کتاب های علی خویه

استراتژی در کسب و کارهای بین المللی

بازاریابی بین الملل

—نقش استراتژی در کسب و کارهای بین المللی —استراتژی طرحی از عملیات است که منابع سازمان را طوری هدایت می کند که سازمان بتواند خود را به نحوی موثر و کار از رقبای خود متمایز کرده و به اهداف منحصر به فرد و با شانس موفقیت معقول دست یابد. —استراتژی در حوزه فعالیت های بین المللی، برنامه ای است که بوسیلۀ آن سازمان بتواند در مقیاس جهانی فاصله ای مطمئن از رقبای خود گرفته ,به مزیت های رقابتی منحصر به فردی دست یابد. استراتژی های بین الملل، شرکت ها را به سمت و سوی مشتری ها و بازارها و کالاها ...

ادامه متن »

راهکارها و مشکلات بازاریابی بین المللی

بازاریابی بین الملل

  راهکارها و مشکلات بازاریابی بین المللی     بهار ۱۳۹۱ فهرست مطالب عنوان………….صفحه مقدمه. ۱ تعریف بازاریابی  بین المللی.. ۱ حیطه عم بازاریاب  بین المللی.. ۴ عوامل قابل کنترل. ۴ عوامل غیر قابل کنترل خارجی.. ۵ رموز موفقیت  در بازارهای بین المللی.. ۶ تجارت بین المللی.. ۹ نظریه های اقتصاد  بین المللی.. ۱۰ نظریه بهره وری  نیروی  کار. ۱۰ نظریه عوامل تولید. ۱۱ نظریه  دوره عمر محصول. ۱۲ روند تجارت جهانی.. ۱۳ مثلث اقتصادی جهان.. ۱۶ سیاست های تشویق  صادرات.. ۱۶ مداخله  دولت ها در تجارت  بین المللی.. ۱۷ محدودیت  های تجاری.. ۱۹ آمار بازرگانی  خارجی ایران.. ۲۲ صادرات  ...

ادامه متن »

بازاریابی و مدیریت بازار

بازاریابی و مدیریت بازار تعریف بازاریابی و مدیریت بازار      بازاریابی و مدیریت بازار یکی از شاخه های مهم دانش مدیریت است که وظیفه اصلی آن شناخت نیازها و خواسته های انسانی و رفع آنها از طریق فرایند مبادله منابع می‏باشد.   انواع کالا ۱- محصولات فیزیکی ۲-خدمات ۳- ‌ایده ها، عقاید و اندیشه‏ها ۴- سازمانها، مکانها، فعالیتها عوامل تشکیل بازار ۱- عرضه کننده ۲- تقاضا کننده  ۳- نیاز یا احتیاج     ۴- قدرت خرید   تعاریف بازاریابی بازاریابی در بازرگانی پیشرفته به معنی طیف وسیعی از فعالیتهای تحقیقاتی، طراحی،‌تدارکات، تولید، بیمه، کنترل کیفیت، انبارداری، آماده سازی برای مصرف، تعیین قیمت، ...

ادامه متن »

دوره‌های آموزشی مدیریت استراتژیک و بازاریابی

علی خویه، مدرس دوره های تخصصی مدیریت، بازاریابی، برندینگ، فروش، تبلیغات و مذاکره

دوره‌های آموزشی مدیریت استراتژیک و بازاریابی   آگاهی‌ها و تفکر استراتژیک Strategic thinking and Awareness     هدف: از آنجا که آینده جهان در قرن بیست و یکم آکنده از رقابت، توسعه بازارهای نوظهور، عوامل محیطی نامطمئن، رواج تکنولوژیهای برتر و گسترش تجارت است، شرط توفیق در این میدان بهره گیری از فرصتها و رویارویی با چالشهای پیش رو است. این همه ایجاب می کند تا مدیران عالی سازمان نه تنها باید به محیط داخلی سازمان توجه کنند بلکه باید توانایی نگاه به آینده سازمان را در خود تقویت کرده و بر روی وابستگی های کلیدی سازمان و محیط تمرکز ...

ادامه متن »

تمرکز بر کیفیت محصول و خدمات

quality کیفیت

مفهوم کیفیت خدمات کیفیت خدمات یک رشته علمی نسبتا جوانی است که در حدود دو دهه از تحقیقات در این زمینه می گذرد. این واژه برای افراد مختلف معنای متفاوت دارد. بهبود تعریف کیفیت نه تنها از جهت معنایی مهم است بلکه مهم تر از آ ن هدایت کننده تلاش های کارکنان در جهت رسیدن به خدمات با کیفیت تر خواهد بود. – کیفیت عبارت است از آماده بودن خدمت یا کالا برای استفاده کننده که خود نیازمند کیفیت طراحی، انطباق، در دسترس بودن و مناسب بودن مکان ارائه خدمات است. – کیفیت هیچ و معنا و مفهومی به جز ...

