انتظاراتی دارند. مکان در مرحله آخر قرار می‌گیرد. مهم است که بدانیم خریداران ترجیح می‌دهند در چه مکان‌هایی با کسب‌وکار ما در تعامل باشند.   بازاریاب‌هایی که از این اصول بنیادین درک کاملی دارند، نسبت به بقیه افراد دارای یک مزیت رقابتی مهم هستند. در عصر دیجیتال ...

ادامه متن »

مشتریان چه چیزی می خواهند

  با ایجاد تجربیات استثنایی برای مشتریان‌تان، خود را از سایر رقبا جدا کنید آگاه‌ترین مدیران اجرایی همواره این سوال را از خود می‌پرسند که «مشتریان ما چه می‌خواهند». شرکت‌های پیشرو می‌دانند که آنها در فضای کسب‌وکاری هستند که مبتنی بر «تجربه مشتری» است و می‌دانند که چگونگی ارسال‌های یک شرکت برای مشتری به اندازه آنچه ارسال می‌شود اهمیت دارد. هر زمان که مشتری با شرکت ارتباط برقرار می‌کند و به ‌صورت حضوری مراجعه می‌کند، در ذهن خود قضاوتی را از شرکت شکل می‌دهد که یا منجر به بازگشت وی به شرکت برای خرید بیشتر و توصیه و معرفی شرکت ...

ادامه متن »

ضرورت وجودی مراکز ارتباط با مشتریان بانکی

بانک

معرفی مراکز ارتباط با مشتریان بانکی مرکز تماس طبق تعریفی ساده عبارت است از سیستمی تعاملی که امکانات متنوعی را برای برقراری ارتباط بین ارائه‌کننده خدمت و مشتریان، امکان‌پذیر می‌سازد. نوع کلاسیک مراکز ارتباط با مشتریان، مرکز تلفن است که در آن مجموعه‌ا‌ی از نمایندگان با استفاده از تلفن به ارائه خدمت به مشتریان مشغول اند. امروزه با پیشرفت‌های تکنولوژیک، علاوه بر تلفن، ابزار ارتباطی متنوع‌تری نظیر پستهای الکترونیکی و اینترنت نیز به این عرصه وارد شده‌اند. هدف از تشکیل مراکز ارتباط با مشتریان: با مطالعه اهداف مطرح شده در مراکز ارتباط با مشتریان بانکی می‌توان این اهداف را در ...

ادامه متن »

ارتباط تعامل سازگار سازمان با مشتری

«نوآوران موفق از مشتریان و ارباب رجوع نمی‌خواهند که چیزی یا کاری متفاوت انجام دهند، بلکه از آنها درخواست می‌کنند تا شخصی متفاوت باشند». آیا این مشتریان هستند که نوآوری‌ها را می‌پذیرند یا اینکه نوآوری‌ها خود محرک پذیرش در مصرف‌کنندگان هستند؟ این پرسشی است که سال گذشته در یکی از مقالات FastCompany  به آن پرداخته شد. بنا بر نقل قول ذکر شده، مقاله استدلال می‌کند که نوآوری‌ها مصرف‌کنندگان را به یافتن روش‌های جدید تفکر و انجام کارها وامی‌دارند. ادعای Schrage  قانع‌کننده است، اما پرسشی که در این میان مطرح می‌شود این است که: سازمان‌ها با نوآوری‌هایی که مصرف‌کننده ناآگاه را ...

ادامه متن »

تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل

صنعت گردشگری از جمله صنایعی است که بسیار وابسته به جذب کمی مشتریان است و تعدد مشتریان می‌تواند سهم بازار هر موسسه گردشگری را افزایش دهد. از همین‌رو است که موسسات گردشگری در گردآوری بانک‌های اطلاعاتی مختلف کوشش و سعی می‌کنند ظرفیت بیشتری از افراد را (البته در حوزه بازار هدف خود) در معرض فعالیت‌های بازاریابی خود قرار دهند. این موسسات پس از جمع‌آوری اطلاعات (که در مرحله اول و در مرحله ابتدایی می‌تواند اسامی کل جمعیت یک شهر باشد!) آنها را بهینه‌سازی می‌کنند و در دسته‌بندی‌های مختلف جایگذاری می‌کنند. این دسته‌بندی به واحد بازاریابی کمک می‌کند تا با موقعیت ...

ادامه متن »