روش های گزینشی جهت رسیدن به یک استراتژی بازاریابی بررسی می شود / آمیخته معجزه آسای خرده فروشی چکیده چیدمان و آرایش فروشگاهی، هنر بهره بردن از عناصر مختلفی است که به کارگیری ترکیب مناسب آنها، موجبات جذب، تشویق و تحریک مشتریان احتمالی را فراهم کرده و ضمن کشاندن آنها به فروشگاه و قفسه های فروش، محیطی جذاب، چشم نواز، مهیج و اقناع کننده را برای ایشان به ارمغان خواهد آورد. هدف اصلی از چیدمان و طرح بندی یک فروشگاه یا مرکز خرید، طراحی و خلق فضای مشتری پسند و زیبایی است که بتواند وفاداری مشتریان را به فروشگاه و ...
ادامه متن »ایجاد انگیزه در خریداران فروشگاه
تبلیغات در خرده فروشی بررسی می شود / ایجاد انگیزه برای خریدار ترویج (همان ترفیع یا پیشبرد فروش) شاید بیشتر از هر چیز با تبلیغات شناخته می شود. تبلیغات موثر فرآیندی است که باعث می شود دانش، نگرش و رفتار مشتریان نسبت به موضوع مورد نظر تغییر کرده و آگاهی های بالقوه ایشان نسبت به کالا یا خدمات ارائه شده افزایش یابد. تبلیغات، پیام مناسب را از طریق یک رسانه مناسب به مخاطب مناسب ارائه می دهد. برنامه تبلیغاتی هر فروشگاه نشأت گرفته از برنامه کلی و طرح بازاریابی آن فروشگاه خواهد بود. البته نباید فراموش کرد که در تبلیغات، ...
ادامه متن »تکنیکهای فروش حرفهای
تکنیکهای فروش حرفهای شاید تاکنون به کتابی در حوزه فروش نیز نگاهی انداختهاید ولی نهایتا آن را کاربردی نیافتهاید. اما اگر این کار را انجام ندادهاید، چیزی از دست ندادهاید ، زیرا محتوای کتابهای فروش یا بسیار قدیمی هستند و یا اصلا کاربردی نیستند. حالا شمای فروشنده و یا مشاور که این کتاب را میخوانید ، حتما اطلاعات جدیدی دریافت نمینمایید. کتابی خویی است که موجب تغییر نگرش در فروش سازمان شما گردد. برای مثال پیشتر طی مقالهای با مثال و تفضیل بیان نمودیم که برخی مدرسین حوزه فروش هنوز تکنیکهای فروش منسوخشده دهه ۸۰ را در کلاسهای خود آموزش میدهند. برای ...
ادامه متن »کانال تلگرام صاحبان فروشگاه ها و پرسنل و کارکنان مجتمع ها تجاری
کانال تلگرام فروشگاه داران. مدیران و پرسنل فروشگاه ها و مراکز خرید و مجتمع های تجاری لینک عضویت: https://telegram.me/drmall مخصوص فروشگاه داران، مدیران و پرسنل فروشگاه ها مراکز خرید لوازم خانگی، مراکز خرید پوشاک، لباس، مانتو، کیف و کفش، فروشگاه های مواد غذایی، سوپر مارکت ها، هایپر مارکت ها، فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه های لوازم الکترونیکی، فروشگاه لپ تاپ و موبایل، فروشگاه لوازم جانبی خوردو، فروشگاه لوازم خانگی، فروشگاه لوازم برقی، فروشگاه تلویزیون LCD LED، فروشگاه میز تلویزیون، فروشگاه، فروشگاه لوازم پلاستیک، فروشگاه مانتو و پوشاک زنانه، فروشگاه کت و شلواز، فروشگاه لوازم آشپزخانه ، فروشگاه جهیزیه، فروشگاه سیسمونی ...
ادامه متن »اصول اولیهی طراحی فروشگاه و سوپرمارکت
اصول اولیهی طراحی سوپرمارکت برای شروع کار، بر اساس فضایی که در اختیار دارید، طرح اولیهی سوپرمارکتِ مورد نظرتان را ترسیم کنید و مرحله به مرحله، اصولی را که دربارهشان صحبت خواهیم کرد در طرح خود لحاظ کنید. محل قرارگیری کالاهای روزانه کالاهایی مانند نان، شیر، گوشت، پنیر نیاز هر روزهی مشتریان هستند که بهاصطلاح در ”عمق فروشگاه“ قرار داده میشوند، و به عبارتی در قسمتهای انتهاییِ فضای فروشگاه. به این معنا که مشتریان برای دسترسی به این مایحتاج اولیه چارهای ندارند جز اینکه از میان راهروها عبور کنند، و این یعنی عبور از میان بسیاری از کالاهای وسوسهانگیزِ دیگر، ...
