برندینگ

علی خویه

مشاور برند با 18 سال تجربه ی اجرایی موفق
مشاور برند و بازاریابی
ساخت ، توسعه و تقویت برند
مجری و مشاور طرح های مهندسی فروش
همکاری با بیش از صدها برند مطرح در زمینه ی توسعه و تقویت سیستم فروش
ارائه ی راهکارهای عملی و مشاور اثر بخش در زمینه بازاریابی و فروش و توسعه ی برند

نقش برندسازی در تجارت و اقتصاد

شاید تمام ما بارها و بارها از واژه برند استفاده کرده باشیم و یا در جاهای مختلف کلمه ‹‹ برند ›› را شنیده باشیم و شاید هم این واژه را به صورت نابجا و اشتباه مورد استفاده قرار داده و یا برای ما در جای نادرست و به غلط بکار برده باشند. یک برند همانطور که مشخص است فقط یک نام نیست، بلکه یک نشانه، نماد و یک الگوی گرافیکی است که نشانگر اهداف، برنامه‌ها و خط مشی‌های سازمان‌هاست. برندها نام یا نمادهایی هستند که با هدف فروش و معرفی کالاها و خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرند و شکل‌دهنده ارتباطات ...

ادامه متن »

برندسازی کارگاه های کوچک

 برندینگ برای کسب‌وکارهای کوچک به همان اندازه مهم است که برای کسب‌وکار‌های بزرگ اهمیت دارد. در واقع بسیاری از برندهای شرکت‌های بزرگ سعی می‌کنند تا شبیه شرکت‌های کوچک به نظر برسند تا بتوانند برای مصرف‌کنندگانی که ترجیح می‌دهند از برند‌های مستقل حمایت کنند، جلب توجه کنند. دان ایزینگ «Dan Einzg» از سازمان Mystery راهکارهایی را برای بهبود هویت برند شما بیان می‌کند: خیلی از صاحبان کسب‌وکار که با آنها تا به حال صحبت کردم بر این باورند که برندسازی یک امر ضروری در کسب‌وکار آنهاست ولی شمار چشمگیری از آنها دلیل این امر را نمی‌دانند. آنها به رابطه مستقیمی بین ...

ادامه متن »

سه سوال ساده برای شروع برندینگ B2B

تا به حال به گزارشگران تلویزیونی توجه کرده‌اید. آنها برای دریافت سریع مطلب و همچنین انتقال سریع آن آموزش می‌بینند. آنها موقعیت دشواری هنگام ارائه یک گزارش دارند، گزارش باید کوتاه و برای شنوندگان جذاب باشد تا شنوندگان از آنها رویگردان نباشند.کل داستان گزارشگران تلویزیونی در یک سطر عبارت است از: مرور سریع اتفاقات برای یک شنونده کم‌حوصله یا بی‌حوصله به‌صورت جذاب. آیا این ماجرا آشنا به نظر نمی‌آید؟ بله درست است، این مشابه آن چیزی است که بازاریابان B2B ‌انجام می‌دهند. آن چیزی که باید در اینجا مورد توجه هر دو گروه قرار گیرد موضوع ایجاد جذابیت در کوتاه‌ترین ...

ادامه متن »

بازاریابی و برندسازی محصولات

استراتژی محصول جدید

محصول صاحبنظران محصول را همه مصنوعاتی دانسته اند که می تواند به یک بازار برای توجه، تملک، استفاده یا مصرف پیشنهاد شود و یک نیاز یا خواسته را برآورده کند. محصولات فیزیکی، خدمات، افراد، اماکن، سازمانها، عقاید و ترکیبی از موارد بالا را نیز می توان در این تعریف گنجاند. البته خدمات از تفاوت قابل ملاحظه ای با محصولات فیزیکی برخوردار است، به گونه ای که خدمات نامحسوس، زوال پذیر و جدانشدنی از ارایه کننده بوده و از سرعت بالاتری در ارایه به مشتری در مقایسه با محصولات فیزیکی برخوردار است. در صورتی که مفهوم محصول را بشکنیم، با مفاهیمی ...

ادامه متن »

حل موانع برندسازی

برند و برندسازی در دنیای کسب‏وکار مفاهیم چندان جدیدی نیستند، اما توجه شرکت‌های ایرانی به این امر نسبتا جدید است. برخی از شرکت‌ها با مزایای ساختن برند آشنا شده‏اند، درحالی‌که برخی دیگر هنوز هم برندسازی را با طراحی نشان تجاری یا انتخاب نامی مناسب مترادف می‏دانند. شرکت‌هایی هم که به برندسازی روی آورده‏اند، با دشواری‏هایی روبه‌رو بوده‏اند و از فعالیت‏های انجام شده رضایت چندانی ندارند. سه راه وجود دارد که یک شرکت یا برند آن می‏توانند بروند: بالا-رشد؛ پایین- افول؛ نه این نه آن-رکود. و تنها یک راه همه افراد درگیر را راضی می‏کند، به‏ویژه مالکان و سهامداران را: رفتن ...

