برندینگ

علی خویه

مشاور برند با 18 سال تجربه ی اجرایی موفق
مشاور برند و بازاریابی
ساخت ، توسعه و تقویت برند
مجری و مشاور طرح های مهندسی فروش
همکاری با بیش از صدها برند مطرح در زمینه ی توسعه و تقویت سیستم فروش
ارائه ی راهکارهای عملی و مشاور اثر بخش در زمینه بازاریابی و فروش و توسعه ی برند

چگونه اعتبار برند خود را افزایش دهیم؟

برندسازی، ساخت برند ، برندینگ

چگونه اعتبار برند خود را افزایش دهیم؟ برندهای فعال در فضای آنلاین سریع به عرصه وارد می شوند اما تا مدت زیادی با عدم اقبال و بی اعتمادی کاربران رو به رو هستند. کاربران به سختی به برندهای جدید اعتماد میکنند و همین امر کار را برای کسب و کارهای آنلاین سخت می کند. کسب اعتماد کاربر در فضای مجازی برای هر کسب و کاری بسیار مهم و اساسی است. اما چگونه می توان اعتبار برند را افزایش داد و اعتماد کاربران را جلب کرد؟ برای پاسخ  این سوال با ما همراه باشید: ۱-داشتن نشان از طرف شرکتی دیگر داشتن جایزه ...

ادامه متن »

برنامه موفق برندسازی درون سازمانی

پنج الگوی گام به ‌گام برای اتصال ارزش‌های جدید برند به نیازهای کارکنان برای مدیران و مجریان برنامه‌های برند همیشه این سوال مطرح بوده که از چه روش یا الگویی استفاده کنند تا برنامه برندسازی درون سازمانی موفقی داشته باشند. اهمیت این سوال از آنجا بیشتر می‌شود که هزینه‌های سنگین آموزش و برقراری ارتباط با کارکنان هر چند یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است اما ممکن است هدف اصلی برندسازی درون سازمانی که رسیدن به هارمونی و زبان مشترک بین کارکنان و در نتیجه رسیدن به تغییرات رفتاری پایدار در راستای هویت برند است را ایجاد نکند، یا حداقل این‌گونه به نظر ...

ادامه متن »

مشتریان خود را درگیر برند خود سازید

برندسازی، ساخت برند ، برندینگ

در دنیای کسب و کار و همچنین بازاریابی درگیر ساختن مشتریان با برند از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین در بازاریابی مدرن توجه اصلی روی رفتار مشتریان متمرکز است. در حقیقت بهبود و ارتقای رابطه میان مشتریان و فروشندگان به طور قطع به افزایش فروش برند شما منجر خواهد شد. درخصوص اهمیت بسیار بالای مشتریان در بازاریابی مدرن باید اشاره کرد مشتریان کسانی هستند که سرنوشت برند شما و همچنین کسب سودتان را تعیین خواهند کرد. امروزه با حضور برندهای گوناگون و بزرگ در کسب و کارهای مختلف، ابتکار عمل در دستان مشتریان متمرکز شده است. با این حال مشتریان ...

ادامه متن »

تاثیر نام تجاری مناسب در جذب مشتری

در خصوص تاثیر نام تجاری و انتخاب لوگو مناسب، بسیار بحث شده و به موازات این موضوع مدیران روابط عمومی و بازاریابی شرکت ها و سازمان های بزرگ توانسته اند با انتخابی مناسب به خوبی برای سازمان مطبوع خودشان کسب سود و در آمد نمایند. همان طور که می دانیم آمیخته بازاریابی یا همان ۴P که از اصول مهم و اساسی بازاریابی محسوب می شوند عبارت اند از: Product (محصول) Price (قیمت) Promotion (ترفیع) Place (مکان و توزیع) به موازات آمیخته بازاریابی به Pهای دیگر هم اشاره شده همچون:  Process ,Packaging ,People ولی یک نکته بسیار مهم وجود گزینه ای جدید ...

ادامه متن »

برندسازی بر پایه تئوری پاولف

برندسازی، ساخت برند ، برندینگ

ایوان پاولف، زیست‌شناس معروف روسی‌تبار، اولین کسی است که توانست با انجام آزمایش معروف خود جایزه نوبل ۱۹۰۴ را به دست آورد؛ آزمایشی که سرمنشا تحولات بزرگی در علوم مختلف و از جمله «برندسازی» در بازاریابی شد. پاولف در آزمایش خود که چندین روز متمادی به طول انجامید، درحالی‌که تکه گوشتی را روی زبان سگ خود می‌مالید، به‌طور همزمان زنگوله‌ای را نیز به صدا درمی‌آورد. طولی نکشید که سگ بین مزه گوشت و صدای زنگوله نوعی ارتباط حسی برقرار کرد و نسبت به آن واکنش شرطی نشان داد. تا جایی که پس از مدتی بزاق دهانش حتی در پی شنیده ...

