بازاریابی

žاستراتژی ها و سیاست های قیمت گذاری صنعتی

žاستراتژی ها و سیاست های قیمت گذاری صنعتی . معانی خاص قیمت بالاترین ارزش ارائه شده عبارت از تفاوت بین ادراک کلی ارزش و مجموع هزینه مؤسسه خریدار می باشد. مجموعه هزینه ای که مؤسسه خریدار متقبل می شود صرفاً شامل قیمت کالا نیست بلکه هزینه حمل و نقل، هزینه بیمه ترانژیت و هزینه نصب را نیز در بر می گیرد. بازاریاب های صنعتی باید جنبه های مختلف ارزش ادراکی و هزینه کل را از نقطه نظر خریدار بررسی نماید. بویژه تفاوت بین قیمت و کل هزینه نباید نادیده گرفته شود. عوامل مؤثر بر تصمیمات قیمت گذاری •اهداف قیمت گذاری ...

ادامه متن »

توزیع و پخش مویرگی

توصیه هایی برای شرکتهای پخش مواد غذایی –دوره های توزیع و پخش کالا –پخش مویرگی شیر و ماست –پخش مویرگی محصولات پروتئینی – پخش مویرگی محصولات ماست ، دوغ و کشک –پخش مویرگی محصولات لبنی – لبنیات –پخش و توزیع مویرگی چای و نسکافه و قهوه –پخش و توزیع مویرگی رب و کمپوت – پخش و توزیع مویرگی روغن نباتی –پخش و توزیع مویرگی دلستر ، ایستک و ماءالشعیر –پخش و توزیع مویرگی ماءالشعیر و نوشابه – پخش و توزیع مویرگی آبمیوه و نوشیدنی پخش و توزیع مویرگی لوازم تحریر – پخش و توزیع مویرگی دارو و لوازم پزشکی –پخش و توزیع مویرگی مواد غذایی – پخش و توزیع مویرگی لوازم آرایشی –پخش و توزیع مویرگی پوشاک و البسه زنجیره تامین کالا، ...

ادامه متن »

مدیریت فروش محصولات صنعتی

بازاریابی صنعتی- بازاریابی و فروش محصولات صنعتی

žمدیریت فروش محصولات صنعتی . نقش فروش شخصی استراتژی بازاریابی صنعتی بطور عمده از طریق کارکرد فروش شخصی تحقق می یابد. توان مؤسسه فروشنده برای برآوردن نیازهای مؤسسات خریدار تا حد زیادی بوسیله نیروهای فروش تأمین می شود. در نتیجه فروش شخصی دو نقش اساسی را ایفا می کند: ۱- بعنوان بخشی از توانمندی هایحل مشکل مؤسسه۲- بعنوان بخشی از آمیخته ارتباطی. نمایندگان فروش بعنوان بخشی از توانمنئی های حل مشکل کار مهم نماینده فروش کمک به مشتریان برای تعریف مشکل خرید است. اگر جنبه فنی کالاها بسیار پیچیده باشد، فروشنده  باید در مورد کالاها و مسائل فنی انها آشنایی ...

ادامه متن »

žکانال های توزیع و پخش صنعتی

پخش و توزیع مویرگی- لجستیک

žکانال های توزیع صنعتی و تدارکات بازاریابی . ماهیت خاص کانال های صنعتی کانال های توزیع صنعتی تفاوت بسیار زیادی با کانال های مورد استفاده در کالاها و خدمات مصرفی دارند. توزیع جغرافیایی – واسطه های صنعتی از لحاظ جغرافیایی شدیداً متمرکز هستند. اندازه کانال – کانال های صنعتی کوتاه هستند و برای فروش محصولات و پیگیری امور مربوط به آن وجود یک نوع واسطه ضرورت دارد. ویژگی های واسطه ها – واسطه های صنعتی معمولاً از قابلیت های فنی برخوردارند و روابط نزدیکی با سازمان های صنعتی دارند. سیستم ترکیبی – بعضی بازاریاب های صنعتی برای پاسخگویی به الزامات ...

ادامه متن »

بازاریابی و فروش املاک، واحدهای مسکونی و تجاری

قبل از اطمینان از موفقیت وارد هیچ مبارزه ای نشوید.”دیوید اکر” مقدمه : برای آنکه بتوان با توجه به نیاز بازار، مشتری و رفتار مصرف کننده استراتژی مناسبی را برای رسیدن به بازار هدف ملک های ساختمانی مسکونی تجاری و اداری، تدوین کرد نیاز به پژوهشهایی است تا بوسیله آن یک سیستم اجرایی و برنامه ریزی شده در اختیار واحد فروش قرار داد. در واقع برنامه‌ بازاریابی(Marketing plan) برنامه فروش (selling plan)و برنامه تبلیغاتی(Ad plan)صحیح به ما امکان می‌دهد با یک ملاحظه منسجم و جامع‌نگر نسبت به تمامی امکانات مادی و درونی  یک ملک و به کارگیری آنها جهت پیشبرد ...

