بازاریابی و تبلیغات در سیستم فروش خودرو به دلیل گسترش بیش از اندازه صنعت خودرو در جهان و افزایش رقابت بین خودروسازان، بازاریابی این محصول پرطرفدار بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به طور کلی بازاریابی یک محصول چگونه باید کنترل شود؟ مدیریت بازاریابی را کوششی آگاهانه برای دستیابی به نتایج مبادله مطلوب با بازارهای مورد نظر میدانند. سازمانها فعالیتهای بازاریابی خود را بر اساس پنج دیدگاه قرار میدهند، این دیدگاهها عبارت اند از: تولید، محصول، فروش، بازاریابی و بازاریابی اجتماعی. ● دیدگاه تولید: گرایش تولید یکی از قدیمیترین فلسفهها برای رهنمود دادن به فروشندگان است. گرایش تولید بر ...
ادامه متن »دوره ی اصول و ارتباط موثر با مشتری
دوره ی اصول و ارتباط موثر با مشتری -۱انواع مشتریان و نحوه ارتباط اثربخش با هر گروه -۲دسته بندی مشتریان -۳مهارتهای ارتباط با مشتریان که مخاطبان بد قلق و سرسخت -۴تکنیک های روانشناسی مشتریان -۵مهارت های روانشناسی ارتباط با مشتریان -۶شخصیت شناسی مخاطبان و نحوه برخورد با انواع شخصیت ها -۷ مهارت زبان بدن در ارتباطات -۸اصول اثرگذاری و اثر پذیری -۹آشنایی با قوانین NLP در ارتباط موثر با مشتری -۱۰ آشنایی با مهارتهای معجزه آفرین ارتباطات با مشتریان و مخاطبان -۱۱ مهارتهای ایجاد جذابیت ارتباطی
ادامه متن »نیاز مدیران به درک ارزشهای فرهنگی نمایندگان فروش
مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد کارمندانی که محصولات نوآورانه را ارائه میدهند، مسوولیت خطیری به عهده دارند؛ اما این کارمندان میتوانند توسط مدیرانشان تشویق شوند و این تشویق انگیزههای آنها را برای رسیدن به موفقیت افزایش میدهد. مشاهده محصولات نوآورانه آنها در قفسه فروشگاهها، یک اولویت مهم و یک استراتژی کلیدی رشد برای بسیاری از شرکتها است. اما تجاری کردن این محصولات نوآورانه به هیچوجه آسان نیست. فروش محصولات ثابت آسان است؛ چرا که مصرفکنندگان با آنها آشنایی دارند و میتوانند نسبت به آنها اهمیت نسبی قائل شوند. اما گجتهای نوظهور یا ارائههای جدید از کالاها، میتوانند برای نمایندگان فروش پیچیده و ...
ادامه متن »چرا با وجود سخنرانی خوب از نتیجه جلسه راضی نیستید؟
مدیریت یعنی ایجاد ارتباط. خوب یا بد، مدیران ارشد همواره جلوی چشم هستند. این مدیران چه در جلسهای تک نفره باشند و چه برای جمعیتی هزار نفره سخنرانی کنند، پیامهایی غیرکلامی به مخاطب میفرستند که نظرات کارمندان را در مورد اعتبار آنها شکل میدهد. مدیران باتجربه و الهامبخش طوری آموزش دیدهاند که ارتباطات رهبری خود را به شیوههایی دارای اهمیت مدیریت میکنند. اما تلاش آنها برای ایجاد ارتباط موثر میتواند با کوچکترین ژستهای غیرکلامی مثل شیوه نشستن آنها در یک جلسه کاری یا طرز ایستادن پشت تریبون سخنرانی، نقش بر آب شود. وقتی برای یک جلسه مهم آماده ...
ادامه متن »انواع بازاریابی
هر وقت شواهدی خواستید مبنی بر این که ” مارکتینگ ” تا چه حد گسترده و تفصیلی است، سعی کنید فهرستی از انواع مارکتینگ موجود تهیه کنید. تهیه ی فهرستی از انواع مارکتینگ در آغاز به اندازهی کافی سهل به نظر می رسد، مثل مارکتینگ جستجوی اینترنتی (سرچ مارکتینگ)، مارکتینگ ایمیلی ،مارکتینگ محصول ، مارکتینگ ویروسی – ولی چیز دیگری که باید بدانید این است که بیش از ۱۰۰ اصطلاح در این زمینه وجود دارد! من به فهرستی ازانواع مارکتینگ شامل ۱۳۱ مارکتینگ مختلف دست یافتم گفتوگوی من با دوستم مارک کپیج، الهامبخش این تصمیم بود که فهرستی از انواع مارکتینگ را گردآوری کنم. برای اینکه فهرست انواع مارکتینگ تا حدودی قابل مدیریت ...