ادامه متن »

معیارهای جایزه ملی کیفیت و تعالی سازمانی

             ارزش ها و مفاهیم بنیادی مدل EFQM (اساس دو جایزه ملی کیفیت و بهره وری و تعالی سازمانی EFQM در ایران) مدل  EFQM چارچوبی روشمند برای ارزیابی عملکرد سازمان ها در دو حوزه فرآیند ها و نتایج حاصل از این فرآیند مدل ها است . دستاوردهای حاصل از ارزیابی در این مدل عبارتست از نقاط قوت سازمان و زمینه های قابل بهبود آن که برای دستیابی به بهبودها. فهرستی از برنامه های اولویت بندی شده را نیز پیشنهاد می کند. بر اساس آموخته های مدیریت کیفیت جامع ١، توجه به ارزش ها و مفاهیم بنیادین هشت ...

ادامه متن »

خدمات و برنامه های جدید گروه مشاوره و آموزش دکتر علی خویه

خدمات  و برنامه های جدید گروه مشاوره و آموزش دکتر علی خویه     www.khooyeh.com www.khooyeh.ir برای شرکت ها و موسسات طرف قرارداد همکاری در سال ۱۳۹۵ خدمات گروه مشاوره و آموزش استاد خویه به شرکت های طرف قرارداد در سال ۱۳۹۵ ۱٫     تدوین و تبیین ساختار شرکت  مبتنی بر مشتری . ۲٫     آموزش فروشندگان . ۳٫     طراحی سیستم نظارت بر کار فروشندگان . ۴٫     تعیین مشتریان هدف . ۵٫     تعیین مشتریان بالقوه . ۶٫     تدوین استراتژی برخورد با مشتری . ۷٫     طراحی و تدوین سیستم نظام مند خدمات قبل از فروش .رسیدگی به شکایات مشتری .سنجش رضایت مشتری . ۸٫     ...

ادامه متن »

تهیه برنامه ی استراتژیک شرکت

یکی از مهم‌ترین تغییرات در بسیاری از شرکت‌های امروزی حرکت به سوی یک استراتژی قابلیت محور است.  شرکت‌هایی که یک «روش بازی» را همراستا با مجموعه قابلیت‌های کلیدی متمایز برای ارائه پیشنهاد ارزشی تعریف می‌کنند، از مزیت رقابتی مشخصی برخوردارند. بر همین اساس، شرکت خود شما هم ممکن است استراتژی شما را بازطراحی کند. بدون شک، شما از قبل سیستم مدیریت برنامه‌ریزی و عملکرد یا به عبارت دیگر، طرح استراتژیک و بودجه شرکتی را داشته‌اید. این سیستم، گروهی‌ از روش‌های تثبیت شده برای تخصیص هزینه‌ها و پیگیری آنها است. حتی وقتی تیم ارشد اجرایی شرکت از استراتژی قابلیت محور استفاده می‌کند، ...

ادامه متن »

کتاب مدیریت پورسانت(کارانه)

کتاب مدیریت پورسانت(کارانه)، تالیف و گردآوری علی خویه. مشاور و مجری سیستم ها و برنامه های مهندسی فروش ( هدف گذاری فروش، پورسانت(کارانه) فروش، برنامه ریزی فروش و …..) یکی از فعالیت های تیم ما www.khooyeh.ir   تدوین و اجرای آیین نامه پورسانت(کارانه) است یکی از پیچیده ترین کارهای یک سازمان فروش بستن پورسانت(کارانه) فروش و نحوه اجرای آن است برنامه پورسانت(کارانه) و آیین نامه پورسانت(کارانه) یکی از موضوعاتی است که همیشه در سازمان هایی که با فروش سرو کار دارند با حاشیه ها و مباحث زیادی درگیر بوده است پورسانت(کارانه) برگرفته از لغت فرانسوی pourcentage (پورسانت(کارانه)اژ) و به معنای درصد، ...

ادامه متن »

کتاب های بازاریابی marketing book

۱۰ اشتباه نابخشودنی در بازاریابی (نشانه‌ها و راه‌حل‌ها) شابک: ۹۷۸۹۶۴۶۸۳۹۹۵۳ نویسنده: فیلیپ کاتلر مترجم : اصغر اندرودی ناشر: دایره قیمت: ۳۸,۰۰۰  ریال سال نشر: ۱۳۸۸ موضوع: بازاریابی – مدیریت موقعیت بخش: عمومی سالن: شبستان راهرو: ۲۳ غرفه: ۱ ۱۰ اشتباه نابخشودنی در بازاریابی (نشانه‌ها و راه‌حل‌ها) شابک: ۹۷۸۹۶۴۶۸۳۹۹۵۳ نویسنده: فیلیپ کاتلر ناشر: دایره قیمت: ۱۱۰,۰۰۰  ریال سال نشر: ۱۳۹۳ موضوع: بازاریابی – مدیریت موقعیت بخش: عمومی سالن: شبستان راهرو: ۲۳ غرفه: ۱ ۱۰۰ ایده بزرگ بازاریابی از شرکت‌های پیشرو موفق در سراسر جهان شابک: ۹۷۸۶۰۰۹۰۲۶۱۳۵ نویسنده: جیم بلایث ؛ مترجم:محمد فاریابی ؛ مترجم:خلیل رضوی ؛ مترجم:لیاح غفوری ناشر: آراد کتاب ...

ادامه متن »