ادامه متن »

استراتژی محصول جدید

استراتژی محصول جدید

استراتژی محصول جدید شاید ساده به نظر برسد، اولین چیزی که در مورد هر محصول جدیدی به ذهن خطور می کند این است که باید یک استراتژی داشته باشیم، البته این موضوع در کشور ما جدید است و باز هم می توان بنگاه های اقتصادی بسیاری را یافت که می دانند (!) باید همچین چیزی داشته باشند، اما از کنارش می گذرند و اغلب هم در میان مدیرانشان کسی را ندارند که توانایی انجام این خواسته را داشته باشد. حالا استراتژی یک محصول جدید از کجا شروع می شود؟ استراتژی محصول جدید با یک چشم انداز استراتژیک آغاز می شود ...

ادامه متن »

بازاریابی پایدار

به نظر میرسد امروزه شکل معادلات کسب و کار تغییر پیدا نموده و سرنوشت بازاریابی و پایداری به یکدیگر پیوند خورده است. به گونهای که در نظر برخی محققین، پایدار بودن یکی از جنبههای کلیدی بازاریابی امروز است ( ,ITSMA ۲۰۰۶). از آنجاست که مارتین بلز بازاریابی قرن ۲۱ را بازاریابی پایدار میداند، چرا که مفاهیمی همانند بازاریابی سبز اما کلان و جامعتر را در بر میگیرد ( ,Belz ۲۰۰۶). بازاریابی پایدار به واقع تامین و تضمین کننده محصولات و خدمات پایدار در جامعه است به گونهای که موجبات توسعه و انتشار نوآوریهای بشر دوستانه و بازارگرای جدیدی مانند انرژیهای تجدیدشدنی، ...

ادامه متن »

بازاریابی ورزشی

بازاریابی در ورزش

بازاریابی ورزشی  بازاریابی ورزشی دربرگیرندهٔ تمام فعالیت‌هائی است که برای ارضاء نیازها و خواسته‌های تماشاچیان ورزشی طراحی شده‌اند.علم بازاریابی ورزشی، همانند خود بازاریابی از علوم دیگری چون علم اقتصاد، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، ارتباطات و حقوق مدد می‌جوید. البته باید بین بازاریابی ورزشی و بازاریابی از طریق ورزش تمایز قائل شد. بازاریابی ورزشی، هنگامی روی می‌دهد که سازمانی ورزشی درصدد ترویج محصولات و خدماتش باشد، مثل یک باشگاه فوتبال که برای فروش بلیت مسابقهٔ مربوط به تیمش در روزنامه آگهی می‌دهد. اما بازاریابی از طریق ورزش، زمانی است که سازمانی غیرورزشی، درصدد بهره‌گیری از ورزش، به‌عنوان ابزار فروش محصولاتش باشد، مثل یک شرکت تولیدکنندهٔ نوشابه ...

ادامه متن »

مدیریت بازاریابی ورزشی

مدیریت بازاریابی ورزشی عناصر بازاریابی: ترکیب بازاریابی به معنی مجموعه ای از اجزاء با مقوله های مهم در ارزیابی تصمیم گیری های مربوط به بازاریابی یک سازمان است. به عبارتی دیگر آنچه که باید برای ارزیابی انجام دهیم برمبنای ترکیب بازاریابی است. این اجزاء موثر بصورت ۴P معرفی می شوند که عبارتند از: ۱٫ محصول یا خدماتی که نیاز مصرف کننده را برآورده می سازد. ۲٫ قیمت یا بهایی که مشتری باید برای دریافت محصول یا خدمت بپردازد. ۳٫ مکان کانالهای توزیعی است که محصول را برای مشتری قابل حصول می نماید. ۴٫ ترویج (پیشبرد فروش) مشتمل بر روشهای تبلیغی ...

ادامه متن »

بازاریابی خودرو های وارداتی و گران قیمت (لوکس)

بازاریابی خودرو- نمایشگاه های خودرو

بازاریابی خودرو و تجهیزات خودرویی و لوازم یدکی خودرو | بازاریابی خودرو های وارداتی و گران قیمت (لوکس) دوره های بازریابی، فروش، برند، تبلیغات و مذاکره بسمه تعالی سرفصل های آموزشی مخاطبان: نمایندگان و فروشندگان خودرو و تجهیزات خودرویی مدرس: استاد علی خویه     سیلابس ساعت شکل برگزاری مهارت های فروش حرفه ای خودروهای ۴ کارگاهی تکنیک ها  و روشهای حرفه ای متقاعد کردن مشتریان خودرو های ۳ کارگاهی و نمونه فرایند حرفه ای فروش خودرو ۲ تئوری تکنیکها ی معرفی و پرزنت خودرو ۳ عملی روانشناسی مشتریان خودرو های گران قیمت، تیپ شناسی و آنالیز رفتاری و روانی مشتریان ...

ادامه متن »