مقالات برند

علی خویه

مشاور برند با 18 سال تجربه ی اجرایی موفق
نویسنده ی کتاب مرجع ” مدیریت برند”
مشاور برند و بازاریابی
ساخت ، توسعه و تقویت برند
مجری و مشاور طرح های مهندسی فروش
همکاری با بیش از صدها برند مطرح در زمینه ی توسعه و تقویت سیستم فروش
ارائه ی راهکارهای عملی و مشاور اثر بخش در زمینه بازاریابی و فروش و توسعه ی برند

جنگ برند ها

دکتر علی خویه مشاور شرکت های معتبر ملی و بین المللی در حوزه بازاریابی فروش و برندسازی

یکی از خصوصیات بازار های رقابتی الان پر شدن بازارها از برندهای مختلف است که هر کدام برای جا پیدا کردن در سبد خرید مشتری حاضرند دیگری را له کنند. شرایط رقابت سخت و سخت‌تر شده، خواسته ‌های مشتریان ارتقاء پیدا کرده، خریدها هوشمندانه ‌تر شده، تبلیغات کم‌تأثیر شده، نقدینگی در دست شرکت ها کاهش پیدا کرده، ریسک موفقیت تولیدات جدید بالا رفته و رقبای نوظهوری چون چینی‌ها پا به عرصه گذاشته‌اند و … همه این‌ها شرایطی را به وجود آورده که برند‌ها به نمایندگی از شرکت‌ها بر سر کسب سود بیشتر با یکدیگر وارد جنگ شوند. این بدین معنا ...

ادامه متن »

اصول برندسازی مجدد Rebranding

برندسازی مجدد بدون سندی که آن را توضیح دهد، بی نتیجه است. بیایید از چرایی آن آغاز کنیم. همانطور که کسب و کارتان شروع به رشد و توسعه می کنند، برندهایتان دیگر با اهداف و هویت شما سازگار نیست. و برندتان دیگر بدرستی معرف اینکه شما ( کسب و کارتان ) که هستید و به کجا می خواهید بروید نخواهد بود. برند جذاب فعال به نظر نمی رسد؟ این یکی از دلایل عمده ­ای است که شرکت ­ها به خاطر آن دست به برندسازی مجدد می زنند. اما حقیقت دارد و دلیل خوبی برای تغییر است. حالا اینکه برای خود ...

ادامه متن »

برندسازی مجدد ( Rebranding ) در برندسازی

استراتژی بازاریابی، استراتژی فروش، استراتژی برند

برندسازی مجدد ( Rebranding ) در برندسازی بازاریابان وقت زیادی را صرف تفکر در مورد آن می کنند که برندشان چگونه به نظر میاید، بازاریابان معمولاً سوالاتی همانند سوالات زیر را از خود می پرسند :۱ ) برند ما در بازار و از دید رهبران، پیش ­بینی ­ها و مشتریان چگونه به نظر می رسند؟ ۲ ) تفاوت ­های ادراک شده­ ی واقعی بین شرکت ما و رقبا در چیست؟ ۳ ) چگونه می توانیم اثرات مثبت برند خود را تقویت کنیم و اثرات منفی آن را تغییر دهیم؟ اغلب اوقات، اگر بازاریابان با ادراکاتی مواجه شوند که موجب ناخوشنودی ...

ادامه متن »

اصول نامگذاری برند

نامگذاری برند از رویکردهای حرفه ای تا زرنگی‫های دورهمی       سال‫ها پیش که تصمیم گرفتیم کار تبلیغات و برندسازی را در ایران ادامه دهیم، یکی از بخشهای کار را هم فعالیت در زمینه نامگذاری برند دیدیم. پس از انجام دو پروژه موفق، یک شرکت بزرگ دولتی با دلارهای نفتی به خاطر دیدن همین سابقه کارها به سراغمان آمد. در همان ابتدا پس از دیدن رزومه ما و تعداد کارهای محدود نامگذاری در ایران، از ما خواست که کار را به یک شرکت خارجی بسپاریم که نامگذاری‫های زیادی انجام داده‫است و ما به عنوان ناظر بر کار آنها نظارت ...

ادامه متن »

اصول برندسازی و برندینگ

اهمیت برندینگ اگر شرکتی قادر به خلق یک برندی قدرتمند باشد در اینصورت میتواند از فرایندهای بازاریابی و توسعه بازار خود نیز مطمئن باشد. اما بدون برند؛ تبلیغات ، کیفیت بالا، بسته بندی ، طراحی درخشان هیچکدام نمیتوانند کمک قابل ملاحظه ای به شما در زمینه توسعه بازار بکنند. ممکن است بپرسید پس چرا بسیاری از شرکتها در ایران بدون برند قوی و حتی بدون نام تجاری در حال فروش هستند؟ آیا این موضوع با ادعای فوق مغایرت ندارد؟ در جواب این پرسشها باید به دو نکته توجه کرد اول اینکه در ایران در زمینه پوشاک و مد بجز اندک ...