ادامه متن »

چرا باید برندسازی کنیم؟

برندسازی-ساخت برند برند شدن- برندینگ

اسکات گودسان بنیان‌گذار شرکت strawberryfrog» و نویسنده کتاب Uprising»، در باره برندسازی در مراحل رشد کسب‌و‌کار راهکارهایی را برای شما بیان می‌کند: اگر نگاهی گذرا به دنیای امروز بیندازیم به آسانی متوجه دلایل اهمیت امروزه برند‌ها نسبت به صد سال اخیر می‌شویم، برند‌هایی که روانشناسانه و علمی در کنار هم همانند یک علامت تجاری مخالف حضور دارند، محصولاتی که منحنی عمر دارند، برندهایی که عمرشان از محصولاتشان بالاتر است، برندهایی که یک کیفیت یکنواخت، اعتبار و تجربه را می‌رسانند، برندهایی که دارای ارزش هستند، اما چرا؟ لازم نیست راه دوری برویم زمانی که شرکت تاتا موتور هند، شرکت جگوار و ...

ادامه متن »

اهمیت برندسازی در صنعت گردشگری ایران

تهران، مسکن، ملک و مستغلات

«برند» و لوگو در صنعت گردشگری دنیا چه اهمیتی دارد؟ همه «برند» دارند جز ایران صدرا محقق- روزنامه ی شرق «برند؛ جمله، شعار، آرم، موسیقی یا قطعه فیلمی مناسب با توانمندی‌های گردشگری کشوری خاص است که همیشه در ذهن مصرف‌کننده یا همان گردشگر باقی می‌ماند.» این تعریفی است که کارشناسان صنعت گردشگری از برند ارایه داده‌اند. با نظر به این تعریف، باید گفت کشور ایران با همه ادعاهای مسوولان صنعت گردشگری و جذابیت‌های پرشماری که دارد، فاقد برند گردشگری است. این در حالی است که به‌تعبیر متخصصان امر تبلیغات، برند در صنعت گردشگری باعث تکرار خاطراتی در ذهن گردشگران می‌شود ...

ادامه متن »

مشکل برندسازی در ایران

چرا کارخانه ها در ایران بالغ نمی شوند؟   آسیب شناسی عدم رشد نشان های تجاری در ایران سؤال این روزهای همه فعالان اقتصادی این است: «چرا نشان‌های ایرانی می‌میرند؟» اما بهتر بود می‌پرسیدیم که چرا ما در ایران شرکت‌های ماندگار نداریم؟ یا چرا شرکت‌های ایرانی در مقیاس منطقه‌ای ( و نه بین‌المللی ) رشد نمی‌کنند؟ پارس الکتریک همزمان با سامسونگ شروع کرده و حتی در برخی مواقع از این شرکت کرهای، پیشرفته‌تر نیز بوده است. شرکت پارس الکتریک قبل از سامسونگ تلویزیون رنگی تولید می‌کرد؛ اما امروز سامسونگ، ابرقدرت الکترونیک و بزرگ‌ترین تولیدکننده تلویزیون در جهان شده و نام‌هایی بزرگ مانند ...

ادامه متن »

چالش های برندسازی در خاورمیانه و آسیا

برندسازی و ساخت برند- برندینگ

نقش شخصیت برند  بر رفتار مصرف کننده و چالش های برندسازی در آسیا  هدف از این مقاله بررسی نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف کننده و ذکر  چالش های برندسازی آسیا می باشد. یکی از مطلوبیت های مشتری در انتخاب یک محصول، برند معتبر است. ارزش نشان تجاری یک ” اسم ، عبارت، طرح ، نشانه یا ترکیبی از این عناصر می باشد که تعیین کننده هویت یک سازمان خدماتی و متمایز کننده آن از سایر رقبایش می باشد.” و توسط عقل ، منطق ، حواس و احساسات مشتریان مورد قضاوت قرار می گیرد. برند یک حرکت ذهنی و روحی است ...

ادامه متن »

دوره ی آموزشی مدیریت استراتژیک برند

مدیریت استراتژیک - برنامه ریزی استراتژیک strategic

مدیریت استراتژیک برند ساخت و حفظ  ارزش برند در این دوره یاد خواهید گرفت که چگونه در راستای توسعه یک استراتژی برند گام بردارید و عملکرد برند خود را اندازه گیری کنید.  این دوره به پوشش مسائل مدیریتی و بازاریابی پرداخته و برای مدیران شرکت ها ، صاحبان مشاغل، کارآفرینان،  دانشجویان و… توصیه می شود محتوای دوره شامل ۱٫ چگونگی توسعه استراتژی و موقعیت برند برند و مدیریت برند: برند چیست و چرا باید برندسازی کنیم چالش ها و فرصت های تجاری حاصل از برندسازی (مطالعات موردی مرتبط) branding challenge and opportunities مفهوم ارزش ویژه برند – Brand Equity concept شناسایی و ایجاد موقعیت تجاری و ارزش دهی به ...

ادامه متن »