وفادارسازی مشتریان

۳ روش برای وفادارسازی مشتریان

۳ راه وفادارسازی مشتریان «این محصول به درد شما نمی خورد»؛ بسیاری از تجار به مشتریانی که در زمره موردنظر و اصلی آنها قرار نمی گیرند، این عبارت را می گویند. در اکثر مواقع، این روش بیانگر رفتار غیرمحترمانه و سلطه جویانه شرکت ها نیست. این اعمال و رفتارها در حقیقت با ارسال سیگنال به این مشتریان می فهماند، جای شما اینجا نیست. این یک امر بسیار خجالت آور است، زیرا تجارت معنای دربرگیرندگی حداکثری را می رساند. در نتیجه زمانی که تجار به مشتریان می فهمانند به آنها تعلق ندارند، مشتریان به دنبال شرکت های دیگری می روند که ...

ادامه متن »

تقویت ارتباط با مشتری

مترجم علی آل‌علی ۴ راهکار هوشمندانه Business News Daily برای پاسخگویی به یک پرسش مهم / چگونه ارتباط مان را با مشتریان تقویت کنیم؟ براساس گزارش موسسه روابط عمومی Edelman در طول سال گذشته شرکت های آمریکایی در رتبه بندی جهانی پنج پله سقوط کرده اند. مشکل اساسی بسیاری از شرکت ها در طول یک دهه اخیر نحوه تعامل با مشتریان است. در حقیقت با گذشت زمان حفظ مشتریان و به طور کلی مقوله مشتریان وفادار ابعاد پیچیده ای به خود گرفته است. بدون تردید حل این مشکل نیاز به اختصاص زمان و هزینه قابل توجهی دارد. شاید در نگاه نخست ...

ادامه متن »

اثر قیمت محصول بر تجربه مصرف‌کننده

اقتصاددانان سنتی انسان را موجودی با عقلانیت نامحدود فرض می‌کردند و رفتارش را به‌عنوان کنشگری در اقتصاد محدود به معادلات ریاضی می‌دانستند. اما انسان‌ها گاه تصمیماتی به دور از عقلانیت می‌گیرند که توجیهشان با معادلاتی که خواستِ بیشترین سود و کمترین ضرر را فرض اولیه خود قرار داده‌اند، ممکن نیست. برای بسیاری از ما پیش آمده است که کالا یا خدمتی را خریداری کرده‌ایم درحالی‌که از غیرعقلانی بودن بهای آن یا حتی بی‌نیازی‌مان به آن آگاه بوده‌ایم. برای مثال در جامعه ما تعارفات، چشم و هم‌چشمی‌ها و… مردم را به اخذ تصمیماتی وا می‌دارند که خود از غیرعاقلانه بودن آنها آگاهند. البته ...

ادامه متن »

مشتریان امروزی

خود را “به روز رسانی” کنید… مشتریان امروز با مشتریان گذشته متفاوتند. عجول ترند. پر توقع تر و آگاه تر و حساس ترند. آنها گزینه های بیشتری برای انتخاب دارند. تنوع بیشتری در مقابل خود میبینند. کیفیت بالا، خدمات بیشتر، قیمت مناسب، مشتری مداری بالاتر، همه ی اینها گزینه هایی هستند که در ذهن مشتریان امروزی به عنوان اولویت ها وجود دارد. هر چقدر خود را در کسب و کار خویش قدرتمند، آگاه و زبردست بدانیم، می بایست خود را با شرایط بازار و رقابت امروزی تطبیق دهیم. می بایست دانش و اطلاعات خود را بالا ببریم و از ” ...

ادامه متن »

نحوه ی ایجاد تجربیات مثبت در ذهن مشتریان

اگر شرکتی بخواهد در دنیای پر از رقابت و دگرگون امروز خود را از سایر رقبا جدا سازد و دل مشتریان بالقوه و بالفعل خود را به دست آورد و آنها را وادار سازد تا از میان تعداد زیادی از محصولات و خدمات، از محصولات و خدمات عرضه‌شده آن شرکت استفاده کنند، باید حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد. طراحی و برنامه‌ریزی‌های لازم برای نیل به این مقصود از سوی مدیریت شرکت‌ها صورت پذیرفته و سپس از طریق کارکنان شرکت به مرحله اجرا و عمل درمی‌آید. حال سوال اینجاست که این حرف جدید و متمایز چه باید باشد و چگونه ...