ادامه متن »

نحوه ی مدیریت برند

مدیریت برند موفق آسانتر از آن چیزی که می نماید هست اما مدیران دچار ۸ اشتباه رایج می شوند و به سرعت ارزش برند و کسب وکار خود را نابود می کنند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، مشکلاتی که امروز مدیران بازاریابی رابه خود مشغول کرده عبارت است ازآنکه تلاش آنها برای خود ونگهداری برندفاقد برنامه ریزی های لازم بوده به دلیل عدم شناخت ویژگیهای نام تجاری وعدم شناخت روشهای صحیح مدیریت نام تجاری نمی تواند به صورتی اثر بخش محصول را با نام تجاری پیوند بزنند.در این راستا باید مدیریت نام تجاری به ترتیب تمامی چارچوبهایی را که درمدیریت یک ...

ادامه متن »

ثبت جهانی علائم تجاری برند

برند سازی، ساخت برند، مشاور برند، برندینگ، مدرس برند، سخنران برند، تقویت و توسعه ی برند

خدمات ثبت جهانی علائم تجاری برند / ترید مارک / پتنت ® سرفصل ها: – معرفی برند – مدیریت برند – ویژگی های یک برند خوب – مزایای ثبت جهانی برند – علائمی که قابلیت ثبت شدن دارند – دامنه محافظت از برند – ارزش سازی برند در فضای تجارت ایران – موافقتنامه و پروتکل مادرید معرفی برند : برند یکی از مهم ترین عناصر بازاریابی و موفقیت یک سازمان می باشد و تصویری است که سازمان یا شرکت شما را با همه ابعادش معرفی می کند و تصویری از آنچه را که هستید یا می خواهید باشید را در ...

ادامه متن »

راهنمای ثبت برند و نام نشان تجاری

اصول و قوانین ثبت برند و علائم نام و نشان تجاری راهنمای ثبت برند و نام نشان تجاری   مدرس و مشاور: علی خویه مدرس دانشگاه با ۱۸ سال تجربه اجرایی موفق و حرفه ای مولف و مترجم ۱۲ عنوان کتاب تخصصی عضو انجمن های معتبر جهانی ریاست انجمن برند www.branddoctor.ir www.ibma.ir   علائم تجاری قدمت ۴۰۰۰ ساله در مصر باستان دارند. همچنین صنعتگران چینی حدود ۲۰۰۰ سال پیش علائم خاص خود را بعنوان علائم تجاری، داخل یک نیم دایره (و بعدها ربع) بر پشت ظرف چینی ساخته شده حک می کردند. با پیشرفت تجارت بین کشورها و اقوام مختلف در ...

ادامه متن »

جایگاه سازی برند و تبلیغات برند

برندسازی-ساخت برند برند شدن- برندینگ

جایگاه سازی برند این نکته تصادفی نیست که بسیاری از بزرگ‌ترین نام‌های تجاری، در عین حال جزو بزرگ‌ترین نوآوران دنیای تجارت هستند. یک برند  با ابداع یک دسته جدید کالا یا ایجاد تغییرات اساسی در کالای قدیم فقط به یک ماشین تولید پول بدل نمی‌شود، بلکه بر کل جامعه تاثیر می‌گذارد و پایه زندگی روزمره را تغییر می‌دهد. البته موفقیت و نوآوری در برند  کار هرکسی نیست. انسان‌ها در ذات خود موجودات محافظه کاری هستند و آن چیزی را دوست دارند که می‌شناسند. وقتی یک چیز کاملاً جدید از راه می‌رسد، واکنش مردم توام با نگرانی خواهد بود. از دیدگاه ...

ادامه متن »

ساخت برند قدرتمند و محبوب

چرا برندسازی می‌کنیم؟   متأسفانه مثال‌های گوناگونی داریم که ما در کشور با وجود داشتن کالاهای منحصر به فرد اما به دلیل عدم داشتن برند این کالاها با فروش خوبی روبرو نیستند و برخی از شرکت‌های خارجی از این کالاها استفاده کرده و با نام خود این محصولات را به بازار عرضه می‌کنند. اتفاقاٌ شاهد هستیم برخی از کالای ایرانی در ترکیه با نام‌های تجاری این کشور توسط خریدار ایرانی تهیه می­شود ولی همین افراد این کالا را در کشور با برند داخلی خریداری نمی‌کنند. در زمینه برندسازی پس از سطوحی که ذکر شد یک مسئله می‌ماند که باید به ...

ادامه متن »