هنگامی که هویت یک برند بوجود می آید برای یک مدت طولانی ماندگار می شود و می توان آن را برای بازاریابان به عنوان، جهت پیدا کردن یک راه برای تجدید نظر در مخاطبان جوان، به چالش کشید. با این حال، برای ماندن و حفظ کسب و کار مارک ها، ضروری است که ببینید شکل درست انجام این کار چگونه است. حتی بزرگترین برند های تجاری نیز در طول زمان در حال تغییر هستند و به تکامل می رسند، پس چگونه یک نام تجاری مانند رولکس درخواست تجدید نظر در بازار جوان پسندانه دارد؟ رولکس، سازنده ساعت های لوکس می ...
ادامه متن »ضرورت وجودی مراکز ارتباط با مشتریان بانکی
معرفی مراکز ارتباط با مشتریان بانکی مرکز تماس طبق تعریفی ساده عبارت است از سیستمی تعاملی که امکانات متنوعی را برای برقراری ارتباط بین ارائهکننده خدمت و مشتریان، امکانپذیر میسازد. نوع کلاسیک مراکز ارتباط با مشتریان، مرکز تلفن است که در آن مجموعهای از نمایندگان با استفاده از تلفن به ارائه خدمت به مشتریان مشغول اند. امروزه با پیشرفتهای تکنولوژیک، علاوه بر تلفن، ابزار ارتباطی متنوعتری نظیر پستهای الکترونیکی و اینترنت نیز به این عرصه وارد شدهاند. هدف از تشکیل مراکز ارتباط با مشتریان: با مطالعه اهداف مطرح شده در مراکز ارتباط با مشتریان بانکی میتوان این اهداف را در ...
ادامه متن »مدیریت ورزشی و بازاریابی موفق
دامنه وظایف مدیریت ورزشی و نمایندگیهای بازاریابی بسیار گسترده است و انجام حیطههای زیر در امر بازاریابی بسیار تاثیرگذار است. مدیریت و نمایندگی از سوی مشتریان، بازاریابی و تایید محصول، برگزاری و توسعه رویدادها، مدیریت و بازاریابی رویدادها، نمایندگی ملک و اقدام جهت گرفتن امتیاز، توسعه و تولید تلویزیونی، پاسخ به درخواست حمایت و مشاوره، خدمات میهماننوازی، اجرای برنامههای اجتماعی و مردمی، تحقیق و ارزیابی و برنامهریزی و مدیریت مالی. مدیریت و نمایندگی مشتریان شامل شرکت در مباحثههای مربوط به عقد قراردادها و تصمیمگیری پیرامون اقدامات بازاریابی، برای اداره درآمدهای حقیقی و حقوقی مشتریان است. بازاریابی برای مشتریان شبیه به ...
ادامه متن »اصول بازاریابی کالاهای لوکس
بخش دوم پایانی خرید محصول را برای مشتریان دشوار کنید. هر چقدر کالای لوکس دسترسی کمتری داشته باشد، میل برای خرید آن بیشتر خواهد بود. یکی از عوامل بسیار مهم در مورد تجربه خرید کالای لوکس زمانی است که صرف جستوجو برای آن و در انتظار ماندن برای خرید آن و گاه تحویل آن میشود. این عامل در بازاریابی سنتی بیمعنی است. برای تقویت میل خرید در مشتریان، برندهای لوکس باید موانعی بر سر راه مشتریان برای خرید محصول خود ایجاد کنند. این موانع میتواند مالی، فرهنگی و زمانی باشد. برندهای تولیدکننده کالای لوکس باید بتوانند به درستی از استراتژی ...
ادامه متن »نحوه ی نوشتن برنامه ی بازاریابی
در دنیای رقابتی و مشتری گرای امروز، بازاریابی شغل همه افراد است، چه شما در یک کارخانه یا واحد فروش سازمانی کار کنید یا کسبوکار مستقلِ خود را داشته باشید، نیاز دارید با مفاهیم و ابزار بازاریابی آشنایی کامل داشته باشید.اصل اساسی در بازاریابی، ارزش قائل شدن برای مصرفکننده است و جهت دستیابی به موفقیت، سازمانها باید به تغییرات بیرونی، پاسخ مناسب دهند. چنین پاسخهایی مستلزم تهیه یک برنامه استراتژیک است؛ برنامه استراتژیک باید از برنامه بازاریابی پیروی و برنامه بازاریابی باید به مقوله آمیخته بازاریابی توجه کند.پس باید بازار خود را بخش بندی کنید، مطمئن شوید که این بخشها ...
