مدیریت کارکنان و کارمندان

۳۰ نکته طلایی مدیریتی

نکات طلایی در مدیریت

۳۰ نکته طلایی مدیریتی ۱- در انجام کارها روی شیوه ای خاص تاکید نکنید. شاید کسی بتواند از مسیر کوتاه تر و بهتری شما را به مقصد برساند. ۲- توجه داشته باشید دانش و تجربه، هیچ کدام به تنهایی راه گشا نیستند، مثل اکسیژن و هیدروژن که از ترکیب معینی از آنها هوای تنفس ما تامین می شود، می توان با آمیختن دانش و تجربه، راهکارهای حیاتی و استثنایی خلق کرد. ۳- از هر فرصتی برای استخدام و به کارگیری افراد برجسته استفاده کنید. ۴- به خاطر داشته باشید رعایت استانداردهای محیط کار در کارآیی کارمندان موثر است. ۵- با ...

ادامه متن »

نکات مهم در مدیریت

آیا تاکنون به‌عنوان یک مدیر از خود پرسیده‌اید که چرا برخی از کارکنانتان در محل کار حضوری پررنگ و تاثیرگذار دارند و برخی دیگر به هیچ عنوان به چشم نمی‌آیند و از اثرگذاری اندکی برخوردارند؟ پاسخ این سوال در تفاوت کارکنان از حیث برخورداری از مهارت‌های فردی و گروهی نهفته است. اگر به فرهنگ لغات مراجعه کنید در می‌یابید که برای مهارت‌های افراد این تعریف ارائه شده است: «مجموعه‌ای از مهارت‌ها و توانایی‌ها که افراد را قادر می‌سازد با دیگران تعامل داشته باشند، ایده‌هایشان را با هم در میان بگذارند، تعارضات را حل و فصل کنند و در نهایت به ...

ادامه متن »

شناسایی و حل مشکلات سازمانی

  هفت تمرین برای یادگیری تغییر چارچوب مشکلات سازمانی شرکت شما در حل مشکلات چقدر خوب عمل می‏کند؟ مدیران تعدادی از شرکت‌هایی که اخیرا عملکرد آنها را بررسی کرده‏ام، در این موضوع بسیار خوب بوده‏اند و چیزی که من فهمیدم این است که آنها مشکلات را حل نمی‏کنند، بلکه آنها را کشف می‏کنند. نتایج نظرسنجی‏ از ۱۰۶ مدیر ارشد که شامل ۹۱شرکت خصوصی و دولتی در ۱۷ کشور مختلف می‏شد، نشان داد ۸۵ درصد آنها کاملا موافق بودند که سازمانشان در تشخیص مشکلات بد عمل می‏کند و ۸۷ درصد نیز موافق بودند که این تشخیص اشتباه هزینه‏های قابل توجهی برای ...

ادامه متن »

هوش سازمانی

}هوش سازمانی (هوش چندگانه ،هوش معنوی،هوش هیجانی،هوش فرهنگی ،هوش مصنوعی) } هوش سازمانی }فرآیند OI در سازمان‌ها و شرکت‌ها }فرآیند OI در سازمان‌ها و شرکت‌ها یک فرآیند پویا و تعاملی است. این فرآیند با یک سوال شروع می‌گردد و پاسخ‌های سئوالات در یک حلقه تکرار فراهم می‌شود. این پاسخ‌ها امکان تصمیم‌گیری برای مدیران را فراهم می‌کند. }مرحله برنامه ریزی و هدایت }مرحله اخذ اطلاعات از پایگاه اطلاعاتی }پردازش اطلاعات }آنالیز و تولید اطلاعات }جمع بندی }نتیجه گیری: }در شرایط فعلی در پاسخ به نیاز مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها، ضرورت ایجاد یک پلات‌فرم هوش سازمانی وجود دارد. این سازمان‌ها و شرکت‌ها ...

ادامه متن »

افزایش بازدهی کارمندان و کارکنان شرکت

اگر مدیر یک موسسه هستید و تصمیم دارید برنامه درستی در مورد شرح وظایف و میزان بازدهی ترسیم کنید و یا اگر قرار است به عنوان کارمند در یک شرکت مشغول به کار شوید، لازم است بدانید برای انجام بهتر امور علاوه بر تخصص و سابقه کاری، نیاز است که بین حجم وظایف و ساعات کار نیز تناسبی برقرار باشد. تحقیقات نشان داده است افرادی که کار سنگین انجام می دهند یا ساعات کاری طولانی مدتی دارند، علاوه بر درگیری های ذهنی دچار اختلالات و کمبود خواب و در نتیجه کم کاری در شغلشان در بلندمدت می شوند. در واقع ...