ادامه متن »تدریس مدیریت بازاریابی
تدریس مدیریت بازاریابی در دانشگاه تهران دانشجویان ارشد و دکتری مدرس: علی خویه ۱۸سال تجربه ی اجرایی موفق مولف و مترجم ۱۲ عنوان کتاب تخصصی
ادامه متن »۴ گام اصلی تحقیقات بازاریابی
افزودن نظر ۲۶ بازدید ۴ گام اصلی تحقیقات بازاریابی شکست در مورد استارتآپ ها امری و رایج و معمول است. عموما از هر ۱۰ استارتآپ ۹ تای آنها شکست می خورند. در واقع ۴۲ درصد شکست ها به این خاطر بوده که کسی محصول ساخته شده توسط آنها را نمی خریده است. به همین خاطر ما تاکید داریم پیش از ارائه محصول یا خدمت، حتما تحقیقات بازار را انجام دهید و فارغ از اینکه ایده شما چقدر خوب است دریابید که آیا کسی برای این برنامه و طرح شما اهمیتی قائل می شود یا نه. به همین دلیل در این ...
ادامه متن »بسته بندی
آخرین ترفند بازاریابی این مقاله موضوع بسته بندی را مورد بررسی قرار می دهد. تاریخچه و سابقه بسته بندی، ویژگی های بسته بندی مطلوب، طراحی بسته بندی، ابعاد هویتمندی، اجزا و حفاظت و دسترسی، مقرون به صرفه، طراحی گرافیکی بسته بندی، رنگ، فرم و طراحی خط مطالبی هستند که در این مقاله به آنها اشاره می شود. ۱- مقدمه بسته بندی چهره کالاست. در یک تقسیم بندى کلى، سه سطح اصلى مى توان براى هر کالا در نظر گرفت. اول خود کالا که خدمات مشکل گشا یا فواید اساسى آن را هنگام خرید انتظار دارند. شالوده کالا پاسخ به این ...
ادامه متن »چگونه اعتبار برند خود را افزایش دهیم؟
چگونه اعتبار برند خود را افزایش دهیم؟ برندهای فعال در فضای آنلاین سریع به عرصه وارد می شوند اما تا مدت زیادی با عدم اقبال و بی اعتمادی کاربران رو به رو هستند. کاربران به سختی به برندهای جدید اعتماد میکنند و همین امر کار را برای کسب و کارهای آنلاین سخت می کند. کسب اعتماد کاربر در فضای مجازی برای هر کسب و کاری بسیار مهم و اساسی است. اما چگونه می توان اعتبار برند را افزایش داد و اعتماد کاربران را جلب کرد؟ برای پاسخ این سوال با ما همراه باشید: ۱-داشتن نشان از طرف شرکتی دیگر داشتن جایزه ...
ادامه متن »آیا باید به تمام خواستههای اسپانسرها تن داد؟
موردکاوی اول: موسسهHealthy Launches یک شرکت غیرانتفاعی در آمریکا است که به حمایت از دانش آموزان بیبضاعت در مناطق فقیرنشین این کشور میپردازد و تغذیه رایگان و سالم در اختیار آنها قرار میدهد. چندی پیش این شرکت دچار کمبود منابع مالی شد و به ناچار از چند اسپانسر درخواست کمک کرد که در نهایت یکی از آنها بهعنوان اسپانسر مالی با شرکت قرارداد بست. اگرچه حجم سرمایهای که آن اسپانسر به شرکت تزریق میکرد قابل توجه و حتی بیش از نیاز کنونی شرکت بود، اما خواستهای از سوی آن اسپانسر مطرح شده بود که هیاتمدیره شرکت را دچار یک دوراهی ...
ادامه متن »
علی خویه مشاور و مربی فروش بازاریابی و برند و مدیریت