ادامه متن »تدوین استراتژی بازاریابی بر اساس تحقیقات بازاریابی
واحد تحقیقات بازاریابی تنها واحدی است که تمام اطلاعات موجود در بازار، مشتریان و خود شرکت را توامان در دست دارد. از آنجا که هزینههای این واحد همیشه جزو دغدغههای مدیران ارشد و مدیران بازاریابی بوده است، فعالان در این حوزه باید ثابت کنند که این هزینهها در بازه زمانی مطلوب به شرکت برخواهد گشت و این واحد بهعنوان تاثیرگذار ترین بخش در پیشرفت فعالیتهای بازاریابی و فروش شناخته خواهد شد. این به این معنا است که تحقیقات بازاریابی از چارچوب کلاسیک خود که معمولا تنها به تهیه گزارش و تولید داده از وضعیت بازار، محصول و مشتریان میپردازد تبدیل ...
ادامه متن »روش انجام تحقیقات بازاریابی
تحقیقات بازاریابی میتواند برای یک کسبوکار مشخص کند که چه محصولات یا خدمات جدیدی ممکن است سودآور باشند و برای محصولات و خدماتی که در حال حاضر در دسترس هستند، مشخص میکند که آیا آنها توقعات و نیازهای مشتریان را برآورده میسازند یا خیر. صاحبان کسب و کارهای کوچک، با تحقیق برای یافتن پاسخ سوالات خاص، میفهمند که آیا نیازی به تغییر در طراحی بسته بندیشان یا روشهای تحویل کالا یا خدماتشان وجود دارد و آیا باید خدمات اضافی ارائه کنند یا خیر. ویلیام بیل از شرکت گروه طرح ثروت میگوید: «کوتاهی و وجود عیب و نقص در انجام تحقیقات ...
ادامه متن »تحقیقات بازار یا مطالعه بازار چیست؟
تعریف اول: تحقیقات بازار یا Market Research اصطلاحی است که به روند جمعآوری اطلاعات در مورد مخاطبان هدف و بازار هدف اشاره دارد. نقش اصلی تحقیقات بازار این است که به یک شرکت یا یک سازمان کسبوکار با نمایش عمیق از مشتریان یا مصرفکنندگان بهمنظور برآوردن نیازهای خود بهتر کمک کند. این فرآیند از تحقیقات بازار قادر به رقابت با بازیکنان دیگر در همان صنعت است و به تجزیه و تحلیل چیزهایی مانند اندازه بازار، رقابت و نیازهای بازار کمک میکند. تعریف دوم: در واقع تحقیقات بازار، جمع آوری و تجزیه و تحلیل سیستماتیک و هدفمند از دادههایی در مورد ...
ادامه متن »خطاهای تحقیقات بازاریابی
هدف اصلی تحقیقات و مطالعات بازاریابی رسیدن به استراتژی بازاریابی و فروش موثر در کسبوکار است در زیر به دو عامل مهم که جزو خطاهای تحقیقات بازاریابی است و نهایتا منجر به انتخاب استراتژی ناکارآمد میشود، میپردازیم. تله مشتریان وفادار یکی از اهداف مهم هر کسبوکاری بهدست آوردن مشتری و تبدیل این مشتریان به مشتریان وفادار و حفظ آنها است؛ بنابراین مطالعه و بررسی روی مشتریان وفادار حال حاضر برای درک دغدغهها و نیازهای آنها امری بیچون و چرا بهنظر میرسد؛ اما سوال این است که مطالعه صرف روی این رده مشتریان تا چه اندازه میتواند هوشمندانه باشد.آنچه مسلم است ...
ادامه متن »تحقیقات بازاریابی ضربتی
با توجه به حضور برندهای مختلف در بازار در حوزههای مختلف، شرکتها ضرورت ابزار تحقیقات بازاریابی را بیش از پیش برای درک بهتر مشتریان و فعالیتهای رقبا و اندازهگیری پیشرفت خود احساس میکنند. از طرفی، در اغلب کسبوکارها چرخه طول عمر محصول (product life cycle-PLC) روز به روز کوتاهتر میشود و حضور کالاهای متنوع، پررنگتر. این به مفهوم فشردهتر شدن رقابت در بازار است. این در حالی است که هزینه مالی و زمانی برای انجام پروژهای تحقیقات بازاریابی اغلب مورد بحث در شرکتها قرار میگیرد. موثر بودن نتایج همیشه یکی از دغدغههای مدیران بازاریابی است. مدیرانی که اغلب تمایل ندارند ...
ادامه متن »