ادامه متن »

مدیریت استراتژیک منابع انسانی

مدیریت استراتژیک منابع انسانی     استراتژی منابع انسانی تفاوت عمده : مدیریت استراتژیک منابع انسانی: مدیریت منابع انسانی استراتژیک را می توان به عنوان رویکردی عمومی به مدیریت استراتژیک منابع انسانی در نظر گرفت که هدف آن ، هدایت سازمان در مسیری است که در آینده برای خود در نظر دارد . آنچه از این فرایند به دست می آید ، مجموعه ای است از تصمیم هایی که در طی زمان گرفته می شوند و الگویی را تشکیل می دهند که سازمان برای مدیریت منابع انسانی اش پذیرفته است و حوزه هایی خاص را هم تعریف می کنند که ...

ادامه متن »

مهارت های مدیران حرفه ای

سال‌های زیادی است که از سوی مراکز آکادمیک کشور مهارت‌های مدیریت در ایران به شکل ثابت و دست نخورده‌ای تعریف می‌شود – آن هم به‌صورت کلی – و گویا قرار نیست به مصداق‌های عینی آن اشاره‌ای شود. در این تعریف سنتی، مهارت‌های مورد نیاز مدیران در سه گروه کلی فنی، انسانی و ادراکی به شکل کلان تعریف شده است؛ مهارت فنی شامل دانش و توانایی در انجام دادن وظایف و مسوولیت‌های خاص، مهارت انسانی در داشتن توانایی و قدرت تشخیص در زمینه ایجاد محیط تفاهم و همکاری و اداره افراد و مهارت ادراکی به توانایی درک پیچیدگی‌های کل سازمان و ...

ادامه متن »

اشتباهات مدیریتی خانم ها

مدیریت خانم ها | زنان تاجر و مدیر

بدون شک، زنان در مشاغل و مدیریت به اندازه مردان مهارت، هوش و قابلیت دارند. اما مدیریت کارکنان زن، به‌ویژه وقتی خود مالک کسب‌وکار زن باشد، گاهی اوقات نیازمند اتخاذ رویکردی متفاوت از کارمندان مرد است. برای من، موفقیت در ایجاد فضایی سرشار از احترام متقابل، دلواپسی، انطعاف‌پذیری و فرصت‌ها هیچ‌گاه کار آسانی نبوده است. در طول سال‌هایی که کارمندان زن را در تیمم مدیریت کرده‌ام، همواره مجبور بوده‌ام سبک مدیریتی خود را با آنها سازگار کنم. اعتراف می‌کنم در این مسیر اشتباهاتی داشته‌ام. همچنین شاهد بوده‌ام که دیگر صاحبان کسب‌وکار زن نیز خطاهایی مرتکب شده‌اند. با بررسی همه این ...

ادامه متن »

رابطه رضایت مشتری و رضایت کارکنان

رابطه بین رضایت مشتری و رضایت کارکنان   پیتر دراکر رضایت مشتری را ناشی از درست انجام شدن کارها می داند. تا اینجا مشاهده شد که تحقیقات تجربی بسیاری رابطه علی و معلولی بین کیفیت خدمات و رضایت را تائید می کنند. در مطالعه ای که توسط کرونین وتیلور انجام شد، رابطه علی و معلولی بین کیفیت خدمات و رضایت مشتریان مورد آزمون قرار گرفت . این دو در مطالعاتشان به این مطلب اشاره کرده اند که محققان بازاریابی درباره رابطه علی و معلولی بین کیفیت خدمات و رضایت مشتریان توافق ندارند و پیشنهاد کردند که مطالعات تجربی بیشتری برای ...

ادامه متن »

مدیریت پایدار و اشتباهات مدیریتی

  امروزه، کارکنان حساسیت بیشتری به مسائل اجتماعی و زیست‌محیطی پیدا کرده‌اند و به همین دلیل است که استراتژی شرکت‌ها در حرکت به سمت پایداری باعث می‌شود میزان انگیزش آنها افزایش یابد. حرکت به سمت پایداری همچنین باعث افزایش وجهه اجتماعی شرکت‌ها شده و به این صورت افراد با صلاحیت بیشتری برای استخدام در آنها ابراز تمایل خواهند کرد. در طرف دیگر، بی‌توجهی به مسائل اجتماعی و زیست‌محیطی ممکن است منجر به کاهش بهره‌وری کارکنان و افزایش استعفاها شود. در هر صورت، تمایل کارکنان به پایدارسازی شرکت، به معنای ساده بودن این فرآیند نیست. هر فردی نظرات و شخصیت منحصربه‌فرد ...

ادامه متن »