ادامه متن »اصول چیدمان در هایپرمارکت ها و فروشگاه ها
شاید فروشگاه های خرده فروشی مانند سوپرمارکت ها و هایپرمارکت ها در نگاه اول صرفاً فضایی پر از قفسه ها، یخچال ها و مجموعه ای از کالاها به نظر برسند که کنار هم چیده شده اند تا شما به عنوان مشتری مراجعه کنید و کالای مورد نیازتان را خریداری کنید! نه، به این سادگی نیست! چیدمان قفسه ها، تجهیزات و یخچال ها در عین سادگی، می تواند از قوانینی پیروی کند که تغییرات و نوسانات قابل توجهی در میزان فروش کالاها ایجاد کند. اینها قوانینی هستند که در نگاه اول به چشم نمی آیند و به شکلی نامحسوس تأثیر خود ...
ادامه متن »افزایش فروش و جلب نظر مشتری در فروشگاه
جهت افزایش فروش و جلب نظر مشتری موارد زیر توصیه می شود: ۱ – محل قفسه ها و نوع چیدمان فروشگاه : نتایج حاصل از تحقیقات نشان می دهد که مردم به تمیزی ، نظم و ترتیب و در دسترس بودن کالا های مورد نظر خود در یک فروشگاه ، علاقه و توجه خاص دارد . به همبن دلیل میزان فروش کالا های در معرض دید نسبت به اجناس که در دید مشتری قرار ندارند ۳ برابر و بیشتر است . همچنین کالاهای که در ردیف پائین قفسه ها قرار دارند بیش از کالاهای ردیف های بالایی خریداری می شود . باید یادآوری کرد که ...
ادامه متن »اصول و مبانی بازاریابی فرانشیز
مترجم: بهناز پذیرایی نویسنده: Scott Langdon نوعی از کسبوکار وجود دارد که در آن شما میتوانید بخشی از حق امتیاز یک کسبوکار بزرگ را در محلهای مختلف خریداری کنید. این نوع سرمایهگذاری اگر درست انجام شود بسیار سودمند خواهد بود، اما نکات زیادی وجود دارد که قبل از خرید امتیاز یک کسبوکار بزرگتر باید در نظر بگیرید. بهعبارت دیگر، مهم است که کار را بهطور صحیح انجام دهید و قبل از خرید امتیاز یک کسبوکار فرانشیز (نوعی کسبوکار که در آن به یک شرکت اختیار فروش تولیدات یا محصولات شرکت دیگر داده میشود و در قبال آن مبلغی دریافت میشود)، ...
ادامه متن »۵اصل مهم بازاریابی
اکثر بازاریابانی که از استراتژی بازاریابی محتوا استفاده میکنند، از عدم موفقیت خود شکوه دارند. در برخی از موارد هم فرآیند به گونهای است که به ماهیت بازاریابی محتوا به دیده شک و تردید نگریسته میشود. اما این پرسش مطرح است که اگر بازاریابی محتوا شیوهای است نوین و توسعه یافته به طوری که بیش از ۹۰ درصد صاحبان کسبوکار از آن استفاده میکنند، چرا برخی آن را شیوهای بیاثر و ناکارآمد میدانند؟ آنطور که مشخص است، این روش از بازاریابی، شیوهای نیست که در همه جا شکست خورده باشد. این تحلیل افراد بوده که آن را روشی ناکارآمد جلوه ...
ادامه متن »دوره ی اصول و ارتباط موثر با مشتری
دوره ی اصول و ارتباط موثر با مشتری -۱انواع مشتریان و نحوه ارتباط اثربخش با هر گروه -۲دسته بندی مشتریان -۳مهارتهای ارتباط با مشتریان که مخاطبان بد قلق و سرسخت -۴تکنیک های روانشناسی مشتریان -۵مهارت های روانشناسی ارتباط با مشتریان -۶شخصیت شناسی مخاطبان و نحوه برخورد با انواع شخصیت ها -۷ مهارت زبان بدن در ارتباطات -۸اصول اثرگذاری و اثر پذیری -۹آشنایی با قوانین NLP در ارتباط موثر با مشتری -۱۰ آشنایی با مهارتهای معجزه آفرین ارتباطات با مشتریان و مخاطبان -۱۱ مهارتهای ایجاد جذابیت ارتباطی
ادامه متن »