ادامه متن »

فنون علمی وفادارسازی مشتری

مشاوره هایپرمارکت و فروشگاه زنجیره ای

فنون علمی وفادارسازی مشتری کمپانی‌های بزرگ دنیا امروزه دریافته‌اند می‌توانند با انجام اقداماتی مشتریان کسب و کار خود را به سفیران برند خود تبدیل کنند. آنچنان که مشتری به عنوان وکیل مدافع برند، محصولات آن کمپانی را به صورت رایگان در بین مشتریان جدید تبلیغ کند. در دانش بازاریابی به این عملکرد سفیران کمپانی‌ها، مشتری‌های وفادار گفته می‌شود. تکنیکی که در ایران فقط بین تعداد معدودی از شرکت‌های بزرگ به کار گرفته می‌شود و اغلب کسب وکارهای کوچک سنتی نسبت به این ابزار کاربردی بی‌تفاوت هستند. این کسب و کارها تنها به بیان این سوال که چرا هر روز درآمدمان ...

ادامه متن »

بهترین راه افزایش فروش و جذب مشتری چیست؟

چرا باید به مشتریان موجود توجه داشته باشید؟ ارزش حفظ مشتری چقدر است اگر شما در واحد فروش کار می کنید، بدانید که پیدا کردن راه های جدید برای افزایش درآمد همیشه دور از ذهن است. هنگامی که به فروش روند صعودی به خود می گیرید، بسیاری از فروشندگان بر روی جذب مشتریان جدید متمرکز هستند در حالی که آنها به طور ویژه  و خاص باید در مورد نیاز به حفظ مشتریان فعلی  کار کنند. نکته ی جالبی که این روزها می شنویم این است که حفظ مشتریان فعلی، ارزان تر از جذب مشتریان جدید است. پس چرا بیشتر به ...

ادامه متن »

نحوه ی جذب مشتری به وسیله ی برندسازی

هزینه جذب مشتریان جدید  بسیار بیشتر از  حفظ مشتریان موجود است لذا مدیران باید بگونه ای عمل کنند که مشتریان متعهد را همواره از شرکت راضی نگهدارند ، زیرا مشتریان متعهد نه تنها بعنوان یک مشتری دائمی برای شرکت خواهند بود بلکه بعنوان یک تبلیغ کننده  برند نیز عمل می کنند . همانطور که یافته های پژوهش نشان داد ، مشتریان متعهد خود را موظف به بیان نقاط  قوت شرکت به دیگران میدانند و مشتریان بالقوه را به خرید از شرکت ترغیب می نمایند . که این یکی از مهمترین تأثیرات تبلیغات شفاهی مثبت می باشد . طبق نتایج بدست ...

ادامه متن »

رضایتمندی مشتریان و مشتریان وفادار

رضایتمندی مشتری : در رابطه با مفهوم رضایتمندی مشتری تعاریف مختلفی از سوی نظر یه پردازان بازاریابی ارائه شده است کاتلر، رضایتمندی مشتری را به عنوان درجه ای که عملکرد واقعی یک شرکت ، انتظارات مشتری را برآورده کند، تعریف می کند. به نظر کاتلر اگر عملکرد شرکت انتظارات مشتری را برآورده کند، مشتری احساس رضایت و در غیر این صورت احساس نارضایتی می کند.. چرا شرکت ها نیازمند دستیابی به رضایت مشتری است و اهمیت رضایتمندی مشتری برای شرکت ها چیست؟ برای پاسخ به این سوالات نیاز به دانستن این مطلب است که اگر مشتریان ناراضی باشند چه اتفاقی می ...

ادامه متن »

روش های موثر در حفظ مشتری

آسان‌ترین شیوه‌ی افزایش مشتری، حفظ مشتری است. یک کسب‌وکار معمولی سالانه حدود ۲۰ درصد از مشتریان خود را تنها به علت قصور در رسیدگی به آنها از دست می‌دهد. در برخی صنایع رقم این ریزش تا ۸۰ درصد هم می‌رسد. از دست دادن مشتریان، در هر دو اندازه‌ی یاد شده، هزینه‌هایی شوک‌آور به دنبال دارد. اما کسب‌وکارهای معدودی عواقب ضمنی آن را واقعا درک می‌کنند. در این نوشته تعدادی استراتژی حفظ مشتری را به شما معرفی می‌کنیم که با هزینه‌ای اندک یا در برخی موارد بدون هزینه قابل به‌کارگیری هستند. مقاله مرتبط: مهمترین عوامل موثر بر وفاداری مشتریان پشت هر ...

ادامه متن »