ادامه متن »

برندسازی اینترنتی | برندسازی دیجیتال

  انقلاب رسانه‌های دیجیتال ارتباطی، تغییرات شگرفی در روش‌های برقراری ارتباطات ایجاد کرده است. بسیاری از کسب‌وکارهایB2C از این رسانه‌ها به‌منظور توسعه استراتژی‌های برندسازی خود استفاده می‌کنند، با این حال اغلب کسب‌وکارهای B2B از این رسانه‌ها بهره‌برداری مناسبی به عمل نیاورده‌اند. در طول چند سال گذشته، شرکت‌های B2C تمرکز خوبی بر بازاریابی دیجیتال با هدف برندسازی، تعامل با مشتری و برقراری ارتباط با جوامع مختلف داشته‌اند. مطالعه اخیر که توسط eMarketer انجام شده است، نشان می‌دهد ۸/۱۳۰ میلیون نفر از جمعیت هند در سال ۲۰۱۵ دست کم ماهی یکبار از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اند. با وجود چنین آمار و ارقام ...

ادامه متن »

روش های توسعه ی برند

در تصمیمات مرتبط با بحث برند یک محصول در پروسه بازاریابی، روند تصمیم‌سازی به این صورت است که ابتدا در مورد خود برند و ماهیت وجودی آن تصمیم‌گیری می‌شود و پس از انتخاب یک نام برای برند، در مورد چگونگی سازماندهی و معرفی آن تصمیم‌هایی اتخاذ می‌شود. درواقع اسپانسر و حامی برند در این مرحله تعیین خواهد شد. در گام بعدی در خصوص نحوه تخصیص برند به محصولات مختلف شرکت و اتخاذ سیاست مناسب در این خصوص بحث می‌شود. براساس نظر کاتلر اصولا چهار نوع استراتژی در این رابطه وجود دارد: ۱٫ برندهای منفرد: مانند استراتژی گروه «گلرنگ» برای محصولات ...

ادامه متن »

مارک تجاری و نام تجاری

“علائم تجاری، مارک تجاری و نام تجاری، لوگو” در ارایه محصولات به بازارهای رقابتی، یکی از تاثیر گذارترین عوامل در وفاداری مشتریان، رقابت پذیری وکیفیت محصولات، علائم تجاری آن شرکت است. علامت تجاری ترکیبی از مارک تجاری و نام تجاری شرکت است. مارک تجاری به بخش دیداری علامت تجاری (همچون آرم شرکت بی ام دابلیو) و نام تجاری به بخش ادا شدنی آن ( همان بخش نوشتاری انگلیسی BMW) اشاره دارد. لوگوی موجود در علامت تجاری شرکت، عمدتا به تصاویر محرک (غالبا در قالب موجودات جاندار، جان بخشی به اشیاء و … همچون لوگوی های موجود در شرکت چی توز، ...

ادامه متن »

برندینگ شرکت‌های خدمات مالی

برندسازی، ساخت برند ، برندینگ

تحقیقات نشان می‌دهد که ارزش‌های عاطفی پایدارتر از ارزش‌های عملکردی است. در این خصوص استدلال می‌شود که در بخش خدمات، کلید طلایی برای یک نام تجاری پایدار و منحصر به فرد، مجموعه ای بی نظیر از ارزش‌های عاطفی می‌باشد. این مقاله به بررسی ماهیت ارزش‌های برند خدمات مالی می‌پردازد و نتیجه می‌گیرد که آنها بیشتر تمایل به تمرکز بر ارزش‌های عملکردی رده‌بندی دارند تا ارزش‌های عاطفی برند. در این مقاله همچنین به عدم تجانس میان برداشت و درک اعضای تیم برند از ارزش‌های نام تجاریشان و عدم تطابق با ارزش‌های مورد پسند و حمایت برندشان اشاره می‌شود. کلمات کلیدی: ارزش‌های ...

ادامه متن »

برندینگ و توسعه برند

در تکوین استراتژی بازاریابی برای محصولات، یکی از مواردی که مدیران بازاریابی با آن مواجه خواهند بود برندینگ است. برندینگ از مباحث مهم و اصلی استراتژی‌های مدیریت محصول به شمار می‌رود. تولید یک محصول تحت یک نام تجاری، مستلزم یک سرمایه‌گذاری نسبتا بالا و بلندمدت است به طوری که برخی تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند فقط تولید کرده و وظیفه برندینگ را به دیگران محول کنند. همان کاری که تولیدکنندگان تایوانی در مورد بسیاری از محصولات از قبیل پوشاک، کامپیوتر و لوازم خانگی الکترونیک طی دو دهه اخیر انجام داده‌اند. عمده این سرمایه‌گذاری به بحث‌های تبلیغات، پیشبرد و بسته‌بندی معطوف می‌گردد. اما ...

ادامه متن »