برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
meeting

آیا باید به تمام خواسته‌های اسپانسرها تن داد؟

موردکاوی اول:

موسسهHealthy Launches یک شرکت غیرانتفاعی در آمریکا است که به حمایت از دانش آموزان بی‌بضاعت در مناطق فقیرنشین این کشور می‌پردازد و تغذیه رایگان و سالم در اختیار آنها قرار می‌دهد. چندی پیش این شرکت دچار کمبود منابع مالی شد و به ناچار از چند اسپانسر درخواست کمک کرد که در نهایت یکی از آنها به‌عنوان اسپانسر مالی با شرکت قرارداد بست. اگرچه حجم سرمایه‌ای که آن اسپانسر به شرکت تزریق می‌کرد قابل توجه و حتی بیش از نیاز کنونی شرکت بود، اما خواسته‌ای از سوی آن اسپانسر مطرح شده بود که هیات‌مدیره شرکت را دچار یک دوراهی اخلاقی کرد. قضیه از این قرار بود که اسپانسر ثروتمند اصرار داشت نام خود را روی بسته‌های غذایی رایگانی که بین دانش‌آموزان توزیع می‌شد درج کند؛ درحالی‌که این مساله کاملا با رسالت و حیثیت شرکت در تضاد بود و در عمل نام شرکت را تحت‌الشعاع قرار می‌داد. با این همه، هیات‌مدیره شرکت که به شدت دچار تنگنای مالی بودند، نمی‌دانستند این پیشنهاد را بپذیرند و به خواسته اسپانسر برای قرار دادن نام خود در کنار نام شرکت تن در دهند و از این طریق سرمایه قابل توجهی را به سمت شرکت جذب کنند یا اینکه به اساسنامه شرکت پایبند باشند و با رد کردن این پیشنهاد همچنان با مشکلات مالی دست به گریبان باشند. اگر شما مدیرعامل یا عضو هیات‌مدیره این شرکت بودید، کدام راه را انتخاب می‌کردید؟

 

موردکاوی دوم:

شرکت Affordable Housing for All یک موسسه غیرانتفاعی محلی است که با نیت ساخت خانه‌های ارزان‌قیمت برای خانواده‌های کم درآمد تاسیس شده است و تاکنون بر مبنای اصول مندرج در اساسنامه خود فقط در محدوده همان شهر مشغول فعالیت بوده است. با این حال شرکت مدتی است که دچار تنگنای مالی شده و برای برطرف ساختن آن نیازمند جذب اسپانسر شده و اتفاقا یک اسپانسر پولدار و قوی پیدا شده که حاضر است سرمایه چشمگیری را به شرکت وارد کند؛ البته به یک شرط: شرکت باید دامنه فعالیتش را به چند شهر دیگر که مد نظر اسپانسر است گسترش دهد و این دقیقا بر خلاف آن چیزی است که در اساسنامه شرکت دیده می‌شود و تاکنون مدیران شرکت در برابر آن ایستادگی کرده بودند.

حالا لیزا، مدیرعامل شرکت بر سر دوراهی مانده است که چه کند: آیا باید خواسته اسپانسر برای گسترش دامنه فعالیت‌های غیرانتفاعی شرکت به سایر شهرها را بپذیرد و از این طریق سرمایه هنگفتی را به سمت شرکت سرازیر کند و از سویی دیگر پیامدهای منفی ناشی از عدم نظارت دقیق و کامل بر فعالیت‌ها در سایر شهر‌ها و البته نقض شدن اساسنامه شرکت را تحمل کند، یا اینکه با رد کردن این پیشنهاد همچنان در مشکلات مالی و بودجه‌ای دست و پا بزند. اگر شما به جای لیزا بودید چه می‌کردید؟

 

منبع: مجله Ethical Management

مترجم: سید حسین علوی لنگرودی
alavitarjomeh@gmail.com

منبع: donya-e-eqtesad.com/

علی خویه استاد دانشگاه، مشاور، محقق و مدرس در زمینه های مدیریت،بازاریابی، فروش، برندسازی، تبلیغات، اصول و فنون مذاکره با ۱۸ سال تجربه ی احرایی موفق تالیف و ترجمه ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع

اجرای پروژه های QS ، بازاریابی، مدیریت و مهندسی فروش، برندینگ و تبلیغات، باشگاه مشتریان و CRM، دپارتمان بازاریابی، توزیع و پخش و فروش مویرگی، اجرای جشنواره های فروش، پیاده سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی، استقرار فرآیند های فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش، اجرای ساده ترین و مناسب ترین روش های فروش و بازاریابی در جهت ارتقا فروش و رضایت مشتری، بهبود عملکرد تیم فروش و بازاریابی، ایجاد واحد CRM، استخدام و بکارگیری منابع انسانی مناسب و اثر بخش با متدهای روز دنیا و آموزش و استقرار آنها در سازمان،تحقیقات بازار و بازاریابی، بازارشناسی و بازارسنجی، منابع انسانی، رفتار مصرف کننده، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روانشناسی فروش،مشاوره در حوزه های مدیریت، QS، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات، راهکارهای افزایش فروش

 
کانال تلگرام بازاریابی و برندسازی کانال تلگرام آکادمی مذاکره کانال آموزش اصول و فنون مذاکره - فن بیان و زبان بدن کانال تلگرام انجمن برند ایران - آموزش برندسازی، روش های برندسازی  

درباره علی خویه

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

*

x

این مطلب را نیز بخوانید

استراتژی بازاریابی philip kotler

همه چیز درباره ی بازاریابی

۱- چه رویکردهای عمده‌ای را باید در آینده در نظر بگیریم؟ چشم‌انداز ...